اوایل هفته جاری محمولهای متشکل از ۵۵ کانتینر و ۱۶۵ وسیله نقلیه تجاری به ارزش بیش از ۳۳ میلیون یوان (حدود ۴٫۸۱ میلیون دلار) در ایستگاه قطار مرکز بینالمللی کانتینرهاربین در مرکز استان هیلونگجیانگ بارگیری شد. براین اساس، این محموله در بازهزمانی ۱۵ روزه به اروپا خواهد رسید. بهنظر میرسد، ارسال این محموله از خودروهای […]
اوایل هفته جاری محمولهای متشکل از ۵۵ کانتینر و ۱۶۵ وسیله نقلیه تجاری به ارزش بیش از ۳۳ میلیون یوان (حدود ۴٫۸۱ میلیون دلار) در ایستگاه قطار مرکز بینالمللی کانتینرهاربین در مرکز استان هیلونگجیانگ بارگیری شد. براین اساس، این محموله در بازهزمانی ۱۵ روزه به اروپا خواهد رسید. بهنظر میرسد، ارسال این محموله از خودروهای چینی میتواند زمینه برای ایجاد بازارهای جدید فروش خودرو را در اروپا فراهم آورد. قرار است دومین محموله از این خودروهای چینی در هفته آینده به اروپا ارسال شود. به باور کارشناسان، خودروهای ساخت چین با بهدست آوردن محبوبیت خارجی که به نظر میرسد منجر به صادرات بیشتر به کشورهای جهان شده است تبدیل به محور اصلی رشد اقتصادی این کشور میشود. به گزارش مناقصه مزایده به نقل از چاینا دیلی، براساس دادههای اداره کل گمرک چین در دو ماه اول سالجاری میلادی کشتیهای چینی با محموله ۶۸۲ هزار خودرو به سوی مقاصد خارجی رهسپار شدند که افزایشی ۴۳ درصدی در سال را نشان میدهد. این خودروها به ارزش کلی ۹۶٫۸۳ میلیارد یوان معادل ۱۴٫۱ میلیارد دلار افزایش ۷۹ درصدی سال به سال داشتند. در مدت زمان مشابه صادرات کلی چین به بیش از ۳٫۵ تریلیون یوآن و افزایش ۰٫۹ درصدی سال به سال رسیده است. به عبارت دیگر صادرات خودرو ۲٫۸ درصد صادرات کل این کشور اعلام شده است. انجمن خودروسازان چین انتظار دارد صنعت خودرو در آینده سهم بیشتری در صادرات این کشور داشته باشد. صادرات خودرو در سالجاری دستکم تا ۲۰ درصد افزایش به ۳٫۷۳ میلیون دستگاه خواهد رسید. باور این انجمن از آنجا تأمین میشود که در سال ۲۰۲۲چین از آلمان به عنوان دومین صادرکننده بزرگ خودرو جهان پیشی گرفته است و ۳٫۱۱ میلیون خودرو به خریداران خارجی تحویل داده است. آخر ماه مارس خطوط کشتی انوایکی که سه هزار و ۶۰۰ دستگاه نتاویاس الکتریکی ساخته کارخانه هوزون را بارگیری کرده بود، چین را به مقصد تایلند و کشورهای همسایه ترک کرد. از سوی دیگر جایزهای که شرکت نیو بهعنوان نخستین خودروساز چینی برای خودروی تحسین شده برنده شد معمولاً به مدلهای آلمانی و چینی داده میشد. به گفته ژائو آمین معاون اجرایی شرکت بینالمللی اسایسی بزرگترین خودروساز چینی در حالحاضر حدود ۴۰ هزار سفارش خودرو چینی در اروپا برای تحویل وجود دارد. وی یکی از دلایل موفقیت شرکت خود را در بازارهای خارجی پیشنهاد محصولات رقابتی براساس شناخت تقاضاهای مشتریان داخلی عنوان کرد. او همچنین پیشبینی کرد فروش سالجاری این شرکت به خارج از کشور به ۱۵۰ هزار دستگاه برسد و سه یا چهار مدل جدید برای بازارهای جهانی تا اواخر سال ۲۰۲۴ و اوایل سال ۲۰۲۵ ارائه خواهد شد. این شرکت خودروسازی چینی برای هفتمین سال در ردیف بزرگترین صادرکنندگان خودرو این کشور قرار گرفته است و ۱٫۰۲ میلیون دسنگاه خودرو در سال ۲۰۲۲ به خارج از این کشور صادر کرده است.
دیدگاه بسته شده است.