دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور، ضمن انتقاد از حذف سهمیه جایگزینی خودروهای فرسوده در طرح عرضه یکپارچه خودرو از سوی وزارت صمت، گفت: دولت با توجه قوانین موجود در حوزه اسقاط مکلف به پرداخت وامهای کمبهره به مالکان خودروهای فرسوده است. سیدامیر احمدی؛ در گفتوگو با خبرخودرو، با انتقاد از حذف سهمیه […]
دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور، ضمن انتقاد از حذف سهمیه جایگزینی خودروهای فرسوده در طرح عرضه یکپارچه خودرو از سوی وزارت صمت، گفت: دولت با توجه قوانین موجود در حوزه اسقاط مکلف به پرداخت وامهای کمبهره به مالکان خودروهای فرسوده است. سیدامیر احمدی؛ در گفتوگو با خبرخودرو، با انتقاد از حذف سهمیه جایگزینی خودروهای فرسوده در طرح عرضه یکپارچه خودرو از سوی وزارت صمت، اظهار داشت: متأسفانه سهمیه مالکان خودروهای فرسوده در شرایطی از طرح عرضه یکپارچه خودرو حذف شده است که شاهد حجم گسترده خودروهای فرسوده و تبدیل کلانشهرها به پارکینگ عمومی در کشور هستیم. وی تصریح کرد: علیرغم تلاش و برنامهریزی که سالانه برای رشد تولید خودرو در کشور میشود اما برای خروج خودروهای فرسوده هیچ برنامهریزی صورت نگرفته است. این در حالی است که دولتمردان مرتبا اعلام میکنند با سونامی خودروهای فرسوده، رشد مصرف سوخت و افزایش آلودگی هوا در کشور مواجه هستیم. دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور، افزود: با توجه به اسقاط حجم وسیعی از خودروهای فرسوده در دولت نهم و دهم و استقبال خوبی که مردم از طرح جایگزینی خودروهای فرسوده داشتند، این طرح را یکسالونیم پیش به آقای رئیسی که در آن مقطع ریاست قوهقضاییه را به عهده داشتند تقدیم کردیم اما متأسفانه دولت آقای روحانی با رویکرد دیگری وارد عمل شدند که امروز شاهد تبعات آن در کشور هستیم. احمدی؛ با بیان اینکه طبق آمار موجود بخش اعظمی از تصادفات جادهای و مرگومیر ناشی از آن به خودروهای فرسوده مربوط میشود، عنوان کرد: اگر معاینه فنی خودروها به نحو صحیح اجرا شود بخش عمدهای از خودروهای تولید داخل از معاینه فنی نمره قبولی نخواهند گرفت چراکه اغلب خودروها فرسوده محسوب میشوند. وی ادامه داد: علیرغم اینکه طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با تأخیر و از شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ اجرایی شد اما با استقبال خوبی از سوی مالکان خودروهای فرسوده مواجه شد و با توجه به رشد تولید در سال ۱۴۰۱ پیشبینی میشد که حدود ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده در قالب طرح جایگزینی از رده خارج شود اما در حالحاضر طبق آمار موجود تعداد خودروهای فرسودهای که تحویل داده شدهاند بیش از ۹ هزار دستگاه نخواهد بود. دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور، با بیان اینکه هماکنون هیچ طرحی برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده وجود ندارد و حدود ۲۰۰ هزار نفر از مزایای این طرح محروم شدهاند، تأکید کرد: با توجه به اختصاص بخشی از بودجه سال ۱۴۰۱ به اسقاط خودروهای فرسوده لازم است متولیان امر از جمله وزارت صمت، وزارت راه و… در این رابطه پاسخگو باشند چراکه با ادامه این وضعیت آمار خودروهای فرسوده در کشور تا سال ۱۴۰۴ به بیش از هشت میلیون دستگاه خواهد رسید. احمدی؛ همچنین درباره آخرین وضعیت سامانه ستاد مدیریت حملونقل و سوخت کشور، گفت: ستاد مدیریت حملونقل و سوخت کشور که متأسفانه عملکرد ضعیفی طی سالهای اخیر داشته از تاریخ ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ به وزارت صمت منتقل شد و همچنان شاهد اختلال در سامانه این ستاد و بلاتکلیفی برندگان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده که پایان سال گذشته خودروهای خود را تحویل دادهاند هستیم. لذا امیدواریم با رسیدگی دستگاههای امنیتی به این موضوع مشکل این سامانه نیز هر چه سریعتر رفع شود. وی با اعلام اینکه ۳۲ میلیون دستگاه خودرو در کشور در حال تردد هستند که از این تعداد ۱۶ میلیون دستگاه فرسوده هستند، تأکید کرد: با توجه به اینکه مالکان خودرو فرسوده با مشکلات زیادی مواجه هستند و خرید خودرو جدید برای آنها مشکل است دولت با توجه قوانین موجود در حوزه اسقاط مکلف به پرداخت وامهای کم بهره به مالکان خودروهای فرسوده است.
رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل، گفت: در شش ماهه نخست امسال دوهزار و ۲۰۶ تاکسی فرسوده در کشور نوسازی شده است در صورتیکه طبق برنامهریزیهای انجام شده، امسال باید ۴۳ هزار تاکسی در کشور نوسازی شود. به گزارش مناقصهمزایده، مهران سالاریه؛ در نخستین مجمع عمومی عادی اتحادیه سازمانهای مدیریت حملونقل شهرداریهای کشور، با اشاره به […]
رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: پذیرفتهشدگان مرحله دوم طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، براساس جدول زمانبندی، در سامانه ستاد ثبتنام کنند. به گزارش مناقصهمزایده، مهران سالاریه؛ با اشاره به اینکه در مرحله دوم طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سامانه یکپارچه خودرو ۱۹هزار متقاضی تأیید صلاحیت شدهاند، افزود: برای این متقاضیان که محصولاتشان را […]
دیدگاه بسته شده است.