رئیس اداره ارتباطات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، گفت: در صورت تأمین بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار هزار کیلومتر از طرحهای ریلی در حال احداث کشور تا پایان دولت سیزدهم آماده بهرهبرداری میشود. به گزارش مناقصهمزایده، مسعود جهانی؛ طول انواع راههای احداث شده در سال گذشته را یک هزار و ۱۱۷ […]
رئیس اداره ارتباطات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، گفت: در صورت تأمین بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار هزار کیلومتر از طرحهای ریلی در حال احداث کشور تا پایان دولت سیزدهم آماده بهرهبرداری میشود. به گزارش مناقصهمزایده، مسعود جهانی؛ طول انواع راههای احداث شده در سال گذشته را یک هزار و ۱۱۷ کیلومتر و انواع راههای بهرهبرداری شده را ۸۸۴ کیلومتر اعلام کرد و افزود: در حوزه طرحهای ریلی طی سال گذشته ۱۱۴ کیلومتر زیرسازی، ۱۲۰ کیلومتر ریلگذاری و ۱۰ هزار متر مربع احداث ساختمانهای ایستگاههای راهآهن انجام شده است و ۱۵۴ کیلومتر از این طرحها در مسیر ریلی چابهار-زاهدان محدوده زاهدان تا خاش به بهرهبرداری رسید. جهانی؛ اظهار داشت : در بخش راه و بزرگراههای کشور احداث ۸۰۰ کیلومتر مسیر و بهرهبرداری ۷۳۰ کیلومتر و همچنین احداث ۱۷۳ کیلومتر مسیر آزادراهی بخشی از اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه زیرساختهای حملونقل کشور در سال ۱۴۰۱ است. رئیس اداره ارتباطات و اطلاعرسانی، با اشاره به ۳۱ میلیون مترمکعب عملیات خاکی صورت گرفته در سال گذشته، اظهار کرد: ۱۹٫۱ میلیون متر مکعب خاکبرداری، ۱۱٫۸۱۱.۸ میلیون مترمکعب خاکریزی، بیش از ۱٫۷ میلیون مترمکعب بتنریزی بخشی از احجام عملیات اجرایی در بخش راه و بزرگراه، آزادراه و راهآهن کشور است. جهانی؛ افزود: در سال گذشته ۲۰ هزار و ۳۰۷ متر حفاری تونل و ۱۴ هزار و ۹۱۵ متر لاینیگ در تونلها صورت گرفته است که از نظر عملیات اجرایی نسبت به سالهای گذشته رکورد محسوب میشود. رئیس اداره ارتباطات و اطلاعرسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حملونقل کشور، طول شبکه ریلی کشور را ۱۴ هزار و ۹۸۴ کیلومتر اعلام کرد و افزود: در طول سالهای برنامه پنجم و ششم توسعه کشور متوسط سالانه ریلگذاری، رشد قابلتوجهی داشته است به نحوی که از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ سالانه ۱۳۰ کیلومتر ریلگذاری انجام شده است که این رقم از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱ به ۲۶۳ کیلومتر در هر سال رسیده است. جهانی؛ همچنین از افتتاح ۴۰۷ کیلومتر راهآهن در قالب چهار پروژه مهم کشور در سالجاری خبر داد و اظهار کرد: متوسط احداث خطوط ریلی طی ۱۲ سال گذشته ۱۹۹ کیلومتر بوده است که با بهرهبرداری از پروژههای راهآهن بستان آباد- خاوران، همدان- سنندج، رشت- انزلی و میانهـاردبیل در سالجاری، بهرهبرداری شبکه ریلی در کشور دو برابر نسبت به متوسط ۱۲ سال گذشته رشد خواهد داشت. وی تأکید کرد: در صورت تأمین بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار بالغ بر هزار کیلومتر دیگر از طرحهای ریلی در حال احداث کشور تا پایان دولت سیزدهم آماده بهرهبرداری میشود. رئیس اداره ارتباطات و اطلاعرسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حملونقل کشور، طول شبکه آزادراهی در دست بهرهبرداری را ۲۷۹۳ کیلومتر اعلام کرد و از افتتاح ۲۹۳ کیلومتر مسیر آزادراهی تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: آزادراههای ایزدخواست- شیراز به طول ۲۱۰ کیلومتر، منجیل- رودبار به طول هشت کیلومتر، یک باند از منطقه دو آزادراه تهران – شمال به طول ۲۲ کیلومتر، مراغه – هشترود به طول ۲۹ کیلومتر و تبریز-صوفیان به طول ۲۴ کیلومتر تا پایان سالجاری به بهرهبرداری میرسد که با در نظر گرفتن بهرهبرداری ۹۳ کیلومتر متوسط سالانه در ۱۲ سال گذشته عملکرد دولت سیزدهم در بخش آزادراهی سه برابر رشد خواهد داشت. وی متوسط طول احداث خطوط آزادراهی کشور را از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵، ۸۰ کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: این رقم از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ به ۱۰۵ کیلومتر در سال ارتقاء یافته است. جهانی؛ طول شبکه آزادراهی قابل بهرهبرداری تا پایان دولت سیزدهم را ۴۱۵ کیلومتر دانست و یادآور شد: اعتبار مورد نیاز برای تأمین سهم دولت در احداث این ۹ پروژه آزادراهی حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان برآورد میشود. رئیس اداره ارتباطات و اطلاعرسانی، در ادامه این گزارش طول شبکه بزرگراهی کشور را ۴۵ هزار و ۱۷۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: در سالجاری ۷۵۰ کیلومتر بزرگراه در قالب ۹۰ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در حال اجراست که در قالب پروژههای شاخص در کریدورهای بزرگراهی جنوب، غرب و شرق کشور با اولویتبندی در حال ساخت است. جهانی؛ با اشاره به احداث متوسط سالانه ۸۲۰ کیلومتر راه و بزرگراه در سالهای ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ بهطور متوسط سالانه ۹۰۳ کیلومتر راه و بزرگراه در کشور به بهرهبرداری رسیده است. وی ادامه داد: تا پایان دولت سیزدهم ۱۸۰۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در قالب ۱۱۵ طرح به اتمام میرسد که با توجه به برنامه تحولی بخش بزرگراهی کشور در کریدورهای ترانزیتی مهم منتهی به مرزهای رسمی با هدف توسعه مناطق کمبرخوردار و گلوگاههای ترافیکی قرار دارد. رئیس اداره ارتباطات و اطلاعرسانی، بهرهگیری از مدلهای جدید تأمین اعتبار مورد نیاز تکمیل زیرساختهای حملونقل کشور را در چند سال اخیر اقدام قابلتوجهی دانست و ادامه داد: در سالهای گذشته برای ۳۳ طرح، تسهیلات بانکی به مبلغ بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ اخذ شده است که این شرکت با جذب بیش از ۲,۱۷۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ در میان کلیه دستگاههای اجرایی دولت با اختلاف در رتبه نخست قرار گرفت. همچنین به منظور حفظ قدرت مالی پیمانکاران و مشاوران فعال در عرصه راهسازی، با استفاده از مدلهای تهاتر مالیاتی و بانکی بخش عمدهای از مطالبات آنان به مبلغ ۱,۵۰۰ میلیارد تومان طی سه سال گذشته تسویه قطعی شد که در این روش نیز شرکت ساخت موفقترین شرکت دولتی محسوب شد.
دیدگاه بسته شده است.