بیش از ۵ میلیون کودک یمنی در معرض بیماری‌های خطرناک قرار دارند

   با گذشت بیش از یک سال و نیم از شروع تجاوز سعودی‌ها به یمن، صندوق کودکان ملل «یونیسف» اعلام‌کرد: بیش از ۵ میلیون کودک یمنی در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار دارند.به گزارش مهر به نقل از شبکه خبری‌العالم، «یونیسف» در گزارشی در ژنو اعلام کرد: نزدیک به دو و نیم میلیون نفر […]

   با گذشت بیش از یک سال و نیم از شروع تجاوز سعودی‌ها به یمن، صندوق کودکان ملل «یونیسف» اعلام‌کرد: بیش از ۵ میلیون کودک یمنی در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار دارند.به گزارش مهر به نقل از شبکه خبری‌العالم، «یونیسف» در گزارشی در ژنو اعلام کرد: نزدیک به دو و نیم میلیون نفر از کودکان یمنی در معرض ابتلا به بیماری‌های متفرقه و حدود ۱٫۳ میلیون در معرض خطر عفونت‌های حاد تنفسی قراردارند و علاوه بر این ۱٫۵ میلیون کودک از سوء‌تغذیه و ۳۷۰ هزار از سوء‌تغذیه حاد رنج می‌برند.

یونیسف افزود: این سازمان با شرکای خود پروژه‌ای را از ۲۴ تا ۲۹ سپتامبر جاری برای دسترسی به کودکان و زنان یمنی همراه با ارایه خدمات بهداشتی و تغذیه برای نجات زندگی با ادامه تجاوز اجرا و به پایان رساند.

صندوق کودکان ملل متحد تصریح‌کرد: به بیش از ۶۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال و بیش از ۱۸۰ هزار زن باردار و شیرده از مجموعه گسترده خدمات بهداشتی، تغذیه و مکمل‌های ویتامین به علاوه خدمات مراقبت قبل و بعد از زایمان به زنان ارایه شد.

این سازمان به نقل از «جولین‌هارنس» نماینده خود در یمن اعلام کرد: در این اقدام گروهی بیش از ۳۴ هزار عامل بهداشتی به علاوه ۸۸۰ سرپرستار و ناظر در ۳۳۳ منطقه در یمن با استفاده از همه انواع وسایل نقلیه به ویژه در مناطق صعب العبور مستقر شدند.

به گفته یونیسف، این اقدام در زمانی بحرانی و پس از آن صورت گرفت که متجاوزان سعودی، نظام بهداشتی و تغذیه را یمن با وضعیت اسفناکی مواجه کردند که زندگی میلیون‌ها کودک و زن را در معرض تهدید قرارداده است.

گفتنی است، رژیم سعودی از فروردین ماه سال ۹۴ با همکاری تعدادی از کشورهای عربی به تجاوز گسترده علیه مردم یمن و حمایت از گروه‌های تروریستی در آن کشور دست زد که حاصل آن کشته و مجروح شدن صد‌ها هزار نفر از مردم و ویرانی گسترده تأسیسات عمومی و زیربنایی یمن بوده است.

در همین ارتباط، سخنگوی رسمی جنبش انصارا… یمن در سخنانی، آمریکا را سرکرده ارشد تجاوز به یمن توصیف کرد.

به گزارش المسیره، محمد عبدالسلام سخنگوی رسمی جنبش انصارا… یمن اظهار‌داشت: مذاکرات یمن در دوره‌های مختلف نشان داد که آمریکایی‌ها سرکرده ارشد تجاوز به یمن هستند.

وی با بیان این مطلب افزود: آمریکایی‌ها چه با دخالت‌های آشکار خود در مذاکرات حل بحران یمن و چه با حمایت نظامی از تجاوز به یمن و حمایت بین‌المللی از جنایات عربستان سعودی و امارات و مزدوران آن در یمن، سرکرده ارشد تجاوز به یمن هستند.

عبدالسلام خاطرنشان کرد که ملت یمن به دفاع از خود تا دستیابی به استقلال سیاسی و برقراری ثبات امنیتی و اقتصادی و اجتماعی ادامه خواهد داد.

عربستان سعودی به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصورهادی» رییس‌جمهوری مستعفی یمن به قدرت، با حمایت برخی کشورهای عربی و غربی تجاوز گسترده‌ای را به مناطق مختلف یمن آغاز کرده است.

 

این حملات از ششم فروردین سال ۹۴ تاکنون آغاز شده است و سعودی‌ها در این حملات از سلاح‌های مرگبار و ممنوعه علیه شهروندان بیگناه مردم یمن استفاده کرده‌اند. سلاح‌هایی همچون بمب خوشه‌ای و فسفری که نهادهای حقوق بشر بار‌ها نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند.