درحالی که طبق برخی اظهارنظرها، قرار بود پیامرسانهای داخلی تا پایان سال ۱۴۰۱ به یکدیگر متصل شوند، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی از تحقق این امر تا پایان فروردین ماه خبر داده است. به گزارش ایسنا، حمایت از پیامرسانهای داخلی در سال ۱۴۰۱ بیش از پیش توسط دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات مورد […]
درحالی که طبق برخی اظهارنظرها، قرار بود پیامرسانهای داخلی تا پایان سال ۱۴۰۱ به یکدیگر متصل شوند، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی از تحقق این امر تا پایان فروردین ماه خبر داده است. به گزارش ایسنا، حمایت از پیامرسانهای داخلی در سال ۱۴۰۱ بیش از پیش توسط دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات مورد توجه قرار گرفت، اگرچه این مسأله طی سالهای گذشته هم مطرح شده بود. به دنبال رونمایی از آییننامه حمایت از کسبوکارهای دیجیتال و ورود کاربران به پیامرسانهای داخلی بحث تعدد سکوها مطرح شد. کاربران پیامرسانهای داخلی بر این باور هستند که پراکندگی در پیامرسانهای داخلی، چند دستگی سردرگمی مخاطب را به همراه دارد، بنابراین بهتر است همه با یک عنوان واحد ادغام شوند تا کیفیت خدمات بیشتر و از پراکندگی مخاطب هم جلوگیری شود، در همین راستا، بحث اتصال پیامرسانهای داخلی به یکدیگر مطرح شد. اتصال داخلی میان پیامرسانها (اینترکانکشن) یا MXP به معنای ایجاد امکان ارسال پیام از مبدأ یک پیامرسان ایرانی به سایر سکوهای مشابه بومی است. درباره چگونگی عملکرد این سرویس گفته شده که این کار با دو روش کلی برای پیادهسازی ارتباط داخلی میان پیامرسانها یا mxp وجود دارد. روش خودکار که در این شیوه سرور mxp بهطور خودکار مطلوبترین مقصد برای ارسال پیام را انتخاب میکند. اما در روش دستی هم فرستنده پیام ابتدا از سکوهایی که گیرنده پیامش در آنها عضویت دارد، آگاه خواهد شد، سپس مسیر ارسال پیام را به مبل خود انتخاب خواهد کرد و گفتوگو در پیامرسان انتخابی فرستنده انجام خواهد شد. آنگونه که مسؤولان مربوطه گفتهاند فاز اول این طرح ارسال متن و فایل است و تکمیل کانال و گروه در فازهای بعدی قرار دارد. درحالحاضر سه پیامرسان داخلی در این زمینه پیشتاز هستند و مقرر شده است بعد از بهروزرسانی جدید این قابلیت با پیش فرض غیرفعال بر روی پیامرسانها اضافه شود. به عبارتی این قابلیت به این گونه است که زمانی که نسخه جدید پیامرسانها منتشر شود، در پیامرسانها بهصورت غیرفعال وجود خواهد داشت. بعد از فعالسازی، اگر مخاطبان کاربری در پیامرسانهای دیگر هم آن را فعال کرده باشند، با جستوجو، متوجه میشوند که میتواند با چه کسی ارتباط برقرار کند. به عبارت دیگر دو طرف باید اجازه کار را به پیامرسانهای خود داده باشند تا این ارتباط شکل بگیرد. مثلاً شخصی که از برنامه پیامرسان داخلی «بله» استفاده میکند، میتواند بهواسطه همان پیامرسان به کاربری که عضو پلتفرم فارسی دیگری همچون «ایتا» است، پیام ارسال کند و یا کسی که در سکوی «ایتا» عضو است به کاربرانی که از سایر پیامرسانها همچون سروش پلاس وایگپ استفاده میکنند، پیغام ارسال کند. به این صورت با اتصال متقابل پیامرسانها کاربران میتوانند پلتفرمهای داخلی مورد علاقه خود را نصب کرده و با ارسال پیام به سایر پیامرسانهای داخلی دیگر ارتباط برقرار کنند و طبق گفته وزیر ارتباطات با نصب یک پیامرسان داخلی میتوان با سایر پلتفرمهای داخلی ارتباط برقرار کرد همین مسأله منجر به تقویت پیامرسانهای داخلی خواهد شد. اگرچه گفته شده بود تست موفق اتصال آزمایشی دو پیامرسان داخلی انجام شده و با طی شدن مراحل عملیاتی آن تا پایان اسفند سال ۱۴۰۱ این اتفاق محقق خواهد شد، اما به تازگی عیسی زارع پور؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، زمان جدید اتصال پیامرسانها به یکدیگر را اعلام کرد و گفت ارتباط میان پیامرسانهای داخلی تا پایان فروردین ایجاد خواهد شد.
براساس آخرین آمارها تا نیمه مهرماه امسال پیک کاربران فعال روزانه نسبت به شهریور ۱۴۰۰، در روبیکا ۴ برابر، در ایتا ۱۴ برابر، در بله ۶ برابر، در سروش پلاس ۸ برابر و درای گپ ۲ برابر و پهنای باند مصرفی در این پلتفرمها در قیاس با شهریور ۱۴۰۰ حدود پنج برابر رشد داشته است. […]
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: توسعه پیامرسانهای بومی امروز به حدی رسیده که هماکنون بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم ایران از آنها استفاده میکنند در صورتی که زمانی قابل تصور نبود که ما بتوانیم سکوهایی داشته باشیم که قابلیت میزبانی از دهها میلیون کاربر را داشته باشند. به گزارش ایرنا، عیسی زارعپور؛ […]
به دنبال اضافه شدن قابلیت تماس تصویری به برخی از پیامرسانهای داخلی، به تازگی قائم مقام مدیرعامل یک پیامرسان داخلی از افزایش ۴۰ درصدی تعداد تماس صوتی و تصویری در این پیامرسان خبر داده است. به گزارش ایرنا، پس از فیلتر شدن برخی پیامرسانهای خارجی در چندین مرحله و طی سالهای گذشته، مهاجرت کاربران ۵۰ […]
اقدامات مهم شرکت ارتباطات زیرساخت در توسعه خدمات زیرساخت ارتباطی، حمایت از پیامرسانها و توسعه قطب مراکز داده اعلام شد. به گزارش مهر، اهداف و اقدامات مهم شرکت ارتباطات زیرساخت در توسعه خدمات زیرساخت ارتباطی، حمایت از پیامرسانها و توسعه قطب مراکز داده اعلام شد. شرکت ارتباطات زیرساخت به منظور توسعهخدماتزیرساخت ارتباطی با هدف «کاهش […]
دیدگاه بسته شده است.