افزایش ۵۵ درصدی ارزش معاملات هفتگی بورس تهران

افزایش ۵۵ درصدی ارزش معاملات هفتگی بورس تهران بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازار‌ها که به بررسی عملکرد بورس تهران، ۱۷ بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته، در هفته اول مهر ۱۳۹۵، حجم معاملات بورس تهران با ۴۴ درصد افزایش به ۴ هزار و ۲۱۲ میلیون سهم […]

افزایش ۵۵ درصدی ارزش معاملات هفتگی بورس تهران

بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازار‌ها که به بررسی عملکرد بورس تهران، ۱۷ بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته، در هفته اول مهر ۱۳۹۵، حجم معاملات بورس تهران با ۴۴ درصد افزایش به ۴ هزار و ۲۱۲ میلیون سهم و ارزش آن با ۵۵ درصد افزایش به ۹ هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال رسید.

به گزارش سنا، در هفته گذشته شاخص کل و شاخص قیمت (هم‌وزن) این بورس با افزایش ۳ درصدی همراه بودند. در این مدت شاخص کل (ارزش وزنی) بورس اوراق بهادار تهران و شاخص قیمت (ارزش وزنی) ۱٫۱ درصد افزایش داشتند. در مدت مشابه شاخص فرابورس ایران ۰٫۱ درصد، قیمت سکه بهار آزادی ۰٫۲ درصد منفی و قیمت دلار مبادله‌ای ۰٫۲ درصد و قیمت یورو مبادله‌ای ۰٫۷ درصد نوسان داشته است.

بر این اساس در اولین هفته مهرماه سال جاری، صنعت «قند و شکر» با بازدهی ۱۳٫۳ درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت «زراعت و خدمات وابسته» با افت ۳ درصدی، بیش‌ترین افت را تجربه کرد. در مدت یادشده و در میان شرکت‌ها، «ماشین‌سازی‌ نیرومحرکه» با ۶۵٫۳ درصد و «سیمان‌ ایلام‌» با منفی ۳۱٫۹ درصد، به ترتیب بیش‌ترین و کم‌ترین بازدهی را داشتند.

در میان شاخص‌های بورس‌های معتبر بین‌المللی در هفته منتهی به هفتم مهر ۱۳۹۵، شاخص بورس تهران با رشد ۱٫۱ درصدی، بیش‌ترین بازدهی و شاخص بورس عربستان صعودی (TASI) با افت ۷ درصدی، کم‌ترین بازدهی را به خود اختصاص داده‌اند.

 

مطابق این گزارش در آخرین اول پاییز ۱۳۹۵ قیمت نفت وست‌تگزاس و اپک به ترتیب ۰٫۳ و ۰٫۶ درصد افت کرد و قیمت نفت برنت ۰٫۷ درصد رشد داشت. در مدت مشابه و در بازارهای جهانی، قیمت فلزات اساسی با نوسان همراه بوده و در این میان آلومینیم با ۴٫۷ درصد، بیش‌ترین و نقره با منفی ۳٫۳درصد، کم‌ترین بازدهی را داشتند.