معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی تأکید کرد؛

طرح جامع حمل‌ونقل کشور تعیین‌کننده محورهای توسعه آتی

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی، طرح جامع حمل‌ونقل کشور را تعیین‌کننده محورهای توسعه آتی دانست و گفت: این طرح با هدف ایجاد سندی که بتواند طرح‌های جدید توسعه و ساخت زیربناهای حمل‌ونقل را ارزیابی کند در سه فاز در دستور کار قرار گرفته است. به گزارش مناقصه‌مزایده، شهریار افندی‌زاده؛ درباره اهداف و مزایای طرح جامع حمل‌ونقل، […]

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی، طرح جامع حمل‌ونقل کشور را تعیین‌کننده محورهای توسعه آتی دانست و گفت: این طرح با هدف ایجاد سندی که بتواند طرح‌های جدید توسعه و ساخت زیربناهای حمل‌ونقل را ارزیابی کند در سه فاز در دستور کار قرار گرفته است. به گزارش مناقصه‌مزایده، شهریار افندی‌زاده؛ درباره اهداف و مزایای طرح جامع حمل‌ونقل، اظهار کرد: مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل کشور به‌عنوان بالا‌ترین سطح از مطالعات برنامه‌ریزی حمل‌ونقل کشور نقشه راه توسعه شیوه‌های مختلف حمل‌ونقل را در قالب شبکه بهینه تلفیقی و یکپارچه ارایه خواهد کرد که در آن اولویت‌های توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی در افق‌های کوتاه، میان و بلندمدت مشخص خواهد شد. معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی، خاطرنشان کرد: طرح جامع حمل‌ونقل کشور با هدف ایجاد سندی که بتواند طرح‌های جدید توسعه و ساخت زیربناهای حمل‌ونقل را ارزیابی کند در سه فاز در دستورکار بوده است. در فاز نخست مطالعات تقاضای شبکه حمل‌ونقل کشور در چهار شیوه جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی توسط نخبگان دانشگاهی تدوین شده است که نتایج آن در فاز دوم مورد استفاده سازمان‌ها و شرکت‌های تابع وزارت راه‌وشهرسازی قرار گرفت تا هرکدام از شیوه‌ها در سازمان و شرکت مرتبط به خود مرحله طراحی شبکه را به سرانجام رسانند. وی افزود: اکنون در فاز سوم و نهایی معاونت حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی مسؤولیت تجمیع، تلفیق و یکپارچه‌سازی مطالعات انجام شده و تدوین سندی راهبردی حمل‌ونقل کشور را در قالب طرح جامع بر مبنای افق ۱۴۱۴ مبتنی بر اسناد بالادستی برعهده گرفته است که این امر با کمک متخصصان داخلی برای نخستین‌بار تا مرحله طراحی شبکه بهینه در حال تدوین است. افندی‌زاده؛ تأکید کرد: با تکمیل طرح جامع که نقشه‌راهی درخصوص محورهای توسعه آتی زیرساخت‌های حمل‌ونقلی کشور خواهد بود، اولویت بندی پروژه‌های حمل‌ونقلی وزارت راه‌وشهرسازی با چشم انداز پوشش حداکثری با رعایت عدالت اجتماعی رقم خواهد خورد و از هدررفت هزینه و زمان در روند دستیابی به شبکه حمل‌ونقل یکپارچه جلوگیری می‌کند.