سرپرست ستاد مدیریت حملونقل و سوخت، با بیان «انتقال ستاد سوخت به وزارت راه اشتباه بود»، گفت: وقتی ستاد سوخت زیرمجموعه وزارت راه شد، خیلی از مسائل تحتالشعاع قرار گرفت. به گزارش تسنیم، علیرضا احمدی؛ درخصوص عملکرد ستاد مدیریت حملونقل و سوخت، یادآور شد: هدف عالیه شکلگیری ستاد سوخت بحث مدیریت حملونقل عمومی و مدیریت […]
سرپرست ستاد مدیریت حملونقل و سوخت، با بیان «انتقال ستاد سوخت به وزارت راه اشتباه بود»، گفت: وقتی ستاد سوخت زیرمجموعه وزارت راه شد، خیلی از مسائل تحتالشعاع قرار گرفت. به گزارش تسنیم، علیرضا احمدی؛ درخصوص عملکرد ستاد مدیریت حملونقل و سوخت، یادآور شد: هدف عالیه شکلگیری ستاد سوخت بحث مدیریت حملونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت بود. وی ادامه داد: در واقع پیگیری مصوبات ستاد تبصره ۱۳ وطیفه اصلی این ستاد بود. در آن زمان برای اینکه اهمیت حملونقل را نشان دهند و مصرف سوخت را مدیریت کنند، کارگروهی تحت عنوان «مدیریت حملونقل عمومی و مصرف سوخت» تشکیل شد. احمدی؛ افزود: اختیارات این کارگروه در حد اصول ۱۲۷ و ۱۳۸ قانون اساسی بود، یعنی بهعنوان نماینده ریاستجمهوری اختیارات هیأت وزیران را داشت. وی تصریح کرد: این کارگروه تشکیل جلسه داده و برای مشکلات و معضلات حملونقل که به وزارتخانههای مرتبط برمیگشت مصوبه میداد. ستاد مدیریت حملونقل و سوخت نیز اجرایی شدن این مصوبات را پیگیری میکرد. سرپرست ستاد مدیریت حملونقل و سوخت، گفت: بعد از یکی، دو سال برای اینکه وجاهت ستاد سوخت از قانون بودجه خارج و دایمی شود، لایحهای با نام «لایحه توسعه حملونقل عمومی و مدیریت سوخت» از طرف دولت پیشنهاد شد. احمدی؛ اضافه کرد: این لایحه در سال ۸۶ توسط مجلس مصوب و ابلاغ شد و مجدداً مدیریت یکپارچه قانون توسعه حملونقل بهعهده ستاد سوخت گذاشته شد. وی با یادآوری اینکه بیشتر پیشرفتهایی که در حوزه حملونقل عمومی روی داده مربوط به همان زمان است، گفت: بهعنوان مثال ایجاد همین دفاتر پیشخوان خدمات دولت برای آن دوره است که امروز بیش از ۲۰ هزار دفتر در شهرها و روستاها داریم. احمدی؛ بیان کرد: سال ۹۲ تصمیم گرفته شد که ستاد مدیریت حملونقل و سوخت از ریاستجمهوری به وزارت راهوشهرسازی منتقل شود. ماهیت کار ستاد فرابخشی بود، ؛ وزارت راهوشهرسازی یکی از جاهایی بود که موارد را پیگیری میکردیم. اینکه ستاد زیرمجموعه وزارت راهوشهرسازی شد خیلی از مسائل را تحتالشعاع قرار داد. وی با تأکید بر اینکه این تصمیمگیری اشتباه بود، اظهار کرد: خود تصمیمگیران این موضوع نیز پس از مدتی به این نتیجه رسیدند، واقعاً خیلی از کارها مغفول ماند. سرپرست ستاد مدیریت حملونقل و سوخت، با یادآوری اینکه آخوندی؛ وزیر اسبق یکی از مسؤولان پیگیر انتقال ستاد سوخت به وزارت راهوشهرسازی بود، گفت: آقای آخوندی؛ میگفت: چون کارهای ستاد با شقوق حملونقل اعم از ریلی، جادهای، دریایی و هوایی ارتباط بیشتری دارد، ضمن اینکه وی یک معاونت حملونقل را در وزارت راهوشهرسازی تشکیل داد که رویکرد دورنشهری نیز در این معاونت پیگیری میشد.
دیدگاه بسته شده است.