ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه به جنگ با روسیه ختم می‌شود

    رییس‌ ستاد مشترک ارتش آمریکا ضمن هشدار درباره طرح هیلاری‌کلینتون برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه گفت که این طرح در نهایت به جنگ واشنگتن با سوریه و روسیه منجر خواهد شد.به گزارش فارس، جوزف‌دانفورد، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا به کنگره هشدار داد که اجرای طرح سیاست خارجی «هیلاری‌کلینتون» نامزد دموکرات‌‌‌ها […]

    رییس‌ ستاد مشترک ارتش آمریکا ضمن هشدار درباره طرح هیلاری‌کلینتون برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه گفت که این طرح در نهایت به جنگ واشنگتن با سوریه و روسیه منجر خواهد شد.به گزارش فارس، جوزف‌دانفورد، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا به کنگره هشدار داد که اجرای طرح سیاست خارجی «هیلاری‌کلینتون» نامزد دموکرات‌‌‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا برای ایجاد منطقه «پرواز ممنوع» در سوریه به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد.بنا به گزارش اسپوتنیک، در حین جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا که هفته گذشته برگزار شد، سناتور «راجرویکر» در خصوص طرح کلینتون برای ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع در سوریه در واکنش به اتهاماتی مبنی بر این‌که روسیه و سوریه بمباران‌های هوایی خود به شرق حلب را از زمان شکست آتش‌بس تشدید کرده‌اند، سؤال پرسید.

دانفورد در پاسخ به این سؤال گفت که کنترل تمامی محدوده فضایی سوریه توسط آمریکا به مفهوم آن است که باید با سوریه و روسیه وارد جنگ شویم. این یک تصمیم کاملاً بنیادین و اساسی است که به‌طور قطع من چنین تصمیمی اتخاذ نمی‌کنم.

کلینتون در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی» در دفاع از ایجاد منطقه پرواز ممنوع گفت: من شخصاً در حال حاضر از ایجاد منطقه پرواز ممنوع و راهروهای انسانی به منظور تلاش برای متوقف کردن کشتار بر روی زمین و از طریق مسیر هوایی و همچنین به منظور تلاش برای ارائه راه‌هایی به منظور ارزیابی آنچه در حال رخ دادن است، حمایت می‌کنم.

بیش از ۵۰ دیپلمات آمریکایی در ماه ژوئن از دولت «باراک‌اوباما» رییس‌جمهوری آمریکا تقاضا کردند که از گزینه نظامی علیه «بشاراسد» رییس‌‌جمهور سوریه شدند و اعلام کردند که اگر قرار نیست حمله مستقیم علیه دولت سوریه صورت گیرد، طرح ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه اجرا شود.

با اینحال، روسیه اعلام کرد که اگر دولت اسد سقوط کند، گروه‌های تروریستی همچون داعش و جبهه‌النصره سپس خلأ‌های قدرت را پر خواهند کرد و این کشور به پناهگاه امن برای تروریسم بین‌المللی تبدیل می‌شود.

در همین ارتباط، نیروهای نظام سوریه دیروز پیشروی را علیه نیروهای مخالف مسلح در شمال شهر حلب با حمایت جنگنده‌های روسی محقق کردند و به ورودی‌ محله‌های شرقی حلب از بخش شمال رسیده‌اند.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت: نیروهای نظام سوریه بعد از پیشروی در منطقه الشقیف در همجواری محله «الهلک» که تحت کنترل گروه‌های مخالف و در همجواری محله بستاالقصر است در بخش شمال حلب در حال پیشروی هستند.

عبدالرحمان افزود: این پیشروی در پی حملات جنگنده‌های روسی به مناطق درگیری در شمال و مرکز حلب صورت گرفت.

نیروهای نظام سوریه ۳ روز است که وارد درگیری‌ها شدید با گروه‌های شورشی در پی دو حمله همزمان شورشیان در شمال و مرکز حلب شده‌اند.

به گزارش دیده‌بانی، درگیری‌های در بخش‌های شمالی محله الهلک و دو جبهه سلیمان الحلبی و بستان الباشا در مرکز شهر متمرکز است.

نیروهای نظام به دنبال تسلط بر محله‌های تحت کنترل شورشیان هستند و هدفشان در مرحله آینده تسلط بر محله بستان الباشا و الصاخور با هدف کاهش مناطق تحت سلطه شورشیان است.

ارتش سوریه در ادامه عملیات خود علیه تروریست‌‌‌ها و شورشیان در حلب کنترل بیمارستان الکندی در جنوب اردوگاه حندرات واقع در شمال حلب را در دست گرفت و تعداد زیادی از افراد مسلح را از پای درآورد.

ارتش سوریه و گروه‌های کرد همچنین کنترل منطقه صنعتی «الشقیف» در شمال شرق محله «الشیخ‌مقصود» در شمال حلب را در دست گرفتند.

 

اما شبکه المیادین گزارش داد که نیروهای سوری به دروازه‌ محله‌های شرقی حلب از بخش شمال رسیده‌اند.