رئیس سازمان حمایت، در نامهای به مدیران عامل شرکتهای خودروسازی، موضوع اصلاح شرایط ارائه سرویس اولیه در دوران گارانتی را ابلاغ کرد. به گزارش مناقصهمزایده، حسین فرهیدزاده؛ در نامهای به مدیران عامل شرکت ایرانخودرو، سایپا، پارسخودرو، بهمنموتور، کرمانموتور، خودروسازان راین، مدیران خودرو، دیارخودرو، خودروسازان بم، ریگان خودرو، سیف خودرو، کارمانیا، صنعت خودروی آذربایجان، خودروسازان فردا، […]
رئیس سازمان حمایت، در نامهای به مدیران عامل شرکتهای خودروسازی، موضوع اصلاح شرایط ارائه سرویس اولیه در دوران گارانتی را ابلاغ کرد. به گزارش مناقصهمزایده، حسین فرهیدزاده؛ در نامهای به مدیران عامل شرکت ایرانخودرو، سایپا، پارسخودرو، بهمنموتور، کرمانموتور، خودروسازان راین، مدیران خودرو، دیارخودرو، خودروسازان بم، ریگان خودرو، سیف خودرو، کارمانیا، صنعت خودروی آذربایجان، خودروسازان فردا، نورا موتور پارس موضوع اصلاح شرایط ارائه سرویس اولیه در دوران گارانتی را ابلاغ کرد. در این نامه آمده است: «با عنایت به تصمیمات متخذه و به منظور ساماندهی بازار خودرو و ایجاد محدودیت برای اشخاصی که با هدف سفتهبازی اقدام به خرید خودرو و دپوی آن برای فروش با قیمتهای بالاتر میکنند و با توجه به اختلاف فاحش قیمت رسمی فروش خودروهای سواری تحویلی شرکتهای خودروساز با نرخ حاشیه بازار متأثر از تشدید فضای واسطهگری برخی از افراد سودجو و تأثیر قابلتوجه آن در نابهسامانی و التهاب بازار خودرو و در نهایت اجحاف در حق مصرفکنندگان واقعی ناشی از بازارسازی کاذب و رشد روزافزون قیمتها و به منظور جلوگیری از انباشت و احتکار خودرو صفر کیلومتر تا اطلاع ثانوی بخشنامه شماره ۳۷۰/۴۰۱/۳۸۳۲۳ مورخ ۲۲/۹/۱۴۰۱ این سازمان (پیوست) با موضوع فعالسازی گارانتی خودرو لغو و شرایط سرویس اولیه خودرو در دوره گارانتی به شرح ذیل اصلاح میشود:
«در صورتی که مصرفکنندهای به نمایندگیهای شرکت مراجعه و مالکیت خودروی مذکور از زمان تحویل خودرو از کارخانه تغییر نیافته باشد، اعمال محدودیت حداکثر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و با حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر کارکرد خودرو برای سرویس اولیه به نمایندگی شرکتهای خودروساز ضروری نبوده و شرط مذکور تنها در ارتباط با خودروهایی اجرایی خواهد شد که مالکیت خودرو از زمان تحویل خودرو تا زمان نخستین مراجعه به نمایندگی برای سرویس تغییر یافته باشد.» مستدعی است دستور فرمایید، در اسرع وقت ضمن اطلاعرسانی شفاف و گسترده به مشتریان و نمایندگیهای سراسر کشور در چارچوب آییننامه رعایت حقوق مصرفکنندگان خودروساز و کار اجرایی لازم در این خصوص تدوین و موضوع در اطلاعیههای فروش و قراردادهای تنظیمی درج شود.»
دیدگاه بسته شده است.