اذعان سایپا به از رده خارج بودن پراید

اذعان سایپا به از رده خارج بودن پراید عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان این‌که فناوری پراید از رده خارج شده و مدیران سایپا نیز به این امر اذعان دارند، گفت: تنها با مدیریت هزینه‌ها می‌توان خودروی زیر ۳۰ میلیون تومان تولید کرد. به گزارش خانه ملت حمیدرضا فولادگر، با اشاره به مذاکرات بین […]

اذعان سایپا به از رده خارج بودن پراید

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان این‌که فناوری پراید از رده خارج شده و مدیران سایپا نیز به این امر اذعان دارند، گفت: تنها با مدیریت هزینه‌ها می‌توان خودروی زیر ۳۰ میلیون تومان تولید کرد.

به گزارش خانه ملت حمیدرضا فولادگر، با اشاره به مذاکرات بین خودروسازان داخلی و برخی خودروسازان خارجی در آینده نه چندان دور در رده قیمتی زیر ۳۰ میلیون تومان، گفت: در قراردادهای مشارکتی باید شرایطی فراهم شود که علاوه بر تولید خودروهای ارزانقیمت، تکنولوژی به کشور منتقل شود و بومی‌سازی خودرو‌ها با شرط حداکثر استفاده از ظرفیت‌های داخلی رعایت شود، همچنین باید خودرویی تولید شود که علاوه بر قیمت مناسب از کیفیت مطلوبی برخوردار شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که فناوری پراید از رده خارج شده و مدیران سایپا نیز به این امر اذعان دارند، افزود: خودرویی با حدود قیمت پراید، اما باکیفیتی مطلوب تر و با تجربه‌ای که از تولید پراید اخذ شده؛ باید تولید شود، تا بتوان با ایجاد شرایط رقابتی و خروج از بازار انحصاری به سمت تولید خودرو در طبقه قیمتی زیر ۳۰ میلیون تومان رفت.

تولید خودروهای زیر ۳۰ میلیونی باید با رعایت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد

فولادگر با تأکید بر این‌که خودروسازان داخلی باید همانند کشورهای توسعه یافته برای همه طبقات درآمدی خودروهای به‌روز و با کیفیت تولید ‌کنند، ادامه داد: خودروسازان موظف به عرضه خودروهای به‌روز در رده‌های قیمتی زیر ۳۰ میلیون تومان، بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان و ۱۰۰ میلیون تومان و به بالا هستند.

وی با بیان این‌که تولید خودروهای زیر ۳۰ میلیونی باید با رعایت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حداکثر کیفیت برای ساخت انجام شود، یادآور شد: کیفیت و فناوری خودروهای ارزان‌قیمت گذشته مربوط به سال‌ها قبل است و قطعا باید در شرایط پساتحریم خودروهای به‌روز و در توان مالی طبقات متوسط در دسترس مردم قرار گیرد و پراید همانند پیکان از رده خارج شود.

 

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این‌که دلیل بالا بودن هزینه تولید، بهره‌وری پایین و هزینه‌های مازاد است، تصریح کرد: مدیران شرکت‌های خودروسازی باید با تجدیدنظر در نحوه هزینه‌های خود و بالا بردن بهره‌وری قیمت محصولات را کاهش دهند و تنها با مدیریت هزینه‌ها می‌توان خودروی زیر ۳۰ میلیون تومان تولید کرد.