سازمان جمع‌آوری فروش اموال تملیکی منتشر کرد

شرایط ضمانت‌نامه‌های شرکت در مزایده‌های اموال تملیکی

سازمان جمع‌آوری فروش اموال تملیکی، شرایط ضمانت‌نامه شرکت در مزایده‌های این سازمان را منتشر کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده، شرایط شرکت در مزایده‌های اموال منقول و غیرمنقول سازمان اموال تملیکی مشخص شد. طبق جزییات اعلام شده، متقاضیان بایستی ۹ بند تعیین شده را رعایت کنند و در غیر این صورت، سازمان در قبال پذیرش ضمانت‌نامه‌های غیر […]

سازمان جمع‌آوری فروش اموال تملیکی، شرایط ضمانت‌نامه شرکت در مزایده‌های این سازمان را منتشر کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده، شرایط شرکت در مزایده‌های اموال منقول و غیرمنقول سازمان اموال تملیکی مشخص شد. طبق جزییات اعلام شده، متقاضیان بایستی ۹ بند تعیین شده را رعایت کنند و در غیر این صورت، سازمان در قبال پذیرش ضمانت‌نامه‌های غیر معتبر مسؤولیتی نخواهد داشت. جزییات شرایط شرکت در مزایده‌های سازمان اعلام شد بر این اساس با عنایت به اینکه خریداران اموال منقول و غیرمنقول سازمان مکلف‌اند به استناد مفاد آیین‌نامه تضمین معاملات دولتی موضوع مصوبه شماره ۱۲۳۴۰۲/ت۵۰۶۵۹هـ مورخ ۲۲/۰۹/۱۳۹۴ هیأت وزیران، تضامین معتبری مطابق با مفاد آیین‌نامه مورد اشاره جهت شرکت در مزایده‌های سازمان ارائه کنند. بر این اساس موارد مشروحه ذیل می‌بایست به دقت مدنظر مزایده گران قرار گیرد، در غیر اینصورت این سازمان مسؤولیتی در قبال عدم پذیرش ضمانت‌نامه‌های نامعتبر و حذف شرکت‌کنندگان از فرآیند مزایده نخواهد داشت:

۱- در فرم ضمانت‌نامه‌های بانکی صادره جهت شرکت در مزایده ضروری است موارد ذیل به صراحت درج شود:

نام متقاضی و ضامن

موضوع فرآیند ارجاع کار (شامل شماره مزایده)

نام کارفرما/ذی‌نفع (سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی)

مبلغ دقیق تضمین مطابق با مفاد آیین‌نامه تضمین معاملات دولتی

سایر موارد مطابق کاربرگ شماره(۱) آیین‌نامه مذکور.

۲- مطابقت صاحب توکن (امضای الکترونیکی) با نام متقاضی یا نام واریزکننده وجه به حساب سازمان

۳- استفاده مجدد از تضامین صادر شده برای شرکت در مزایده، برای سایر مزایده‌ها میسر نیست.

۴- تضامین شرکت در مزایده‌ها می‌بایست به صورت کاملاً خوانا در سامانه ستاد بارگذاری شود. بدیهی است؛ در صورتی که امکان رؤیت و تأیید مندرجات تضامین در سامانه ستاد میسر نباشد، امکان تأیید ودایع ناخوانا و مخدوش میسر نخواهد بود.

۵- در صورتی که ضمانت‌نامه از سوی بانک صادرکننده دارای برگ تمدید باشد، مزایده‌گر می‌بایست نسبت به بارگذاری ضمانت‌نامه و تمدید آن به صورت توامان اقدام کند.

۶- مدت اعتبار ضمانت‌نامه سه ماه از آخرین تاریخ تحویل پیشنهاد بوده و می‌بایست برای مدت سه ماه دیگر قابل تمدید باشد. ضمانت‌نامه‌های ارائه شده با اعتبار کمتر قابل پذیرش نخواهد بود.

۷- مفاد ضمانت‌نامه‌های دریافتی دقیقاً می‌بایست مطابق فرم نمونه «ضمانت‌نامه شرکت در فرآیند ارجاع کار (کاربرگ شماره یک مصوبه فوق الاشاره)» باشد. (تصویر پیوست)

۸- مزایده‌گران در صورت دریافت ضمانت‌نامه بانکی از بانک‌های عامل (مطابق با شرایط اعلام شده) و بارگذاری در سامانه تدارکات الکترونیک دولت، می‌بایست نسبت به تحویل اصل ضمانت‌نامه در مهلت مقرر قانونی به نزدیک‌‌ترین اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان اقدام نمایند. بدیهی است؛ در صورت عدم تحویل اصل ضمانت‌نامه به نمایندگی‌های سازمان و متعاقباً عدم اعلام مراتب توسط ادارات کل تابعه استانی به ذی‌حسابی و اداره کل امور مالی مبنی بر تحویل اصل ضمانت‌نامه و تأیید اصالت آن، امکان تأیید ودایع و در نتیجه شرکت مزایده‌گران ذی‌ربط در مزایده فراهم نخواهد شد.

۹-در صورتی که مزایده‌گران تمایل به واریز نقدی ودایع داشته باشند، ترجیحاً از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت و به‌صورت الکترونیکی اقدام نمایند. لیکن در صورت واریز نقدی از طریق بانک‌های عامل، ضروری است ضمن اطمینان از انتقال وجوه به حساب ذی‌ربط، اصل فیش واریزی را به نزدیک‌‌ترین نمایندگی سازمان در استان تحویل کنید.