محمد قرهداغلی – وزیر راهوشهرسازی، گفت: ۸۸۷ نقطه پرحادثه راههای کشور باید تا پایان دولت سیزدهم رفع شود و تمامی ارکان دولت برای رفع نقاط حادثهخیز شناساییشده، آستین همت را بالا زدهاند. به گزارش مناقصهمزایده، مهرداد بذرپاش؛ در آیین بهرهبرداری از ۳۵۰ پروژه اصلاح و رفع نقاط حادثهخیز و پرتصادف در راههای کشور ضمن تأکید […]
محمد قرهداغلی – وزیر راهوشهرسازی، گفت: ۸۸۷ نقطه پرحادثه راههای کشور باید تا پایان دولت سیزدهم رفع شود و تمامی ارکان دولت برای رفع نقاط حادثهخیز شناساییشده، آستین همت را بالا زدهاند. به گزارش مناقصهمزایده، مهرداد بذرپاش؛ در آیین بهرهبرداری از ۳۵۰ پروژه اصلاح و رفع نقاط حادثهخیز و پرتصادف در راههای کشور ضمن تأکید بر اصلاح نصب علائم در جادهها جهت کاهش سوانح رانندگی، اظهار کرد: امیدوارم نوروز امسال شاهد کمترین مخاطره و آسیب را برای مردم عزیزمان شاهد باشیم. وزیر راهوشهرسازی، در ادامه اظهار داشت: هرچند سوانح رانندگی بستگی به نقش حادثهخیزی جاده یا خطای انسانی مورد بررسی قرار میگیرد اما وزارت راهوشهرسازی با تمام توان و ظرفیتهای موجود برای رفع نقاط حادثهخیز اهتمام خواهد داشت. همچنین در ساخت جادههای جدید از تجارب گذشته برای پیشگیری از نقاط حادثهخیز استفاده خواهیم کرد. وی با تأکید بر اولویتبندی پروژههای جادهای به سازمان راهداری دستور داد: پروژههایی که زودتر به نتیجه میرسند در اولویت شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲قرار گیرند. وزیر راهوشهرسازی، خطاب به رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای، تأکید کرد: ۸۸۷ نقطه پرحادثه راههای کشور باید تا پایان دولت سیزدهم رفع شود. این را بدانید که تمامی دولت برای رفع این نقاط حادثهخیز که شناسایی شدهاند آستین همت را بالا زدهاند. در این میان به صورت جهادی اقدام خواهیم کرد. وی با اشاره به اینکه فوت یکنفر در راهها برای ما آمار بالایی است، اضافه کرد: ما بهعنوان دولت وظیفه داریم تمام این نقاط را برطرف کنیم. بذرپاش؛ با تأکید به اینکه باید روشهای نوین بهکارگیری کنیم تا تخلفاتی همچون سرعت زیاد هم نتواند حادثهساز باشد، ادامه داد: این امر طی همکاری با پلیسراه به انجام خواهد شد.
اصلاح ۳۵۰ نقطه پُرحادثه جادهای با اعتبارات راهداری
همچنین داریوش امانی؛ رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای، اظهار کرد: سازمان راهداری و حملونقل جادهای بنا بر وظایف خود و برنامه از پیش تعیینشده هر سه سال یک بار بررسی جادهها را برای شناسایی نقاط پرحادثه و پرتصادف در دستور کار خود قرار داده است. وی با بیان اینکه ممکن است نقطهای در گذر زمان حادثهخیز شود، تصریح کرد: این امر به دلیل تغییر شاخصهای تصادف یا گرفتن دسترسی از این مراکز صورت میگیرد، در این زمینه با همکاری پلیسراه کشور به دنبال رفع مشکلات موجود هستیم. رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای، تصریح کرد: ۳۵۰ پروژه رفع نقاط پرحادثه با اعتبارات راهداری شناسایی و اجرایی خواهد شد، این موارد ترکیب ۲۰۰ طرح استانی و ۱۵۰ طرح استانی است. وی خاطرنشان کرد: برای ساماندهی یک ساله تمامی نقاط پرخطر در سطح کشور نیازمند اعتبارات ویژه هستیم، برای این کار دو سبد اعتباری در اختیار استانها قرار میدهیم. امانی؛ گفت: یک دسته از اعتبارات ویژه هر طرح است و دسته دیگر مربوط به ایمنسازی و بودجه کلی استان است که در نقاط مختلف صرف خواهد شد.
آسفالت ۵۰۰ کیلومتر از راههای کشور آماده بهرهبرداری
در ادامه، رضا اکبری؛ معاون سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای کشور، با اشاره به اینکه اکنون طرح آسفالت در سطح ۵۰۰ کیلومتر از راههای اصلی آماده بهرهبرداری است گفت: آسفالت ۱۲۵ کیلومتر از محور تهران – قم و بخشی از آزاد راه تهران – زنجان از جمله پروژههای آماده بهرهبرداری است. وی اظهار کرد: اکنون نیز ۴۵۰ کیلومتر آسفالت دیگر کشور در دست اقدام است ضمن آنکه بیش از ۸۷۰ نقطه حادثهخیز در کشور سال آینده ایمنسازی خواهد شد. این مسؤول، افزود: اکنون نیز سیستم روشنایی در ۲۰۰ کیلومتر از راههای کشور آماده بهرهبرداری است. وی گفت: از مجموع ۳۵۰ پروژه گشایشی ۲۰۰ پروژه از محل اعتبارات ملی و ۱۵۰ پروژه از محل اعتبارات استانی انجام شده است. اکبری؛ با اشاره به شناسایی نقاط حادثهخیز جادهای در کشور، بیان کرد: بخشی از این نقاط در طول بازدیدهای سالانه و بخش دیگر براساس میزان تصادفات شناسایی میشوند.
دیدگاه بسته شده است.