ضعیف ترین قشر جامعه چشم انتظار حمایت واقعی

معصومه براتی امسال سال بسیار سختی را مخصوصاً از لحاظ اقتصادی سپری کردیم؛ آنقدرسخت که برای افراد کم درآمد جامعه همچون کابوس بود! رشد  قیمت یک به صورت لحظه ای درآمد و به رغم وعده ها اما سر سفره بسیاری از افراد جامعه مخصوصاً قشر کارگر خالی ماند! از سوی دیگر دولت با ارایه بودجه […]

معصومه براتی

امسال سال بسیار سختی را مخصوصاً از لحاظ اقتصادی سپری کردیم؛ آنقدرسخت که برای افراد کم درآمد جامعه همچون کابوس بود! رشد  قیمت یک به صورت لحظه ای درآمد و به رغم وعده ها اما سر سفره بسیاری از افراد جامعه مخصوصاً قشر کارگر خالی ماند! از سوی دیگر دولت با ارایه بودجه سال نشان داد که سال سخت تری در انتظار است؛ زیرا در بودجه اعلام شده  درآمد مالیاتی دولت رشد چشمگیری یافته که این بدان معناست که صاحبان کسب وکار مجبور به پرداخت مالیات بیشتر هستند و این به معنای ساده تر یعنی آن که باید قیمت ها را باز هم بالاتر ببرند! از سوی دیگر مسأله برجام به عنوان مساله ای حیاتی همچنان لاینفک مانده و تنها امید در این سال به توافق لحظه آخری ایران  با چین و عربستان دوخته شده است! توافقاتی که به گفته برخی کارشناسان، تنها با رفتار طرف مقابل می تواند تأثیر کوچکی در اقتصاد بر جای بگذارد و در غیر این صورت باید شاهد بالاتر رفتن قیمت ارز مخصوصاً دلار باشیم. حال در شرایطی که تنها چند روزی به پایان این سال باقی نمانده است، همچنان این سؤال مطرح است که ضعیف ترین قشر جامعه یعنی کارگر کی مشخص خواهد شد؟

حقوق و دستمزد کارگران به زودی تعیین می شود

در همین رابطه، وزیر کار، گفت: تکلیف یکی از مهم ترین  مسائل کارگران یعنی حقوق و دستمزد  تا اوایل هفته آینده مشخص خواهد شد. صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی در حاشیه  جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگارن ، گفت: در رابطه با تعیین حداقل حقوق دستمزد  کارگری هم کمیته تعیین مصادیق جلسات مختلفی برگزار کرد و هم شورای عالی کار در هفته جاری تشکیل جلسه داد. مشترکات ما بسیار بالاست و چند مبحث مجدد به کارگروه های تخصصی واگذار شد  و تا پایان هفته اقدامات لازم را انجام خواهند داد و تا اوایل هفته  آینده تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران انجام خواهد شد. خبر خوش ما این است که تمام صندوق های بازنشستگی که تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفا ه اجتماعی هستند، نسبت به پرداخت مطالبات جامعه هدف خود اقدام کردند و هم حقوق بهمن ماه و هم عیدی های ۱۴۰۱ پرداخت شده  است. در فرصت مناسب نیز حقوق اسفندماه  را پرداخت خواهند کرد . تأکید ما این است که تبعیض قائل نشویم و تفاوتی میان کارکنان دولت و کارگران ایجاد نشود.