افزایش قیمت ۴ دلاری سنگ‌آهن ایران

  متال‌بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن ایران را با ۴٫۳۳ دلار افزایش ۴۷٫۱۷ دلار اعلام کرد. به گزارش اقتصادنیوز، پس از صعود قیمت سنگ‌آهن به محدوده ۴۲ دلار متال بولتن شاخص سنگ آهن‌ ریزدانه با عیار ۶۰ درصد ایران برای تحویل در بندر کینگ دائو چین را ۴۷٫۱۷ دلار اعلام کرد شاخص هفته گذشته ۴۲٫۸۴ دلار […]

 

متال‌بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن ایران را با ۴٫۳۳ دلار افزایش ۴۷٫۱۷ دلار اعلام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، پس از صعود قیمت سنگ‌آهن به محدوده ۴۲ دلار متال بولتن شاخص سنگ آهن‌ ریزدانه با عیار ۶۰ درصد ایران برای تحویل در بندر کینگ دائو چین را ۴۷٫۱۷ دلار اعلام کرد شاخص هفته گذشته ۴۲٫۸۴ دلار بود و این نشان از صعود ۴٫۳۳ دلاری قیمت سنگ‌آهن ایران است.

این در حالی است که سومین هفته‌ای است که قیمت‌ سنگ‌آهن ایران پس از ماه‌ها نزول قیمت، صعود را تجربه می‌کند و حال با رسیدن به قیمت ۴۷ دلار در آستانه ۵۰ دلار قرار گرفته است. در شرایطی که اخیراً قیمت معاملات استرالیایی سنگ‌آهن برای تحویل فوری به چین هم افزایش یافته و به ۵۰٫۳۰ دلار در هر تن رسیده است.

 

صعود قیمت سنگ‌آهن چین پس از عید شکوفه‌ها امیدواری را به عرصه کسب و کار بازگردانده تا جایی که برخی‌‌ها بر این باورند سنگ‌آهن در آینده‌ای نزدیک به ۵۰ دلار هم خواهد رسید. بازار این مواد معدنی مدت‌‌ها در انتظار رشد قیمت به سر می‌برد و عمده پیش‌بینی‌‌ها حاکی از آن است که قیمت سنگ‌آهن با افزایش قیمت نفت بالا خواهد رفت.