ورود ستاد مبارزه با قاچاق کالا به مترو

ورود ستاد مبارزه با قاچاق کالا به مترو مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: ‌با ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیز مذاکراتی داشته‌ایم که با فروشندگان اجناس قاچاق در مترو برخورد کنند. به گزارش فارس، محمداحمدی‌بافنده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مترو‌ها در تمام دنیا با بودجه دولت ساخته می‌شود، ولی در شهر تهران تمام […]

ورود ستاد مبارزه با قاچاق کالا به مترو

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: ‌با ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیز مذاکراتی داشته‌ایم که با فروشندگان اجناس قاچاق در مترو برخورد کنند.

به گزارش فارس، محمداحمدی‌بافنده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مترو‌ها در تمام دنیا با بودجه دولت ساخته می‌شود، ولی در شهر تهران تمام بودجه ساخت و بهره‌برداری مترو را شهرداری پرداخت می‌کند.

وی افزود: در خط یک مترو ۳۰ ایستگاه فعال داریم که سرفاصله رسیدن قطار ۵ دقیقه است و قطار موجود ۴۱ رام است که اگر قطارهای این خط به ۶۰ رام برسد، سرفاصله رسیدن قطار به ایستگاه یک دقیقه کاهش می‌یابد و ۴ دقیقه خواهد شد.

وی با تأکید بر این‌که برای کاهش سرفاصله رسیدن قطار به ایستگاه با کاهش قطار مواجه هستیم، گفت: در حال حاضر درآمد حاصل از فروش بلیت ۱۵ درصد از هزینه‌های شرکت بهره‌برداری را تأمین می‌کند.

احمدی بافنده یادآور شد: اگر قطارهای خط۲ نیز افزایش یابد، امکان کاهش سرفاصله رسیدن قطار به ایستگاه نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران بیان داشت: خط ۳ مترو در حال تکمیل است و ۸ ایستگاه آن هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، با توجه به این‌که مردم جنوب شهر از این خط بهره می‌برند، در حال حاضر ۱۰ تا ۱۵ رام قطار فعال این خط دارد که سرفاصله رسیدن قطار به ایستگاه ۱۵ دقیقه است، اگر قطارهای این خط به ۵۲ رام افزایش یابد، سرفاصله رسیدن قطار ۳ دقیقه خواهد بود، بنابراین کاملاً مشخص است که نبود ناوگان لازم موجب افزایش سرفاصله شده است.

احمدی بافنده درباره خط ۵ متروی تهران نیز اظهار داشت: در حال حاضر سرفاصله رسیدن قطار در این خط ۱۰ دقیقه است و ۳۰ رام قطار دارد و اگر با اقدامات زیرساختی لازم و همین‌طور افزایش قطار‌ها به ۳۳ رام برسد، سرفاصله رسیدن قطار به ایستگاه به کم‌تر از ۱۰ دقیقه می‌رسد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران افزود: متروی تهران این آمادگی را دارد که در بخش خصوصی درباره نصب درهای ایمنی در برخی از ایستگاه‌های مترو وارد مذاکره شود.

وی در این باره ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم که دستفروشان کارآفرین را توانمند کنیم، ولی اکثر اقلامی که در مترو به فروش می‌رود قاچاق است و کیفیت لازم را ندارد.

 

وی یادآور شد: با ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیز مذاکراتی داشته‌ایم که با فروشندگان اجناس قاچاق در مترو برخورد کنند و مأموران آن‌ها در سطح مترو حضور پیدا کنند.