ایدرو در قرارداد جدید رنو نقش کاتالیزور داشت

دبیر همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران با اشاره به این‌که ایدرو در قرارداد جدید خود با رنو نقش کاتالیزور را داشته است، گفت: بخش خصوصی تمایلی به همکاری مشترک با رنو آن هم با مبالغ بالا ندارد. به گزارش تسنیم، ساسان‌قربانی در پاسخ به پرسشی در خصوص این‌که قرارداد جدید شرکت رنو با ایدرو چه […]

دبیر همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران با اشاره به این‌که ایدرو در قرارداد جدید خود با رنو نقش کاتالیزور را داشته است، گفت: بخش خصوصی تمایلی به همکاری مشترک با رنو آن هم با مبالغ بالا ندارد.

به گزارش تسنیم، ساسان‌قربانی در پاسخ به پرسشی در خصوص این‌که قرارداد جدید شرکت رنو با ایدرو چه عایدی برای صنعت خودروی کشور دارد، اظهار داشت: وزارت صنعت یک سری قوانین و مقرراتی را برای تنظیم قرارداد‌‌‌‌ها میان خودروسازان داخلی و خارجی تدوین کرده و شرکت‌ها مطابق با آن عمل می‌کنند. ایدرو نیز در این میان به عنوان مرکز مدیریت و تنظیم قوانین اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی افزود: براساس چشم‌انداز ۱۴۰۴ حجم تولید و صادرات خودرو تعریف شده است، برهمین اساس شرکت‌ها اقداماتی را انجام می‌دهند. در قرارداد جدید رنو نباید بحث سهم ایدرو یا بخش خصوصی عنوان شود بلکه مهم رعایت چارچوب‌های سیاست‌های کلی وزارتخانه است.

دبیر همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران با اشاره به این‌که ایدرو در قرارداد جدید خود با رنو نقش کاتالیزور را داشت است، گفت: قرار است ایدرو بعد از فعال شدن کارخانه مشترک ۲۰ درصد سهام آن را واگذار کند. البته باید بگویم بخش خصوصی تمایلی به همکاری مشترک با رنو آن هم با میزان مبالغ بالا ندارد و در این میان ایدرو به عنوان تسهیل کننده قرارداد ورود پیدا کرده است.

قربانی اضافه کرد: این قرارداد درنهایت منجر به افزایش کارآیی فعالیت‌های رنو در ایران خود شد و درمجموع به نفع صنعت خودرو ایران است. اهمیتی ندارد چه کسی آن را امضا کرده است. سهم طرفین تأثیری در این قرارداد ندارد ما به دنبال تولید خودروی با کیفیت بالا و قیمت مناسب در کشور هستیم که امکان صادرات آن‌‌‌‌ها وجود داشته باشد. اگر درصد طرف خارجی کم باشد با هر اتفاق و تهدید کوچکی از کشور خارج خواهد شد. چه فایده‌ای دارد به‌عنوان مثال به‌طرف ایرانی ۸۰درصد سهم بدهیم اما خروجی قرارداد خودروهای بی‌کیفیت باشد.

*رنو از نحوه ارایه خدمات پس از فروش ال۹۰ ناراضی بود

احمد نعمت‌بخش در ادامه این نشست خبری در ارتباط با قرارداد جدید رنو و ایدرو نیز افزود: ما از ابتدا به آقای وزیرصنعت پیشنهاد کرده بودیم که اجازه دهد یک شرکت خودروساز خارجی به صورت مستقل در داخل کشور اقدام به تولید کند، اما در سایر قرارداد‌‌‌‌ها چون طرف ایرانی می‌خواست مدیریت را در دست داشته باشد به صورت ۵۰_۵۰ امضا شد.

وی افزود: رنویی‌‌‌‌ها پیش از این از نحوه ارایه خدمات پس از فروش ال۹۰ ناراضی بودند به همین دلیل می‌خواستند خودشان مدیریت خدمات پس از فروش را در دست داشته باشند.

نعمت بخش با اشاره به تولید کویید در جوینت‌ونچر رنو و ایدرو نیز گفت: اگر قرار باشد این شرکت کویید را تولید کند تیراژ بالایی خواهد داشت که این تیراژ نیاز به خدمات پس از فروش گسترده دارد.

قربانی در ادامه به برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی خودرو اشاره کرد و اظهار داشت: شناسایی سهم خدمات در ارتقای برند، آسیب‌شناسی زنجیره خدمات، مؤلفه‌های مؤثر در رضایتمندی مشتریان، تأثیرحاکمیت و قوانین در خدمات و الگوهای موفق در خدمات از محورهای این همایش خواهد بود.

وی در خصوص شرکت‌های حاضر در این همایش نیز گفت: عمده شرکت‌های خارجی حاضر، شرکت‌هایی هستند که در ایران تولید یا واردات دارند اما باید بگویم هیچ محدودیتی برای حضور در این همایش برای شرکت‌های خارجی نیست. البته از آمریکایی‌‌‌‌ها دعوت نکرده‌ایم اما منعی هم وجود ندارد، اگر خواستند می‌توانند بیایند.

قربانی تصریح کرد: شرکت‌های بزرگی از آلمان، فرانسه، هند، ژاپن، چین، برزیل، مکزیک، تونس و ترکیه نیز در این همایش حضور خواهند داشت و آخرین دستاوردهای حوزه خدمات پس از فروش ارایه می‌کنند.

 

دبیر چهارمین همایش بین‌المللی خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا قرارداد ویژه‌ای در حاشیه این همایش به امضا خواهد رسید، افزود: مذاکرات با خودروسازان و قطعه‌سازان خارجی مانند سال پیش ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود که چند تفاهم‌نامه نیز در این همایش به امضا برسد.