مذاکره با ۴ کشور برای همکاری با ایران در پروژه ملی ماهواره مخابراتی

واعظی اعلام کرد مذاکره با ۴ کشور برای همکاری با ایران در پروژه ملی ماهواره مخابراتی برگزاری مزایده برای واگذاری فرکانس‌های جدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از امضای نهایی قرارداد با روسیه برای ساخت ماهواره ملی سنجش از دور و مذاکره با ۴ کشور برای ساخت ماهواره ملی مخابراتی خبر داد. محمودواعظی در گفت‌و‌گو […]

واعظی اعلام کرد

مذاکره با ۴ کشور برای همکاری با ایران در پروژه ملی ماهواره مخابراتی

برگزاری مزایده برای واگذاری فرکانس‌های جدید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از امضای نهایی قرارداد با روسیه برای ساخت ماهواره ملی سنجش از دور و مذاکره با ۴ کشور برای ساخت ماهواره ملی مخابراتی خبر داد.

محمودواعظی در گفت‌و‌گو با مهر در مورد اجرای پروژه‌های فضایی در ایران گفت: در رابطه با پروژه‌های فضایی دو خط موازی را طی می‌کنیم که یکی از این برنامه‌ها مربوط به ساخت ماهواره‌های دانشجویی در داخل کشور است.

وی ادامه داد: در این زمینه برای ساخت ماهواره‌های مخابراتی در داخل کشور و نیز ماهواره‌های سنجش از دور با دانشگاه‌ها مذاکره کرده‌ایم و نمونه‌هایی نیز ساخته شده است.

واعظی ادامه داد: تا پایان امسال یکی از ماهواره‌های دانشجویی داخلی را به فضا پرتاب می‌کنیم.

وزیر ارتباطات با بیان این‌که برنامه اصلی ما ساخت دو ماهواره عملیاتی ملی است اضافه کرد: هم‌اکنون قرارداد نهایی با طرف روسی برای ساخت و پرتاب ماهواره ملی سنجش از دور به امضا رسیده است.

وی با بیان این‌که ساخت دو ماهواره ملی عملیاتی برنامه بلندمدت است، خاطرنشان کرد: در زمینه ساخت ماهواره ملی مخابراتی نیز در حال مذاکره با ۴ کشور هستیم.

وی از تمایل فرانسوی‌ها، روس‌ها، چینی‌ها و کره‌ای‌ها برای حضور در این پروژه خبر داد و گفت: از میان این ۴ کشور با یکی از آن‌ها به نتیجه نهایی خواهیم رسید و ساخت ماهواره ملی مخابراتی را به عنوان یکی از اهداف برنامه ششم توسعه اجرایی خواهیم کرد.

واعظی  درمورد پروژه‌های مربوط به هفته جهانی فضا که هفته آینده خواهد بود، گفت: در این هفته پروژه پرتاب ماهواره در دستور کار نیست و اواخر سال جاری یک ماهواره دانشجویی به فضا پرتاب خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات درباره واگذاری فرکانس به اپراتور‌ها نیز توضیح داد: طبق آن‌چه در پروانه اپراتور‌ها آمده فرکانس‌های درخواستی واگذار خواهند شد و برای واگذاری فرکانس‌های جدید نیز مزایده‌های مربوطه برگزار خواهد شد.

 

واعظی در پایان در ارتباط با وضعیت سرمایه‌گذاری در بازار فاوای کشور از علاقه‌مندی شرکت‌های داخلی و خارجی یاد کرد و افزود: در شرایط فعلی در داخل کشور بسیاری از بانک‌ها و هلدینگ‌‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و ورود به این حوزه بوده و علاقه‌مندی‌‌ها در این زمینه افزایش یافته است.