ماراتن افزایش قیمت برنج را چه کسی به راه انداخت؟ عضو اتحادیه مواد غذایی گفت: گرایش ۳۰ درصدی مصرفکنندگان خارجی به برنج ایرانی، تعیین قیمت در محل تولید از جمله علل اصلی تعیین نرخ برنج در شمال کشور به شمار میرود. قاسمعلیحسنی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص افزایش ۲۵ درصدی قیمت برنج اظهارکرد: […]
ماراتن افزایش قیمت برنج را چه کسی به راه انداخت؟
عضو اتحادیه مواد غذایی گفت: گرایش ۳۰ درصدی مصرفکنندگان خارجی به برنج ایرانی، تعیین قیمت در محل تولید از جمله علل اصلی تعیین نرخ برنج در شمال کشور به شمار میرود.
قاسمعلیحسنی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص افزایش ۲۵ درصدی قیمت برنج اظهارکرد: طبق روال همه ساله با آغاز فصل برداشت و عرضه برنج نو به بازار، حداکثر قیمت ۸ هزار تومان بود درحالیکه امسال هر کیلو برنج نو با حداقل قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به بازار عرضه شد.
وی با اشاره به دلایل افزایش نرخ برنج گفت: گرایش ۳۰ درصدی مصرفکنندگان خارجی به برنج ایرانی، تعیین قیمت در محل تولید و عرضه و تقاضا از جمله عوامل مؤثر در افزایش نرخ برنج به شمار میرود.
به گفته حسنی، نرخ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومانی برای یک کیلو برنج در مقایسه با یک بسته آدامس ۵ هزارتومانی گران نیست.
همچنین جمیلعلیزادهشایق، دبیر انجمن برنج در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در فروردین ماه سال جاری قیمت برنج بنا به دلایل نامعلومی در تهران افزایش یافت و این درحالیست که اتفاق خاصی در استانهای شمالی رخ نداده بود.
وی با اشاره به اینکه به دنبال افزایش بیرویه قیمت برنج هشدارهای لازم به سازمانهای مربوطه داده شده، افزود: در صورت نبود نظارت، ماراتن افزایش قیمت در بازار تهران ادامه خواهد یافت.
علیزاده شایق با بیان اینکه سازمانهای نظارتی در خوابند، گفت: به نظر میرسد که عدهای از افزایش قیمتها سود میبرند چرا که هیچ نظارتی بر بازار نیست و بعید است که داستان گرانی قیمت خاتمه یابد.
دبیر انجمن برنج در پاسخ به این سؤال که قیمت برنج در آستانه محرم افزایش مییابد، تصریح کرد: هیأتهای عزاداری و مساجد به خوبی مطلع هستند که در چه زمانی خرید مایحتاج خود را انجام دهند؛ از اینرو افزایش قیمت در این ایام دکان جدیدی است که عدهای سود جو تنها از آن استفاده میکنند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.