ستاد وزارت نفت در سال ۱۴۰۱، فقط هفت مورد شکایت داشته که به همه آنها پاسخ داده است. آمار شکایتها نشان میدهد ۹۵ درصد شهروندان از پاسخهای دریافتی رضایت داشته و همین موضوع ستاد وزارت نفت را در میان ۳۸۰ دستگاه فعال که در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مشخص شدهاند، در رده […]
ستاد وزارت نفت در سال ۱۴۰۱، فقط هفت مورد شکایت داشته که به همه آنها پاسخ داده است. آمار شکایتها نشان میدهد ۹۵ درصد شهروندان از پاسخهای دریافتی رضایت داشته و همین موضوع ستاد وزارت نفت را در میان ۳۸۰ دستگاه فعال که در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مشخص شدهاند، در رده اول قرار داده است. به گزارش مناقصهمزایده، وزارت نفت گزارش اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در وزارت نفت و شرکتهای تابع در سال ۱۴۰۱ را منتشر کرد. در این گزارش آمده است که ستاد وزارت نفت با ۱۵۰ درخواست در سال ۱۴۰۱ در میان دو هزار و ۶۶ سازمان عضو سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، در میان ۱۰ سازمان پُردرخواست قرار دارد. این وزارتخانه همچنین به همراه ۶۷ شرکت اصلی و فرعی تابع خود با ۷۵۱ درخواست در سال ۱۴۰۱ به صددرصد درخواست اطلاعات در مهلت زمان قانونی پاسخگویی (۱۰ روز) پاسخ داده است. در این میان ستاد وزارت نفت با میانگین دو روز زمان پاسخگویی در میان دستگاههای عضو سامانه، همچنین ۱۹ وزارتخانه، در جایگاه نخست قرار دارد. میانگین پاسخگویی مجموعه صنعت نفت به شهروندان نیز در این سال هفت روز کاری بوده است. یکی دیگر از تکالیف قانون انتشار اطلاعات، تکلیف به انتشار (ماده ۱۰) است. بر همین اساس ستاد وزارت نفت در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از ابتدای فعالیت سامانه تا پایان سال۱۴۰۱، ۹۸۶۳سند با موضوعات مختلف شامل بخشنامهها، قراردادها، دستورالعملها، گزارشهای رسمی و… برای دسترسی عموم منتشر کرد که حدود ۲۲۷۹ سند در سال ۱۴۰۱ منتشر شده است. از این منظر نیز ستاد وزارت نفت در میان ۵۶۰ دستگاه فعال در زمینه انتشار اسناد در سامانه انتشار در رتبه دوم قرار دارد، همچنین در میان ۱۹ وزارتخانه دولت سیزدهم وزارت نفت در سال ۱۴۰۱ در جایگاه نخست قرار گرفته است. ستاد وزارت نفت همسو با اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با اعلام کمیسیون مربوطه از تاریخ ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۶ به سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پیوسته است.
دیدگاه بسته شده است.