آمادگی ناجا برای انتقال تجربیات به کشورهای متقاضی

آمادگی ناجا برای انتقال تجربیات به کشورهای متقاضی فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به موفقیت طرح همیاران پلیس اظهار کرد: با کمک پلیس و وزارت آموزش و پرورش این طرح اجرایی شده و خوشبختانه توانسته‌ایم، اثرات مناسبی بر فرهنگ ترافیکی داشته باشیم. به گزارش ایسنا، حسین‌اشتری، در همایش ملی طلایه‌داران فرهنگ ترافیک خطاب به همیاران […]

آمادگی ناجا برای انتقال تجربیات به کشورهای متقاضی

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به موفقیت طرح همیاران پلیس اظهار کرد: با کمک پلیس و وزارت آموزش و پرورش این طرح اجرایی شده و خوشبختانه توانسته‌ایم، اثرات مناسبی بر فرهنگ ترافیکی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، حسین‌اشتری، در همایش ملی طلایه‌داران فرهنگ ترافیک خطاب به همیاران پلیس حاضر در همایش اظهار کرد: اگر امروز ما شاهد کاهش سوانح هستیم، عملکرد شما همیاران پلیس و تذکراتی که به رانندگان می‌دهید، از عوامل اصلی این مسأله است.

وی با ابراز خوشحالی از اعتماد مردم به نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: انشاا… فرهنگ ترافیک با آموزش و آگاه‌سازی و برگزاری چنین مجالسی ارتقا پیدا کند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به دو نهاد تأثیرگذار خانواده و مدرسه در فرهنگ‌سازی جامعه اظهار کرد: ما امروز شخصیت‌های مهمی در عرصه خدمت‌گذاری در کشور می‌بینیم و همه این‌‌ها در مدرسه یا نهاد خانواده، فرهنگ اسلامی‌–ایرانی را آموخت‌هاند. همه ما به معلمان مدیون هستیم. انشاا… همه دانش‌آموزان بتوانند در آینده نقش مهمی در جامعه ایفا کنند.

اشتری در جمع خبرنگاران نیز گفت: ما از کشورهایی که تجربه خوبی را در موضوعات پلیسی داشته باشند استفاده می‌کنیم و مطالعات تطبیقی خود را انجام می‌دهیم. در حال حاضر بعضی از کشور‌ها به ما مراجعه می‌کنند و پس از مشاهده ظرفیت‌های خوب نیروی انتظامی از ما تقاضای همکاری دارند. ما در عرصه‌های آموزشی آمادگی انتقال تجربیات خود را داریم و هماکنون بیش از ۱۴ کشور با ما در این زمینه ارتباط دارند.

طلایه‌داران اصلی فرهنگ ترافیک دانش‌آموزان هستند

در ادامه رییس پلیس راهور با بیان این‌که طلایه‌داران اصلی فرهنگ ترافیک دانش‌آموزان هستند اضافه کرد: ما اگر بتوانیم از پیش‌دبستانی یا ابتدایی این فرهنگسازی را انجام دهیم، یقیناً مقررات راهنمایی و رانندگی در جامعه نهادینه می‌شود و ما شاهد حوادث کم‌تری خواهیم بود.

تقی‌مهری در حاشیه برگزاری همایش ملی طلایه‌داران فرهنگ ترافیک در جمع خبرنگاران با بیان این‌که طلایه‌داران اصلی فرهنگ ترافیک همین دانش‌آموزان هستند، اضافه کرد: ما اگر بتوانیم از پیش‌دبستانی یا ابتدایی این فرهنگسازی را انجام دهیم، یقیناً مقررات راهنمایی و رانندگی در جامعه نهادینه می‌شود و ما شاهد حوادث کم‌تری خواهیم بود.

وی افزود: کاهش ۱۱ هزار نفری جانباختگان در سوانح رانندگی که طی این سال‌ها شاهدش بودیم، چندین عامل داشت که از جمله آن می‌توان به برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته بین دستگاه‌های اجرایی و کنترل پلیس اشاره کرد.

رییس پلیس راهور با اشاره به نقش مهم اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در ارتقای فرهنگ ترافیک گفت: انصافاً صداوسیما نقش اساسی در گسترش فرهنگ ترافیک داشته است. ما از شبکه‌های مختلف شاهد برنامه‌هایی مثل فرهنگ ترافیک و سفر به خیر هستیم. شبکه خبر نیز اطلاع‌رسانی خوبی در این زمینه داشته است. همچنین در ۱۰ روز آخر شهریور ما بیش از ۱۷۰۰ برنامه از طریق رادیو برای اطلاع‌رسانی به مردم تدارک دیدیم.

مهری اضافه کرد: اگر ما ضریب رشد در سال ۸۴ را در نظر بگیریم، می‌بایست، امروز ۶۸ هزار نفر در سال جانباخته داشته باشیم. خودروهای ما و کاربران ترافیک نسبت به آن سال‌ها افزایش یافته‌اند. حدود یک و نیم میلیون نفر گواهینامه گرفتند. همچنین میل به سفر در مردم افزایش پیدا کرده‌ است. در همین ایام تعطیلات تابستان نیز قریب به ۸ درصد تردد بیش‌تر شد. با این وجود خدا را شاکر هستیم که تلفات با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کم‌تر شده است.

 

رییس پلیس راهور در پایان با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: این هفته فرصتی است که ما با مردم ارتباط بیش‌تری برقرار کنیم. فلسفه وجودی پلیس خدمت به مردم است. در این هفته ما شاهد برگزاری مسابقات اتومبیل‌سواری و موتورسیلکت‌سواری در جهت ترویج ایمنی خواهیم بود. نحوه استفاده از دوچرخه، رعایت قانون توسط عابران و برنامه‌های مرتبط با دانش‌آموزان از دیگر محورهای برنامه ما برای هفته نیروی انتظامی است. با این برنامه‌ها می‌توانیم ضمن اطلاع‌رسانی، آموزش همگانی خوبی داشته باشیم تا در نهایت فرهنگ ترافیکی ما ارتقا پیدا کند.