کمبود نقدینگی مانعی بر سر راه تولید قطعات خودرو

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی خودرو، گفت: کمبود نقدیندگی یکی از اصلی‌‌ترین مشکلات تولیدکنندگان قطعات خودرو است، زیرا خودروسازان پول قطعه‌ساز را به موقع پرداخت نمی‌کنند. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدرضا نجفی‌منش؛ گفت: به علت قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودروسازی، خودروسازان با مشکلات مالی متعدد دست به گریبان هستند و همین باعث می‌شود که نتوانند پول […]

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی خودرو، گفت: کمبود نقدیندگی یکی از اصلی‌‌ترین مشکلات تولیدکنندگان قطعات خودرو است، زیرا خودروسازان پول قطعه‌ساز را به موقع پرداخت نمی‌کنند. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدرضا نجفی‌منش؛ گفت: به علت قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودروسازی، خودروسازان با مشکلات مالی متعدد دست به گریبان هستند و همین باعث می‌شود که نتوانند پول قطعه‌سازان را به موقع و با ارزش واقعی پرداخت کنند. وی ادامه داد: براساس آمار پلیس راهور، تعداد خودروهای در حال حرکت به ۲۸ میلیون دستگاه رسیده است و براساس آمار مراکز تعویض‌پلاک در سال گذشته هفت میلیون معامله خودرو با قیمت آزاد انجام شده است، در چنین شرایطی همه مسؤولان کشور بر قیمت یک میلیون خودروی تولید کارخانه تمرکز کرده‌اند و مدام در صنعت خودروسازی دخالت می‌کنند. نجفی‌منش؛ گفت: خوشبختانه با همه مشکلات موجود، میزان تولید قطعات در سال گذشته افزایش یافت به‌طوری که علاوه بر تحویل خودروهای ناقص، شاهد تولید کامل تمام خودرو‌ها بودیم و دیگر خودرویی به‌خاطر کمبود قطعه در پارکینگ خودروسازان باقی نمی‌ماند. وی با اشاره به تلاش‌‌ها برای افزایش کیفیت قطعات، افزود: کیفیت قطعه تا حد زیادی بستگی به سفارش خودروساز دارد، اگر خودروسازان قیمت قطعات درخواستی را اصلاح کنند، کیفیت قطعات هم افزایش می‌یابد، زیرا ما دانش و توان تولید قطعات با کیفیت را داریم و در طرح‌هایی مانند خودروی ال۹۰ اثبات کردیم که می‌توانیم قطعات با کیفیت تولید کنیم.