افزایش ۶ درصدی مرگ و میر معتادان نسبت به سال گذشته

افزایش ۶ درصدی مرگ و میر معتادان نسبت به سال گذشته معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: فعالیت قاچاقچیان در فضای مجازی بستر مناسبی برای قاچاقچیان شده است و علنی در این زمینه فعالیت می‌کنند. به گزارش ایلنا، پرویزافشار در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با ارایه آمار عملکرد ستاد در ۶ […]

افزایش ۶ درصدی مرگ و میر معتادان نسبت به سال گذشته

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: فعالیت قاچاقچیان در فضای مجازی بستر مناسبی برای قاچاقچیان شده است و علنی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، پرویزافشار در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با ارایه آمار عملکرد ستاد در ۶ ماه نخست سال ۹۵ گفت: در راستای اجتماعی شدن مبارزه و استفاده از توان همه اقشار جامعه و با توجه به امر حساس مبارزه با مواد مخدر اولین همایش صیانت و گفتمان‌سازی مواد مخدر برگزار می‌شود که در این همایش رییس‌جمهور و وزیر کشور حضور دارند.

به گفته وی، در معاونت کاهش تقاضا، ایجاد حساسیت در سطوح مختلف جامعه ایجاد شده است. ۴۲۰ نفر از فرمانداران به عنوان رؤسای ستاد مبارزه با مواد مخدر در سراسر کشور آموزش دیده‌اند و تمرکز جدی در برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد داشته‌ایم و ۴۰ هزار نفر از دانش آموزان و معلمین و خانواده‌ها را تحت پوشش قرارداده‌ایم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره مواد مخدر جدید گفت: ماده مخدر زامبی طبق آخرین اطلاعات من به کشور ما وارد نشده است در ۶ ماه اول سال کتامین مورد استفاده قرار گرفته است که هنوز ماده جدیدی نداریم در زمینه کنترل فضای مجازی، پلیس مبارزه با جرایم سایبری گزارش‌هایی از بخش‌های مختلف به دست ما می‌رسد که به پلیس فتا ارجاع می‌شود. فعالیت قاچاقچیان در فضای مجازی بستر مناسبی برای قاچاقچیان است و علنی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی درباره میزان شیوع اعتیاد در بین ورزشکاران و دانش آموزان و اپیدمی مواد در بین ورزشکاران گفت: در این زمینه نمی‌شود هیچ انگی به جامعه ورزشی چسباند و خوشبختانه جامعه ورزشی ما در بهترین حد و قابل‌قبول‌‌‌ترین حد قرار دارد. در بین دانش‌آموزان هم یک درصد دانش‌آموزان بین سنین سوم راهنمایی تا پیش دانشگاهی مواد را مصرف کرده‌اند و یا دوست داشته‌اند که استفاده کنند و این یک درصد نشان از اعتیاد قطعی دانش‌آموزان نیست.

 

وی درباره قلیان و سیگار گفت: ما در این زمینه تصدی‌گری نداریم و اعتقاد داریم باید در حوزه‌های پرخطر تر ورود کنیم.