احتمال ناامنی با بلند شدن صدای سازشکاران افزایش می‌یابد

    دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در طول تاریخ هرگاه صدای سازشکاری از درون کشور بلند شده، احتمال ناامنی چه از داخل و چه از خارج کشور افزایش یافته است.به گزارش فارس، محسن‌رضایی در دیدار با فرماندهان سپاه و جمعی از پاسداران این استان با تأکید بر این‌که فارس در انقلاب اسلامی و […]

    دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در طول تاریخ هرگاه صدای سازشکاری از درون کشور بلند شده، احتمال ناامنی چه از داخل و چه از خارج کشور افزایش یافته است.به گزارش فارس، محسن‌رضایی در دیدار با فرماندهان سپاه و جمعی از پاسداران این استان با تأکید بر این‌که فارس در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سهم بسیار بزرگی داشته است، گفت: شهدای پرافتخار این استان نشان می‌دهند در فارس ذخیره‌های بزرگی از معنویت و ایثارگری وجود دارد.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی یک انقلاب حسینی و جنگ ما نیز یک جنگ حسینی بوده است، افزود: انقلاب اسلامی پس از سقوط شاه و دفاع نیز پس از سقوط صدام پایان نیافته و زنده مانده و مبارزات ما نیز حسینی است و صدام سقوط کرده اما آن‌هایی که پشت سر او بودند نظیر آمریکا هنوز وجود دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ریشه در نهضت اباعبدا…‌الحسین (ع) دارد و نبرد حق علیه باطل است.

وی با اشاره به قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران گفت: موشک و نیروهای مسلح برای بازدارندگی است تا دشمنان مأیوس شوند و در بعد فرهنگی و سیاسی نیز باید دشمن را عقب بزنیم، چراکه وظیفه داریم حرف حق را زده و از مبارزات مسلمانان حمایت کنیم.

رضایی افزود: حرف انقلاب اسلامی نفی تجاوز به کشورها، مردم‌سالاری دینی در کشورهای اسلامی و این‌که باید مستقل باشند و زیر بیرق آمریکا و غرب نباشند است.

وی با اشاره به عدم پایبندی آمریکا به برجام گفت: در مرحله عمل به تعهدات، با بانک‌های بزرگ دنیا جلسه می‌گذارند و می‌گویند مواظب باشید تحریم‌ها برداشته‌ شده اما مسایل دیگری وجود دارد و بانک‌های بزرگ دنیا را تهدید می‌کنند و می‌گویند تحریم را برداشته‌اند اما تهدید را جایگزین کرده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دشمنان از صدای حق‌طلبی انقلاب اسلامی و حمایت انقلاب اسلامی از مبارزات حق‌گرایانه می‌هراسند و اگر یک‌ لحظه غفلت کنیم به ایران حمله می‌کنند، چراکه در طول تاریخ هرگاه صدای سازشکاری از درون کشور بلند شده احتمال ناامنی چه از داخل و چه از خارج کشور افزایش یافته است.

وی ادامه داد: منظور از اقتداری که می‌گوییم یک اقتدار انقلابی است و امروز در رأس کشور و در سیمای رهبری اقتدار می‌بینیم.

رضایی اضافه کرد: اقتدار انقلابی با ادب، اخلاق، بصیرت و قاطعیت همراه بوده و با اقتدار استبدادی متفاوت است.

وی خطاب به پاسداران استان فارس گفت: برخی از من می‌پرسند چرا لباس پاسداری پوشیده‌ام که در پاسخ می‌گویم، روز نمایش اقتدار نظام و رهبری در داخل و خارج از ایران فرا رسیده و تهدیدات آغاز شده‌ که باید حوادث منطقه و این‌که مبارزه‌ای درحال انجام است را ببینید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح رفتار خصمانه عربستان و رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: هدف از ایجاد اسراییل تصرف قلب جهان اسلام و جلوگیری از ایجاد یک تمدن اسلامی در جهان بوده است و نیروهای وفادار به انقلاب باید متحد شوند، چراکه امروز با جنگ احزاب مواجه هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین اظهار کرد: الحمدا… در بعد نظامی این کار انجام‌شده، ولی در بعد فرهنگی و دیگر ابعاد هم باید دشمنان را ناامید کنیم. ما وظیفه ‌داریم حرف حق بزنیم. حرف حق ما چند محور دارد؛ یکی این‌که هیچ کشوری نباید مرزهای دیگر کشور‌ها را نقض کند، خصوصاً مرزهای جهان اسلام باید حفظ شود. ما در قرون اخیر، بخشی از جغرافیایمان را از دست ‌داده‌ایم، ولی امروز روی ایران قدیم ادعایی طرح نمی‌کنیم. پیام انقلاب حفظ مرزهای کنونی است. ما می‌گوییم قلوب را باید فتح کرد، نه این‌که مرزهای رسمی کشور‌ها را زیر پا بگذاریم. مسأله دوم این است که مردم‌سالاری در کشورهای اسلامی مستقر شود. مردم عربستان باید آزاد شوند و در چارچوب انتخابات دولت خود را انتخاب کنند. تعجب می‌کنم که چرا مسؤولان ما ملاحظه آل‌سعود را کرده و این حرف حق را به آن‌‌ها نمی‌زنند و این‌که چرا مدعیان آزادی و حقوق بشر به عربستان فشار نمی‌آورند؟! حرف سوم ما، حفظ استقلال کشورهای اسلامی است. جهان اسلام نباید به غرب وابسته شود. این محور‌ها و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی به‌منزله ارزش‌های سیاست خارجی ایران است. این ارزش‌‌ها مورد قبول افکار عمومی دنیا هم هست. همه دنیا این حرف‌‌ها را قبول دارد. ما از این حرف حق دفاع می‌کنیم. ما نمی‌خواهیم عالم را به‌زور اسلحه شیعه کنیم. حرف حق می‌زنیم، اما آن‌‌ها با تحریم جواب می‌دهند.