اتفاقات ورزشی در هفته‌ای که گذشت

مرگ مشکوک دو ورزشکار و طلسم‌شکنی فوتسال این ۷ روز ورزش در حالی سپری شد که در آن اتفاقات بد و خوب زیادی رقم خورد از مرگ مشکوک دو ورزشکار جوان و یک هشدار شبانه تا قهرمانی فوتسال و کشتی در آسیا و البته نایب قهرمانی درگرندپری شطرنج. به گزارش مهر، در هفته‌ای که گذشت، […]

مرگ مشکوک دو ورزشکار و طلسم‌شکنی فوتسال

این ۷ روز ورزش در حالی سپری شد که در آن اتفاقات بد و خوب زیادی رقم خورد از مرگ مشکوک دو ورزشکار جوان و یک هشدار شبانه تا قهرمانی فوتسال و کشتی در آسیا و البته نایب قهرمانی درگرندپری شطرنج.

به گزارش مهر، در هفته‌ای که گذشت، تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد در تایلند صاحب جام قهرمانی شدند، تیم ملی فوتسال بعد از ۶ سال دوباره قهرمان آسیا شد، شطرنج‌باز ۱۸ ساله ایران در رقابت با یازده استاد بزرگ جهان به نایب قهرمانی مسابقات گرندپری بانوان دست یافت، نماینده ایران در مسابقات تکواندو آزمایشی المپیک به مدال طلا دست یافت، یکی از دو نماینده ایران در مسابقات بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا هم آسیایی شد و هم قهرمان و… در زیر مهم‌ترین اتفاقات هفته را بررسی می‌کنیم.

قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا

بیست و ششمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۶، روزهای ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه در شهر بانکوک تایلند برگزار شد و تیم ایران با کسب ۴ مدال طلا توسط افشین بیابانگرد، رامین طاهری، مهدی علیاری و امیر قاسمی منجزی در اوزان ۷۱، ۸۰، ۹۸ و ۱۳۰ کیلوگرم، یک مدال نقره سامان عبدولی در وزن ۵۹ کیلوگرم و دو مدال برنز مهدی زیدوند و پیام بویری در اوزان ۶۶ و ۷۵ کیلوگرم و کسب ۷۱ امتیاز عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کرد. این قهرمانی البته پیش از پایان کامل مسابقات و به صورت زودهنگام نصیب فرنگی کاران ایران شد.

تیم فوتبال هنرمندان ایران قهرمان دومین دوره جام جهانی شد

دیدار فینال دومین دوره مسابقات فوتبال جام جهانی هنرمندان جمعه گذشته در ورزشگاه جهان پهلوان تختی قشم بین تیم‌های ایران و رومانی برگزار شد که طی آن شاگردان محمدحسین ضیایی با پیروزی یک بر صفر برابر حریف عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند. در این دیدار که با حضور برخی مسؤولان ورزش ایران و سفرای کشورهای شرکت کننده و حضور پرشور علاقه‌مندان به فوتبال در قشم برگزار شد، مهدی صالح‌پور تنها گل ایران را به ثمر رساند تا عنوان آقای گلی خود را تثبیت کند.

تیم بسکتبال پتروشیمی هم قهرمان شد و هم آسیایی

طی این هفته مسابقات بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا به میزبانی اردن و با حضور ۶ تیم از جمله دانشگاه آزاد و پتروشیمی برگزار شد. در این رقابت‌ها هر دو نماینده کشورمان به مرحله نیمه نهایی صعود کردند؛ در این مرحله پتروشیمی بندرامام با برتری برابر شانفیل به فینال راه یافت اما در دیگر دیدار این مرحله دانشگاه آزاد برابر الریاضی لبنان شکست خورد و فینال را از دست داد ضمن این‌که با رقم خوردن این دو نتیجه و به واسطه حضور پتروشیمی در فینال به عنوان تنها تیم ایرانی، این تیم صاحب یکی از ۳ سهمیه مسابقات باشگاه‌های آسیا نیز شد. در دیدار فینال نیز پتروشیمی برابر الریاضی لبنان پیروز شد و به جام قهرمانی شانزدهمین دوره رقابت‌های بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا دست یافت.

