بذرپاش:عموماً دستگاه‌های اجرایی دولتی علاقه‌ای به اجرای قانون ندارند

  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید هم‌، شأن بالایی در قانون‌گذاری داشته باشد و هم از ظرفیت‌های نظارتی خود به خوبی استفاده کند چرا که عموماً دستگاه‌های اجرایی علاقه‌ای به اجرای قانون ندارند و این موضوع در همه دولت‌ها وجود دارد. عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس دهم […]

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید هم‌، شأن بالایی در قانون‌گذاری داشته باشد و هم از ظرفیت‌های نظارتی خود به خوبی استفاده کند چرا که عموماً دستگاه‌های اجرایی علاقه‌ای به اجرای قانون ندارند و این موضوع در همه دولت‌ها وجود دارد.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس دهم باید مجلسی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران باشد که حل مشکلات اقتصادی و مبارزه با فساد در اولویت آن قرار داشته باشد.

به گزارش ایرنا، مهرداد بذرپاش با اشاره به تعداد زیاد نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، افزود: در این انتخابات هدف عده‌ای این است که چند نفر در مجلس نباشند و رییس مجلس را نیز در لیست حامیان دولت قرارداده‌اند.

وی قانون گذاری و نظارت را دو وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی دانست و اظهار داشت: مجلس هم باید قانون خوب وضع کند و هم نظارت خوبی بر حسن اجرای قانون داشته باشد.

بذرپاش افزود: دولت‌ها همیشه تلاش می‌کنند مجلسی همسو با خود داشته باشند و از حداکثر اختیارات استفاده می‌کنند تا نامزد مطلوبشان رأی بیاورد و اگر این اتفاق بیفتد این مجلس، مجلسی نیست که وکالت مردم را به عهده بگیرد و خیلی بد است.

وی ادامه داد: این برای کشور بد است که مجلسی‌ها کاری به دولت نداشته باشند درصورتی که این‌ها باید باهم تعامل داشته باشند و وظایف خود را به درستی انجام دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که برخی نمایندگان از ابتدا وکیل‌الدوله بودند و برخی در وسط کار وکیل‌الدوله شدند، گفت: امروز اولویت اصلی کشور مسایل اقتصادی و خارج کردن کشور از شرایط رکود است که در صورتی که نامزدهای فهرست اصولگرایان به مجلس راه یابند این موضوع پیگیری و دنبال خواهد شد.

بذرپاش افزود: متأسفانه در دوسال اخیر شاهد افزایش میزان واردات در بخش‌های مختلف بودیم که تنها ۹۲ درصد واردات از چین افزایش یافته و واردات محصولات کشاورزی نیز ۵۰ درصد رشد داشته است و با فرانسه نیز قرارداد واردات چند میلیاردی بسته شده است و وقتی ما در این زمینه انتقاد می‌کنیم می‌گویند حرف نزنید؟ آیا باید در این زمینه حرف زد یا خیر؟

وی ادامه داد: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد اما دولت آن را اجرا نکرد و این باعث افزایش کالاهای قاچاق شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: می‌گویند چرا در دولت قبل سکوت کردید و در این دولت مدام انتقاد می‌کنید که باید بگویم من در دولت قبل هم انتقاد کردم و استعفا دادم. دولت یازدهم بیش‌ترین میزان رأی اعتماد را در تاریخ انقلاب اسلامی داشته است درحالی که در دولت قبل ۳ وزیر توسط این مجلس استیضاح شد، آن وقت می‌گویند مجلس همراه دولت نیست.