مدارک مؤسسات آموزشی غیردولتی و غیرانتفاعی معتبر است

وزارت علوم اعلام کرد مدارک مؤسسات آموزشی غیردولتی و غیرانتفاعی معتبر است مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم گفت: طی روزهای اخیر تبلیغات وسیعی در خصوص عدم اعتبار مدارک مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی انجام شده است که صحت ندارد. کارن‌ابری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که دانشجویان برای پذیرش از […]

وزارت علوم اعلام کرد

مدارک مؤسسات آموزشی غیردولتی و غیرانتفاعی معتبر است

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم گفت: طی روزهای اخیر تبلیغات وسیعی در خصوص عدم اعتبار مدارک مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی انجام شده است که صحت ندارد.

کارن‌ابری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که دانشجویان برای پذیرش از سوی سازمان سنجش و براساس چارچوب اطلاعیه این سازمان معرفی می‌شوند، اظهار کرد: چندی پیش بخشنامه‌ای از سوی معاونت آموزشی وزارت علوم به دانشگاه‌ها ارایه شد که براساس این بخشنامه مقرر شد تا ثبت‌نام به صورت مستقیم انجام شود و سپس دانشگاه‌ها اسامی ثبت‌نام‌شدگان را به سازمان سنجش بفرستند. در مقطع کارشناسی ارشد هم ثبت‌نام و تکمیل ظرفیت باید از طریق سازمان سنجش انجام گیرد و اگر ظرفیت تکمیل نشد سازمان سنجش شیوه‌ای دیگر را برای تکمیل ظرفیت اعلام خواهد کرد.

وی همچنین به اعتبار مدارک مؤسسات آموزشی غیردولتی و غیرانتفاعی اشاره کرد و گفت: طی روزهای اخیر تبلیغات وسیعی درخصوص عدم اعتبار مدارک مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی انجام شده است که صحت ندارد. وزارت علوم تاکنون چندین‌بار در این راستا اطلاعیه صادر کرده و اکنون نیز مؤسسات و دانشگاه‌های غیردولتی مطابق با قوانین رفتار می‌کنند و کاملاً تحت نظر وزارت علوم نیز هستند و مورد تأیید می‌باشند.

 

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم تصریح کرد: هیچ تخلفی مبنی بر این‌که این مؤسسات و دانشگاه‌ها خارج از ضوابط وزارت علوم فعالیت می‌کنند، صورت نگرفته و عملکرد این مؤسسات تحت نظارت وزارت علوم می‌باشد.