بازگشت جام قهرمانی فوتسال آسیا به ایران پس از ۶ سال

تیم ملی فوتسال که ۶ سال پیش برای آخرین بار قهرمان مسابقات قهرمانی آسیا شده بود، در دیدار چهاردهمین دوره این رقابت‌ها که در سالن یونیورسیاد شهر تاشکند برگزار شد برابر ازبکستان به برتری دو بر یک دست یافت و عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کرد. تیم ملی فوتسال ایران آخرین بار در سال ۲۰۱۰ و با شکست دادن همین تیم ازبکستان قهرمان آسیا شده بود.

آزادکاران ایران با ۷ مدال قهرمان آسیا شدند

شاگردان رسول خادم در تیم ملی کشتی آزاد با کسب ۷ مدال طلا، نقره و برنز مسابقات قهرمانی آسیا عنوان نخست این رقابت‌ها را از آن خود کردند.

مرگ مشکوک دختر والیبالیست

 فائزه قاضی‌پور، والیبالیست نکایی که سابقه دو بار حضور در اردوی تیم ملی والیبال جوانان را داشت به‌دلیل سقوط از ساختمان نیمه‌کاره ۴ طبقه خیابان مهرآباد نکا جان باخت. یکی از بستگان وی در این باره گفت: او برای تمرین و رفتن به باشگاه ورزشی از خانه خارج شد اما پس از مدتی جسدش در یک ساختمان نیمه‌کاره پیدا شد.

آغاز خوب اصفهانی‌ها و تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا

هفته نخست از فصل جدید رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا سه‌شنبه شب گذشته با حضور دو نماینده ایران برگزار شد که در یکی از این دیدار‌ها تیم فوتبال سپاهان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان با نتیجه دو بر صفر النصر امارات را شکست داد. ذوب آهن دیگر نماینده ایران در این مسابقات نیز که به قطر رفته بود برابر تیم لخویا به پیروزی یک بر صفر دست پیدا کرد تا دو تیم اصفهانی شروع خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند.

تراکتوری‌سازی هم عصر روز چهارشنبه هفته پیش، کار الجزیره امارات را در تبریز تمام کرد و با ۴ گل حریف را شکست داد تا کار خوب نمایندگان ایران در هفته نخست این مسابقات تکمیل شود.

نایب قهرمانی شطرنج‌باز ایران در گرندپری بانوان جهان

سارا خادم‌الشریعه در پایان مسابقات شطرنج گرندپری بانوان جهان که به مدت دو هفته و با حضور ۱۱ استاد بزرگ دیگر از کشورهای مختلف در تهران برگزار شد موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شد. این بانوی شطرنج‌باز ایران طی یازده دور رقابت با حریفانش به ۴ برد دست یافت، در ۶ دیدار به نتیجه تساوی رضایت داد و تنها متحمل یک شکست شد که آن هم در روز پایانی مسابقات رقم خورد. خادم‌الشریعه در پایان این رقابت‌ها با مجموع ۷ امتیاز و پس از ونجون جوی چینی به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کند.

اعتصاب پولی در پرسپولیس

بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس پس از تساوی برابر سایپا در هفته بیست و دوم لیگ برتر و پس از ۳ روز تعطیلی از اواسط این هفته تمرینات شان را پیگیری کردند اما نه خیلی جدی! آن‌ها در نخستین جلسه تمرینی این هفته خود فقط در سالن تمرین کردند و از حضور در زمین چمن امتناع کردند. چون به گفته خودشان نمی‌خواستند تمرینات را جدی بگیرند؛ این اقدام سرخپوشان به خاطر مشکلات مالی است که برای این باشگاه به وجود آمده و اسپانسر باشگاه نتوانست به تعهداتش عمل کند. حتی آن‌ها پس از این جلسه تمرینی به نشانه اعتصاب اعلام کردند تا زمانی که مطالباتشان را دریافت نکنند، در تمرینات شرکت نخواهند کرد. به دنبال این اتفاقات بازیکنان راهی باشگاه شدند تا با علی اکبری طاهری سرپرست باشگاه نشستی را برگزار کنند. درحالی که بازیکنان خارجی هم راهی باشگاه شده بودند، اما به آن‌ها اعلام شد که از جلسه بیرون بروند. ماریچ، اومانیا و بنگستون در این نشست حضور پیدا نکردند.