ارایه خدمات پس از فروش داخلی به گوشی‌های دارای گارانتی بین‌الملل ممنوع شد

با ابلاغ سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ارایه خدمات پس از فروش داخلی به گوشی‌های دارای گارانتی بین‌الملل ممنوع شد با ابلاغ سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تمامی شرکت‌های خدمات پس از فروش موبایل و تبلت در ایران از ارایه خدمات به گوشی‌های دارای گارانتی بین‌الملل و اینترنشنال و گوشی‌های غیررسمی منع شدند. به گزارش […]

با ابلاغ سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان

ارایه خدمات پس از فروش داخلی به گوشی‌های دارای گارانتی بین‌الملل ممنوع شد

با ابلاغ سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تمامی شرکت‌های خدمات پس از فروش موبایل و تبلت در ایران از ارایه خدمات به گوشی‌های دارای گارانتی بین‌الملل و اینترنشنال و گوشی‌های غیررسمی منع شدند.

به گزارش فارس، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ابلاغیه‌ای به تمامی شرکت‌های وارد کننده تلفن همراه اعلام کرد که از ارایه خدمات به گوشی‌های مظنون به قاچاق (در قالب گارانتی بین‌الملل و اینترنشنال) خودداری کنند.

بنا بر ابلاغ این سازمان تمامی شرکت‌های خدمات پس از فروش موبایل و تبلت در ایران موظف به رعایت این دستورالعمل هستند. این دستورالعمل و عدم ارایه سرویس به گوشی‌های بدون گارانتی هستند.

هم اکنون گوشی‌های برخی برند‌‌ها با گارانتی اینترنشنال معروف به «اینتر» در بازار عرضه می‌شوند که برخی شرکت‌های داخلی در قرارداد با شرکت مادر خارجی مسؤولیت ارایه خدمات پس از فروش به این گوشی‌‌ها را در ایران پذیرفته‌اند. به این ترتیب شرکت‌های رسمی خدمات پس از فروش از این پس موظف خواهند بود فقط به گوشی‌های رسمی خدمات ارایه کنند.

 

همچنین بر اساس این ابلاغیه شرکت‌های خارجی مستقر در کشور و ارایه‌دهندگان خدمات پس از فروش موظفند با اطلاع‌رسانی لازم به مصرف‌کنندگان اعلام کنند که فقط گوشی‌های دارای هولوگرام و دارای کارت گارانتی مشمول گارانتی و خدمات پس از فروش می‌شوند.