مدیرعامل نیروگاه حرارتی برق ری، با اشاره به صرفهجویی ۴۰ میلیارد تومانی حاصل از بومیسازی قطعات و تجهیزات نیروگاه گفت تمام اورهال و تعمیرات اساسی به دست نیروهای این نیروگاه انجام شده و مناقصهای برای پیمانکاران داخلی و خارجی گذاشته نمیشود. به گزارش مناقصهمزایده، حمید بادرستانی؛ در جمع خبرنگاران هزینه اورهال و تعمیرات اساسی نیروگاه […]
مدیرعامل نیروگاه حرارتی برق ری، با اشاره به صرفهجویی ۴۰ میلیارد تومانی حاصل از بومیسازی قطعات و تجهیزات نیروگاه گفت تمام اورهال و تعمیرات اساسی به دست نیروهای این نیروگاه انجام شده و مناقصهای برای پیمانکاران داخلی و خارجی گذاشته نمیشود. به گزارش مناقصهمزایده، حمید بادرستانی؛ در جمع خبرنگاران هزینه اورهال و تعمیرات اساسی نیروگاه برق ری را در سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: واحدی نیروگاهی که سه سال خارج از چرخه تولید بود را احیا کردیم؛ این درحالی است که هشت واحد در سال گذشته اورهال و بازدیدهای دورهای در زمان مقرر انجام شد. این مسؤول، افزود: در سال ۱۴۰۱، تولید بیش از دو میلیارد و ۳۲۱ میلیون کیلووات ساعت انرژی و افزایش پنج درصدی تولید نسبت به زمان مشابه در سال ۱۴۰۰ در این نیروگاه را شاهد بودیم؛ ضمن این که از این میزان تولید حدود دو میلیارد و ۳۰۸ میلیون کیلو وات ساعت به صورت خالص در اختیار شبکه سراسری برق کشور قرار گرفت. وی ادامه داد: نیروگاه ری در بهترین شرایط توان تولید ۸۰۰ مگا وات و در بدترین حالت ۵۰۰ مگاوات دارد که با توجه به ۴۵ ساله و قدیمی بودن نیروگاه نقش ما در خاموشیها ناچیز است اما به تعهد خود همواره عمل کردهایم. بادرستانی؛ این را هم گفت که نیروگاه برق ری در سال ۱۴۰۰ شمسی ۱۰ درصد برق شهر تهران را تولید و تأمین کرد. به گفته این مسؤول، ساخت پوسته داخل توربین برای اولینبار در این نیروگاه انجام شده است و طی یکسالونیم ماشین کاری انجام شده و از هفت تُن به حدود دو تن رسید. مدیرعامل نیروگاه برق ری، ادامه داد: ما این کار را با یکپنجم هزینه مشابه خارجی انجام دادیم و صرفهجویی خوبی در این زمینه انجام شد. وی افزود: نیروگاه ری حدود پنج هزار قطعه در سال پیش در داخل کشور تولید کرد که از ابتدای فعالیت این نیروگاه تاکنون ۴۵ هزار قطعه را بومیسازی و تولید کردیم. بادرستانی؛ اظهار داشت: این قطعات تولیدی در ۱۳۰ نوع تجهیز و به سه بخش ابزار دقیق، مکانیک و الکترونیک تقسیم میشود و در نهایت با این قطعهسازی در سال گذشته بیش از ۴۰ میلیارد تومان صرفهجویی داشتیم و از سوی دیگر هزینه تولید ما حداقل ۵۰ درصد ارزانتر از بازار شد. وی به دیگر دستاوردهای مهندسان نیروگاه ری اشاره و خاطرنشان کرد: ۴۰ کارت الکترونیکی ساخت داخل به ابعاد کاغذ A۴ هم با تراشههای مخصوص تولید کردیم که کار حفاظت از توربینها را انجام میدهد و مثل برج مراقب برای هواپیما عمل میکند. بادرستانی؛ در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: تمام اورهال و تعمیرات اساسی به دست نیروهای این نیروگاه انجام شده و مناقصهای برای پیمانکاران داخلی و خارجی گذاشته نمیشود. مدیرعامل نیروگاه حرارتی برق ری، با بیان اینکه در ارزیابی سال ۱۴۰۰ این نیروگاه رتبه ششم در کشور را به صورت کلی کسب کرده است، گفت: این در حالی بود که در سال ۹۹ ما رتبه ۱۶ را داشتیم و هدفگذاری کردهایم تا بین سه نیروگاه اول کشور قرار بگیریم. وی افزود: بیش از ۴۵ سال از عمر نیروگاه ری میگذرد و این موضوع یکی از مشکلات و چالشهای ما است که در این بخش نوسازی واحدها و ساخت واحدهای جدید در دستور کار است. بادرستانی؛ در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امکان قاچاق سوخت در نیروگاه ری وجود ندارد، تأکید کرد: تحویل سوخت مایع از طریق لولهکشی زیرزمینی است و مستقیم از طریق شرکت پخش، سوخت دریافت میکنیم و از یاد نبریم که عمده قاچاق سوخت از طریق تانکر و کامیون است. این مسؤول، خاطرنشان کرد: ۹۶ درصد سوخت ما از گاز و چهار درصد گازوئیل است، مازوت سوزی به هیچ عنوان در نیروگاه ری انجام نمیشود. بادرستانی؛ این را هم گفت که نیروگاه برق ری باوجود قدیمی بودن و راندمان بین ۲۲ تا ۲۳ درصد نسبت به نیروگاههای جدید که راندمانی ۵۰درصدی دارند در بخشهای فرهنگی و روابطعمومی رتبه برتر کشور را دارد. وی ادامه داد: نوسازی نیروگاه ری در اولویت وزارت نیرو است و کار شروع شده و پست جدید برق توسط شرکت مپنا در حال ساخت است و بخشی از واحدهای قدیمی جمعآوری میشود.
دیدگاه بسته شده است.