٣٥ درصد خودروها در تست معاینه فنی رد شدند! مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از مردودی ٣٥ درصدی خودروها در تست معاینه فنی خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، سیدنوابحسینیمنش در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از مراکز معاینه فنی آبشناسان و نیایش تهران با بیان اینکه طی ١٤روز گذشته، بالغ بر ٧٠ هزار […]
٣٥ درصد خودروها در تست معاینه فنی رد شدند!
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از مردودی ٣٥ درصدی خودروها در تست معاینه فنی خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، سیدنوابحسینیمنش در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از مراکز معاینه فنی آبشناسان و نیایش تهران با بیان اینکه طی ١٤روز گذشته، بالغ بر ٧٠ هزار خودرو برای دریافت معاینه فنی مراجعه کردهاند، گفت: میزان مراجعات در روزهای سوم و چهارم مهر ماه بالغ بر ٧ هزارو٥٠٠ مراجعه در روز بوده که افزایش ٧٥ درصدی میزان مراجعات نرمال گذشته را شاهد بودیم.
وی با اشاره به اینکه میانگین مراجعات مهرماه ٤٠٠درصد افزایش یافته است، اظهارکرد: براساس آمار بیش از ٧٠درصد خودروهای مراجعه کننده، خودروهایی بودند که برای اولین بار مراجعه میکردند. این همان تأکید و اهتمام شهردار تهران بر اقدامات مؤثر در کاهش آلودگی هواست.
حسینیمنش با بیان اینکه تعداد بسیاری از خودروها به رغم وجود قانون، از رعایت آن سرباز میزدند و کسی هم با آنها برخورد نمیکرد، گفت: با اجرای طرح الایزد و اعمال قانون و کنترل هوشمند، شهروندان مجاب به رعایت قانون شدهاند.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی با تأکید بر اینکه آلایندگی اصلیترین عامل مردودی خودروها در آزمون معاینه فنی است، تصریح کرد: آلایندگی خودرو ٤١ درصد و عیوب ظاهری و مکانیکی ٥٩ درصد علت مردودی خودروها در آزمون معاینه فنی است.
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران با بیان اینکه سالانه بیش از ١٧ هزار کشته و ٢٠٠ هزار مجروح در تصادفات جادهای داریم، گفت: طی ١٠ سال گذشته ٢٣٦ هزار کشته حاصل تصادفات جادهای داشتهایم که به اذعان پلیس بیش از نیمی از تصادفات رانندگی جادهای به دلیل نقص ایمنی، تست ترمز و انحراف خودرو بوده است. این در حالیست که با انجام تستهای معاینه فنی، صحت سلامت ترمز، انحرافات خودرو و ترکیدگی لاستیک و غیره مورد ارزیابی قرار میگیرد.
حسینیمنش با بیان اینکه چه کسی پاسخگوی این تعداد کشته در کشور است، گفت: اکنون بیش از ٨٠ درصد خودروهای مردودی در مراکز معاینه فنی ایرانی است و ۶۰درصد مردودی خودروها مربوط به سایپاست.
وی با اشاره به اینکه در تمام دنیا انجام معاینه فنی سالانه است، تأکید کرد: چرا اینقدر به خودروی تولید داخل اعتماد میکنیم که معاینه فنی را ٥ سال در نظر بگیریم در حالی که خودروساز خودش بیش از دو سال خودروی خود را تضمین نمیکند. از سوی دیگر مسؤولیت اجتماعی مالکان خودرو نیز است.
به گفته حسینیمنش ٦٠ درصد خودروهایی که در کشور استفاده میکنیم پراید و پژو است که بیشترین آمار مردودی نیز به این خودروها اختصاص دارد.
وی در ادامه تصریح کرد: به دنبال احرای طرح الایزد و ازدحام جمعیت در مراکز، از روز سوم مهر ماه تمامی مراکز بهصورت دوشیفت و از ساعت ٧ تا ٢٤ در تمام روزهای هفته فعال هستند و شهروندان میتوانند با مراجعه به این مراکز برگه معاینه فنی خودروی خود را دریافت کنند.
وی تأکید کرد: ٥٠٠ هزار خودرو هنوز معاینه فنی دریافت نکردهاند و از روزی که مجدداً طرح به صورت مکانیزه اجرایی شود میزان مراجعات افزایش خواهد یافت، لذا هماهنگی برای اجرای شیفت سوم نیز با وزارت کشور صورت گرفته تا شهروندان بتوانند به راحتی معاینه فنی دریافت کنند.
حسینیمنش در ادامه با بیان اینکه ماهیت اصلی سامانه سیمفا حذف معاینههای جعلی است، گفت: با توجه به اینکه برخی خودروها در سال گذشته معاینه فنی خود را از مراکز معاینه فنی غیرمعتبر دریافت کردهاند، شهروندان میتوانند با ورود به سامانه سیمفا symfa.moi.ir و از طریق ارایه شماره پلاک خودرو و شماره شناسه خودروی خود از داشتن و یا نداشتن معاینه فنی معتبر مطلع شوند.
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی در ادامه تصریح کرد: روزی که پلیس طرح را به دلیل ازدحام متوقف کرد ٧٥٠٠ مراجعه داشتیم این درحالیست که امروز ٦٠٠٠ هزار مراجعه داشتهایم، بهطور حتم ازدحام در ساعات خاص پیش میآید، اما استناد کردن به ازدحام و توقف طرح روایت ناروایی است.
وی تأکید کرد: طرح از نظر شهرداری تهران لازمالاجراست و اکنون تمامی همکاران نیز تا ساعات ٢٤ فعال هستند.
به گفته وی بیش از یک میلیون و ٨٠٠ هزار دستگاه خودروی پلاک تهران بالای ٥ سال سن مشمول معاینه فنی هستند. بنابراین اخذ برگه معاینه فنی برای خودروهای تولیدی ۸۹ و قبل از آن بوده و تنها خودروهای ماقبل سال ٢٠١١ و ماقبل ٩٠ مشمول معاینه فنی میشوند که تاکنون یک میلیون ٣٠٠ هزار خودرو معاینه فنی دریافت کردهاند که بیش از ۳٫۱ آنها مردود شدهاند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.