تقویت ۷۰ واحدی شاخص کل بورس

تقویت ۷۰ واحدی شاخص کل بورس معامله‌گران بورس تهران دیروز همزمان با تقویت حجم معاملات سهام شاهد واگذاری صف خرید خودرویی‌‌ها از جمله در گروه سایپا بود. به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز با افزایش ۷۰ واحدی به رقم ۷۷ هزار و ۳۳۵ واحد […]

تقویت ۷۰ واحدی شاخص کل بورس

معامله‌گران بورس تهران دیروز همزمان با تقویت حجم معاملات سهام شاهد واگذاری صف خرید خودرویی‌‌ها از جمله در گروه سایپا بود.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز با افزایش ۷۰ واحدی به رقم ۷۷ هزار و ۳۳۵ واحد رسید.

شاخص کل هموزن اما با ۱۹ واحد افزایش روی رقم ۱۵ هزار و ۶۶ واحد ایستاد. شاخص سهام آزاد شناور اما با افزایش ۱۷۰ واحدی به عدد ۸۶ هزار و ۱۷۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول در حالی با افزایش ۶۰ واحدی به رقم ۵۴ هزار و ۱۶ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۸۶ واحد افزایش به عدد ۱۶۹ هزار و ۷۱۴ واحد رسید.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر چندانی روی رقم ۸۱۸ واحد ایستاد.

براساس این گزارش، دیروز معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت ایران خودرو با ۵۱ واحد، گروه سایپا با ۳۵ واحد و هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس با ۲۹ واحد افزایش، بالا‌ترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت همراه اول با ۲۰ واحد، پتروشیمی فجر با ۱۵ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۲ واحد کاهش بالا‌ترین تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات دیروز بورس تهران به کم‌تر از ۳۷۴ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن تعداد یک میلیارد و ۷۴۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۰۱ هزار و ۹۹۱ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات این روز نماد معاملاتی بانک اقتصاد نوین از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های حفاری شمال، تراکتورسازی ایران، اوراق گواهی سپرده عام بانک گردشگری، بیمه اتکایی امین متوقف شدند.

دیروز در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری توسعه ملی ۴۴ میلیون سهم به ارزش کم‌تر از ۷ و نیم میلیارد تومان با هدف تجمیع سهام میان کدهای درون گروهی منتقل شد.

بیش از ۳۱ و نیم سهم صنایع آذراب نیز به ارزش بیش از ۱۵ و نیم میلیارد تومان کد به کد شد. معاملات کد به کد در روند معاملات عادی بانک پاسارگاد از سوی سهامدار عمده با جابه‌جایی بیش از ۳۵ و نیم میلیون سهم به ارزش بیش از ۳ و نیم میلیارد تومان دنبال شد.

در فولاد مبارکه اما اندکی بیش از ۲۹ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد. در عین حال اندکی بیش از ۲۴ میلیون سهم سرمایه‌گذاری خوارزمی به ارزش بیش از دو و نیم میلیارد تومان کد به کد شد.

در بیمه کوثر ۲۴ میلیون سهم به ارزش ۴ میلیارد تومان کد به کد شد.۲۰ میلیون سهم پالایش نفت بندرعباس اما به ارزش کم‌تر از ۱۰ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی منتقل شد.

اندکی بیش از ۱۸ میلیون سهم کاشی الوند نیز به ارزش بیش از ۲ و. نیم میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی منتقل شد.

 

همچنین ۱۴ میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذراب به ارزش ۳ و نیم میلیارد تومان از سوی شرکت‌ آذراب کد به کد شد.