کوچک‌سازی، هدف اصلی ادغام راهداری بود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی کشور گفت: ادغام و واگذاری معاونت‌های راهداری در استان‌ها با سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌ها به‌منظور اصلاح ساختار سازمانی، چابک‌سازی و کوچک‌سازی مهم‌ترین هدف بوده است، همچنین به گفته وی ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ۱۸۰ طرح عمرانی و […]

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی کشور گفت: ادغام و واگذاری معاونت‌های راهداری در استان‌ها با سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌ها به‌منظور اصلاح ساختار سازمانی، چابک‌سازی و کوچک‌سازی مهم‌ترین هدف بوده است، همچنین به گفته وی ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ۱۸۰ طرح عمرانی و ساختمان‌های عمومی و تأسیساتی در حال ساخت این وزارتخانه در سراسر کشور نیاز است.

به گزارش تین‌نیوز، محمدجعفرعلیزاده در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه‌وبویراحمد در یاسوج گفت: این مهم هم‌اینک در بسیاری از استان‌های کشور اجرایی و عملیاتی شده و بر این اساس، وظیفه نگهداری راه‌ها دیگر بر عهده راه و شهرسازی نیست.

علیزاده ادامه داد: تغییرات مدیریتی در سطوح گوناگون وزارت راه و شهرسازی و استان‌های کشور نیز بر همین مبنا انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اصلاح ساختار و تحول اداری و سازمانی در وزارت راه و شهرسازی، گفت: بیش از ۵۶۹ خدمت در بخش‌های مختلف در وزارتخانه راه و شهرسازی تعریف‌شده است.

براساس اخبار روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه‌وبویراحمد، علیزاده در ادامه با اشاره به کوهستانی و سخت‌گذر بودن راه‌های ارتباطی در استان کهگیلویه و بویراحمد و میانگین پایین بزرگراه و حتی آسفالت راه‌های روستایی، افزود: یکی از اولویت‌های اساسی دولت یازدهم و این وزارتخانه کمک به بهبود وضعیت راه‌ها در استان‌های محروم کشور است.

 

کهگیلویه‌وبویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه دارد که بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از این میزان راه روستایی است، استان ۷۰۰ هزارنفری کهگیلویه‌وبویراحمد دارای ۶ هزار کیلومتر راه است که حدود چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر از این میزان راه روستایی است.