تصویب پیشنهاد ایران در خصوص پست و تجارت الکترونیک در اجلاس جهانی پست

تصویب پیشنهاد ایران در خصوص پست و تجارت الکترونیک در اجلاس جهانی پست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از تصویب پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در رابطه با پست و تجارت الکترونیک در «اجلاس جهانی پست» در استانبول خبر داد . محمود واعظی، در حاشیه اجلاس جهانی پست، به ایرنا در استانبول گفت: پست در سال‌های […]

تصویب پیشنهاد ایران در خصوص پست و تجارت الکترونیک در اجلاس جهانی پست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از تصویب پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در رابطه با پست و تجارت الکترونیک در «اجلاس جهانی پست» در استانبول خبر داد .

محمود واعظی، در حاشیه اجلاس جهانی پست، به ایرنا در استانبول گفت: پست در سال‌های اخیر همگرایی خوبی با الکترونیک و فناوری اطلاعات داشته است، بر همین اساس ایران پیشنهادی در این رابطه در اجلاس مطرح کرد که مورد تصویب کشورهای شرکت کننده قرار گرفت .

وی با اشاره به حضور ۱۴۰ کشور در این اجلاس، افزود: این اجلاس ۲۰ روز طول خواهد کشید، هیأت ایرانی نیز در این ۲۰ روز در این اجلاس فعالیت خواهد داشت.

واعظی گفت: این اجلاس ۴ سال یک‌بار برگزار می‌شود و در هر دوره دبیرکل، کمیته‌ها و شوراهای آن تغییر می‌کند، تصمیم‌هایی که در این اجلاس گرفته می‌شود در تمام کشور‌ها در طول ۴ سال پس از تصویب مجالس کشور‌ها باید اجرایی شود، در ایران نیز تصمیمات دوره قبل پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی، اجرایی شد.

وزیر ارتباطات کشورمان در خصوص روابط دو کشور ایران و ترکیه نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران قبل و پس از کودتا، همیشه حامی دولت قانونی این ترکیه بود، هنگام وقوع کودتای نافرجام نیز وزیر امور خارجه ایران مدام با مسؤولین ترکیه در ارتباط بود و پس از آن نیز اوضاع داخلی این کشور را دنبال می‌کرد.

واعظی تأکید کرد که دوران کودتا به سر آمده و این مردم کشور‌ها هستند که در خصوص حکومت‌های خود تصمیم می‌گیرند.

 

وی افزود که ایران و ترکیه به عنوان دو کشور همسایه باید برای همکاری هرچه بیش‌تر در زمینه‌های مختلف تلاش کنند.