مدیر سامانه هوشمند سوخت، گفت: طرح ساماندهی کارتهای آزاد جایگاهداران به هیچوجه به معنای جمعآوری کامل کارتهای سوخت آزاد نیست، بلکه این طرح بهمنظور ساماندهی و مدیریت بهتر عرضه بنزین در کشور است. بهگزارش مناقصهمزایده، محمد صادقی؛ با درخواست از مردم برای استفاده از کارتهای سوخت شخصی به جای کارتهای اضطراری جایگاهداران، اظهار کرد: هدف […]
مدیر سامانه هوشمند سوخت، گفت: طرح ساماندهی کارتهای آزاد جایگاهداران به هیچوجه به معنای جمعآوری کامل کارتهای سوخت آزاد نیست، بلکه این طرح بهمنظور ساماندهی و مدیریت بهتر عرضه بنزین در کشور است. بهگزارش مناقصهمزایده، محمد صادقی؛ با درخواست از مردم برای استفاده از کارتهای سوخت شخصی به جای کارتهای اضطراری جایگاهداران، اظهار کرد: هدف ما کاهش عرضه سوخت نیست؛ بلکه میخواهیم کارتها را ساماندهی کنیم. کارت سوخت تمام افرادی که در سال ۱۴۰۱ با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ تقاضای صدور کارت سوخت ثبت کردهاند، تولید شده است. وی تأکید کرد: اگر افرادی تاکنون موفق به ثبتنام نشدهاند، توصیه میکنیم که با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ نسبت به دریافت کارت سوخت شخصی اقدام کنند. مدیر سامانه هوشمند سوخت، در پاسخ به این شایعه که پس از افزایش هزینه ثبتنام کارت سوخت شخصی از ۱۰ به ۱۰۰ هزار تومان در ماههای اخیر، دولت میخواهد بخشی از کسری بودجه خود را با سرمایههای مردم و با الزامی شدن دریافت کارت سوخت شخصی جبران کند، گفت: شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی فقط هزینه تمام شده تولید کارت سوخت را از مردم دریافت میکند و صدور کارت سوخت، هیچگونه درآمدی برای این شرکت و دولت ندارد. صادقی؛ تأکید کرد: دولت هزینهای را هم علاوه بر هزینه دریافتی از مردم، متقبل میشود تا بتواند هزینههای مربوط به نفرات درگیر در این کار مثلاً بابت تأمین تراشه کارتهای سوخت را تأمین کند؛ پس دولت درآمدی از محل فروش کارتهای سوخت ندارد. وی با اشاره بر هزینههای صرف شده برای راهاندازی این سامانه و تأکید مجدد بر لزوم استفاده از کارت سوخت شخصی، گفت: حدود ۱۵۰ هزار نفر نیز در فروردینماه امسال برای دریافت کارت سوخت ثبتنام کردهاند. زمان انتظار از ثبت درخواست تا صدور کارتهای سوخت، حداکثر یک ماه است. مدیر سامانه هوشمند سوخت، گفت: افرادی که چند ماه از ثبت درخواست آنها میگذرد، اما هنوز کارت سوخت خود را دریافت نکردهاند، قطعاً جزء افرادی هستند که کارت سوختشان صادر شده، اما به هر دلیلی پست موفق به تحویل مرسوله به آنها نشده است. صادقی؛ با تأکید بر این که دفاتر پستی در انتظار هستند تا مالکان خودرو برای دریافت کارت سوخت خود به این دفاتر مراجعه کنند، تشریح کرد: نزدیک به ۴۰۰ هزار کارت سوخت در باجههای معطله پستی باقی مانده و مردم باید برای دریافت آنها از پست، پیگیری کنند. به گفته وی، یک روش پیگیری کارتهای باقیمانده در باجههای پستی، دریافت بارکد پستی با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ و سپس درج آن بارکد در سامانه پیگیری مرسولههای پستی به نشانی tracking.post.ir معرفی کرد. مدیر سامانه هوشمند سوخت همچنین گفت: شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی نیز سامانهای را طراحی کرده که مالکان این ۴۰۰ هزار کارت سوخت باقی مانده در باجههای پستی، میتوانند با مراجعه به آن، متوجه شوند که کارتشان در کدام شعبه شرکت ملی پست نگهداری میشود. باید اطلاعات مربوط به خودرو را با مراجعه به نشانی اینترنتی scs.niopdc.ir وارد کنند تا نشانی محل نگهداری کارت سوخت خود را به دست آورند. صادقی؛ تأکید کرد: این همان سامانهای است که اگر افراد کارتشان را در جایگاههای سوخت جاگذاشته باشند، میتوانند با درج اطلاعات خودرو، متوجه شوند که آن کارت در کدام جایگاه سوخت نگهداری میشود. وی در پاسخ به این سؤال که اگر افراد فاقد کارت سوخت از جایگاهداران درخواست کارت اضطراری داشته باشند، اما جایگاه داران همکاری نکنند یا شارژ کارت سوخت جایگاه داران تمام شود، باید چه اقدامی انجام دهند؟ گفت: مردم میتوانند این موارد را با شماره ۰۹۶۲۷ در میان بگذارند، ضمن این که جایگاه داران نیز در شرایط اضطرای میتوانند از شرکت پخش منطقه خود، درخواست کارت سوخت یدکی داشته باشند. مدیر سامانه هوشمند سوخت، با اشاره به این که طرح آزمایشی ساماندهی کارتهای سوخت در برخی جایگاهها موفق بوده، گفت: تقسیمبندی استانی در این طرح نداریم و ملاک ما، پرفروش یا کم فروش بودن جایگاهها است؛ یعنی جایگاهی که مراجعهکننده بیشتری دارد، کارت اضطراری بیشتری در اختیار خواهد داشت و اگر تقاضای مردم بیشتر باشد، امکان افزایش تعداد کارتهای اضطراری بهازای هر سکو نیز افزایش مییابد.
دیدگاه بسته شده است.