افزایش عمق ساخت داخل در دستور کار صنعت موتورسیکلت‌سازی

دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، از برنامه‌های این صنعت در راستای افزایش تیراژ، تعمیق داخلی‌سازی و ارتقای کیفیت در سال ۱۴۰۲ خبر داد. به گزارش خبرخودرو، بهمن ضیاء‌مقدم؛ درخصوص برنامه‌های مبتنی بر افزایش عمق ساخت داخل و افزایش تیراژ در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: افزایش تیراژ تولید و عمق ساخت داخل وابسته به بازار تقاضا […]

دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، از برنامه‌های این صنعت در راستای افزایش تیراژ، تعمیق داخلی‌سازی و ارتقای کیفیت در سال ۱۴۰۲ خبر داد. به گزارش خبرخودرو، بهمن ضیاء‌مقدم؛ درخصوص برنامه‌های مبتنی بر افزایش عمق ساخت داخل و افزایش تیراژ در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: افزایش تیراژ تولید و عمق ساخت داخل وابسته به بازار تقاضا و قوانینی است که در این راستا وضع می‌شود. وی افزود: افزایش عمق ساخت داخل در آیین‌نامه قانون ساماندهی صنعت خودرو از سوی وزارت صمت پیش‌بینی شده و تحقق آن منوط بر این است که وضع قوانین و بخشنامه‌های جدید در آینده، مانع از برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری نشده و تولید در یک شرایط پایدار ادامه داشته باشد. دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، گفت: برخی از برند‌ها و مدل‌های تحت تولید کارخانجات از برندهای معتبر آسیایی و اروپایی هستند که در شرایط تحریمی با دور زدن تحریم‌ها، وارد کشور می‌شوند اما به دلیل تیراژ محدود، داخلی‌سازی قالب‌ و قطعات این موتورسیکلت‌‌ها توجیه اقتصادی ندارد. ضیاء‌مقدم؛ بیان کرد: برای سایر مدل‌های داخلی به دلیل تقاضا و تیراژ بالا، ساخت قطعات آن‌ها مقرون به صرفه بوده و در دستور کار تولیدکنندگان و انجمن قرار دارد، جدول زمانی پیشنهادی آن نیز برای افزایش عمق ساخت داخل در سال‌های آینده ارائه شده است. وی درخصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای ارتقای کیفیت از طریق افزایش تعامل و هم‌افزایی با قطعه‌سازان، تصریح کرد: کیفیت تمامی قطعات مصرفی که وارداتی هستند، توسط شرکت‌های بازرسی تحت کنترل، کنترل می‌شوند و قطعات داخلی نیز از لحاظ کیفیت امتحان خود را پس داده‌اند، ضمن اینکه آگاهی خریداران نسبت به انتخاب نوع موتورسیکلت ارتقاء یافته است. دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، تأکید کرد: با توجه به اینکه تقاضای خرید موتورسیکلت از بازار افزایش نیافته، شرکت‌های داخلی پس از سال‌‌ها تجربه تولید یک برند و معرفی آن به بازار، نسبت به اعتبار برند و کیفیت محصولاتی که عرضه می‌کنند، دغدغه‌ای بیشتر از واحدهای بازرسی سازمان محیط‌زیست و سازمان استاندارد به‌عنوان حوزه‌های نظارتی دارند. ضیاء‌مقدم؛ در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از قطعات بی‌کیفیت و غیراستاندارد موجب می‌شود تولیدکنندگان بازار خود را از دست بدهند.