دبیر انجمن شرکتهای راهسازی ۹۰ درصد بدهی به پیمانکاران پرداخت شد پیمانکاران راهسازی با ۳۰ درصد ظرفیت فعال هستند دبیر انجمن شرکتهای راهسازی با بیان این که بخش خصوصی ۳ پیشنهاد برای تأمین بودجه نگهداری از راههای کشور ارایه کرده است، گفت: خوشبختانه از محل انتشار اسناد خزانه اسلامی ۹۰ درصد بدهی وزارت راه و […]
دبیر انجمن شرکتهای راهسازی
۹۰ درصد بدهی به پیمانکاران پرداخت شد
پیمانکاران راهسازی با ۳۰ درصد ظرفیت فعال هستند
دبیر انجمن شرکتهای راهسازی با بیان این که بخش خصوصی ۳ پیشنهاد برای تأمین بودجه نگهداری از راههای کشور ارایه کرده است، گفت: خوشبختانه از محل انتشار اسناد خزانه اسلامی ۹۰ درصد بدهی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران پرداخت شد.
به گزارش ایلنا علیآزاد با تأکید بر این که هزینه نگهداری از راهها را باید استفادهکنندگان از آن بپردازند، اظهار داشت: از سال ۹۲، ۳ پیشنهاد به وزارت راه و شهرسازی برای تأمین بودجه نگهداری از راههای کشور دادیم.
وی افزود: اولین پیشنهاد ما همان عوارض سوخت است که براساس آن مقداری در حد ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان به هزینه سوخت اضافه شود که این مبلغ به سازمانهای مربوطه در وزارت راه و شهرسازی اختصاص مییابد.
دبیر انجمن شرکتهای راهسازی گفت: دومین پیشنهاد ما این است که به ازای هر تن کیلومتر بار در محورها براساس بارنامه عوارضی تعیین شود. همچنین سومین راهکار هم این است که از هر مسافری که بلیت اتوبوس تهیه میکند بهطور بسیار جزیی عوارضی دریافت شود که البته تأکید میکنم عدد این عوارضیها باید بسیار جزیی باشد تا فشاری بر مردم نیاید اما از تجمیع آنها میتوان بودجه قابل توجهی برای نگهداری از راهها تأمین کرد.
وی با بیان این که راه ثروت بسیار بزرگی است که باید از این ثروت نگهداری کنیم، اظهار داشت: در حال حاضر تنها یک پنجم بودجه نگهداری از راهها اختصاص داده میشود.
آزاد گفت: دولت یازدهم گرفتار مشکلاتی شده که از دولت قبل به آن ارث رسیده است که یکی از آن میراث شوم یارانه نقدی است.
وی ادامه داد: در حالی ۴۰ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت میشود که بودجه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل یکدهم این مبلغ است. همچنین سازمان راهداری یکبیستم این مبلغ را به عنوان بودجه از دولت دریافت میکند.
دبیر انجمن شرکتهای راهسازی درباره وضعیت وصول بدهی پیمانکاران گفت: وزارت راه و شهرسازی تقریباً ۹۰ درصد بدهیها با اسناد خزانه ارایه شد که پرداخت ۱۰ درصد دیگر هم در جریان است. این اسناد در بورس با تنزیل قابل فروش است و در سر رسید آن هم سازمان برنامه و بودجه تعهدات خود را برای پرداخت سود انجام میدهند.
وی درباره اشکال در این سیستم پرداخت بدهیها گفت: اسناد خزانه اسلامی یک مشکلی دارد و آن این است که هر چند که باید از روز تحقق تا سر رسید اوراق خزانه سود بپردازند اما متأسفانه دولت از تحقق مطالبات تا تاریخ انتشار اسناد خزانه سود میپردازد، بنابراین یک سال یا بیش از یک سال از حق پیمانکاران ضایع میشود.
آزاد درباره شرایط پیمانکاران تأکید کرد: شاید امروز پیمانکاران راهسازی با ۳۰ درصد ظرفیت فعال باشند اما معتقد هستیم که باید این شرایط عبور کنیم و وظیفه داریم همراه دولت باشیم و باید در این شرایط سطح اشتغال را حفظ کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.