نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، درباره افزایش قیمت افسارگسیخته خودرو، گفت: راهکار ساماندهی بازار خودرو در افزایش تیراژ و عرضه خودرو و واردات است و هیچ نسخه دیگری در این زمینه وجود ندارد، هر کارشناسی در دنیا خارج از این دو راهکار، موضوعی را بیان نمیکند که رشد تیراژ تولید […]
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، درباره افزایش قیمت افسارگسیخته خودرو، گفت: راهکار ساماندهی بازار خودرو در افزایش تیراژ و عرضه خودرو و واردات است و هیچ نسخه دیگری در این زمینه وجود ندارد، هر کارشناسی در دنیا خارج از این دو راهکار، موضوعی را بیان نمیکند که رشد تیراژ تولید زمانبر است و طرح موضوعاتی مبنی بر تولید ۱٫۵ تا دو میلیون دستگاه ادعاست زیرا تحقق این مهم زمانبر است. به گزارش از خانهملت، لطفا… سیاهکلی؛ نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، افزود: در حالحاضر اگر بخواهیم با افزایش سرعت تولید، رشد تیراژ را محقق کنیم، از کیفیت خودروهای تولیدی کاسته میشود، زیرا اکنون که تیراژ تولید کمتر از ۷۰۰ هزار دستگاه است، مردم از کیفیت خودرو ناراضی هستند، بنابراین سرعت دادن به تولید منطقی نیست. لذا در شرایطی که راهکار نخست (رشد تیراژ) اجرایی نمیشود، باید از دومین راهکار استفاده کرد. باید برای ساماندهی بازار یکباره بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود تا در بازار اثرگذار باشد وی با بیان اینکه هرچند مجلس برای واردات خودرو قانون تصویب کرد اما تدوین آییننامه مربوط به این موضوع حدود پنج ماه طول کشید، اضافه کرد: با وجود اینکه این آییننامه ایرادات بسیاری داشت اما همان آییننامه نیز اجرایی نشد، واردات ۱۰۰ یا ۱۰۰۰ دستگاه خودرو که مشکل کشور را حل نمیکند باید برای ساماندهی بازار یکباره بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود تا در بازار اثرگذار باشد. این نماینده مردم در مجلس یازدهم مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از پنج سال را گام دیگری در راستای ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا دانست و ادامه داد: باید راهکاری که برای واردات کامیونها به کار گرفته شد -یعنی مقرر شد هر فرد دارای کارت هوشمند، میتواند هر ۱۰ سال یک کامیون نو یا کارکرده زیر سه سال وارد کشور کند- برای واردات خودروهای سواری نیز استفاده شود و به هر فرد بالای ۱۸ سال دارای گواهینامه اجازه واردات خودرو داده شود. وی درباره این موضوع که کارشناسان، بازار ارز را دلیلی برای محدودیت واردات خودرو میدانند، تصریح کرد: اکنون که واردات خودرو محدود است باز هم ارز گران میشود؛ باید به این نکته توجه کرد که دولت هنوز ارز منشأ خارجی را برای واردات خودرو به بازی نگرفته است، چرا فردی که خارج از کشور ارز دارد، نمیتواند از آن برای واردات استفاده کند؟ اگر از این ظرفیت استفاده شود میتوان عرضه را افزایش داد. سیاهکلی؛ با بیان اینکه تجار بسیاری برای واردات خودرو وجود دارند، ادامه داد: برخی ایرانیان خارج از کشور تمایل دارند که سرمایه خود را در کشورشان سرمایهگذاری کنند که میتوان از این ظرفیت برای واردات خودرو استفاده کرد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تصریح کرد: موضوع واردات خودرو قانون دائمی نیست که قابل تغییر نباشد، دولت میتواند هر زمانی که این موضوع به بازار داخلی لطمه میزند، میزان واردات را کاهش دهد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه با واردات خودروهای کارکرده میتوان در زمان کوتاه و ارز کمتر بازار را ساماندهی کرد، گفت: از آنجا که چهار سال واردات نداشتیم، قیمت خودروهای خارجی در داخل به صورت متوسط ۱۰ برابر افزایش پیدا کرد به این معنا که خودرویی که در ایران ۲۰ میلیارد […]
گروه خودرو – سخنگوی اقتصادی دولت، با اشاره به تصویب آییننامه واردات خودروهای کارکرده، گفت: به دلیل تورم بالا و رشد اقتصادی منفی در دهه ۱۳۹۰ مردم رشدهای مثبت دو سال اخیر را ادراک نمیکنند. به گزارش مناقصهمزایده، سیداحسان خاندوزی؛ در نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت، اظهار کرد: نرخ رشد اقتصادی سه ماهه ابتدایی امسال […]
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدوار هستیم ظرف ۱۰ روز آینده آییننامه واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از پنج سال نهایی شده و افراد حقیقی و حقوقی بتوانند خودرو وارد کنند. به گزارش مناقصهمزایده، اسماعیل حسینزهی؛ با اشاره به گام مجلس و دولت برای واردات خودرو، بیان کرد: اقتصاددانان معتقدند که قیمت […]
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از تصویب آییننامه واردات خودروهای کارکرده در وزارت صمت خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، عزتا… اکبریتالارپشتی؛ از تصویب آییننامه واردات خودروهای کارکرده در وزارت صمت خبر داد و گفت: این آییننامه در وزارت صمت به تصویب رسیده و برای بررسی و تصویب به هیأت دولت ارسال شده است. نماینده […]
دیدگاه بسته شده است.