شرکت در مناقصات بین‌المللی از موانع پیش‌روی شرکت‌های برقی

شرکت در مناقصات بین‌المللی از موانع پیش‌روی شرکت‌های برقی صادرات کالای سازمان توسعه تجارت مجموع ارزش صادرات اقلام شاخص در بخش برق و مکانیک طی پنج ماهه نخست سال ۱۳۹۵ را بیش از ۶۰۰ میلیون دلار به وزن ۱۷۲ هزار تن اعلام کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، محمود […]

شرکت در مناقصات بین‌المللی از موانع پیش‌روی شرکت‌های برقی

صادرات کالای سازمان توسعه تجارت مجموع ارزش صادرات اقلام شاخص در بخش برق و مکانیک طی پنج ماهه نخست سال ۱۳۹۵ را بیش از ۶۰۰ میلیون دلار به وزن ۱۷۲ هزار تن اعلام کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، محمود بازاری گفت: سهم صادرات محصولات گروه برق و مکانیک از کل صادرات غیرنفتی کشور در همین مدت زمان از نظر ارزشی ۳٫۱درصد بوده است.

وی در ادامه عمده بازارهای محصولات گروه برق و مکانیک را کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، امارات و ترکمنستان برشمرد.

بازاری همچنین خاطرنشان‌کرد: روند صادرات گروه‌های کالایی خودروسازی، لاستیک، تایر و تیوپ برای انواع وسایط نقلیه، انواع کشتی، قایق و سایر شناور‌ها و قطعات، لوکوموتیو و نواقل روی خط آهن و قطعات، انواع لوازم خانگی شامل لوازم خانگی انرژی‌بر، غیرانرژی‌بر، مبلمان و دکوراسیون اداری و منزل و یراق‌آلات، انواع سیم و کابل، ماشین‌آلات صنایع غذایی و سایر ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی در این زمان از نظر وزنی و ارزشی افزایش داشته است.

بازاری با بیان این‌که بیش‌ترین موانع پیش‌روی صادرات محصولات گروه برق‌و مکانیک مشکلات نقل‌ و انتقال پول، شرکت در مناقصات بین‌المللی، حمل ‌و نقل و همچنین حقوق ورودی مواد اولیه هستند، گفت: شرایط تجارت در فضای پسابرجام و لغو تحریم‌ها به خصوص تحریم‌های بانکی و حمل‌ و نقل رشد منطقی محصولات گروه برق و مکانیک را به دنبال خواهد داشت.

 

به گفته وی تا اجرایی شدن کامل مراحل برجام، استمرار روند افت‌وخیز در میزان صادرات کالاهای استراتژیک این گروه همچنان پیش‌بینی می‌شود.