عضو هیأت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعهسازان خودروی کشور، با اشاره به عملکرد مثبت وزیر صمت در تحقق شعار سال گذشته، عنوان کرد: با تلاشهای وزارت صمت در سال گذشته حمایتهای خوبی از شرکتهای دانشبنیان صورت گرفت و همکاریها میان شرکتهای خودروساز و دانشبنیانها تقویت شد. به گزارش خبرخودرو، یوسفیحیایی حقیقی؛ با […]
عضو هیأت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعهسازان خودروی کشور، با اشاره به عملکرد مثبت وزیر صمت در تحقق شعار سال گذشته، عنوان کرد: با تلاشهای وزارت صمت در سال گذشته حمایتهای خوبی از شرکتهای دانشبنیان صورت گرفت و همکاریها میان شرکتهای خودروساز و دانشبنیانها تقویت شد. به گزارش خبرخودرو، یوسفیحیایی حقیقی؛ با بیان اینکه وزیر صمت برنامههای قابل قبولی را در صنعت خودرو ارایه داده است، اظهار داشت: سال گذشته شاهد برنامههای خوبی از سوی وزیر صمت برای رفع مشکلات صنعت خودرو بودیم، ضمن اینکه برخی فشارها از سوی نمایندگان مجلس و ایجاد محدودیتها از جمله محدودیتهای ارزی در سال گذشته باعث شد بخشی از برنامههای ایشان محقق نشود. وی تلاش فاطمیامین برای حذف قیمتگذاری دستوری خودرو را اقدامی مثبت در صنعت خودرو عنوان و بیان کرد: یکی از مهمترین موضوعات در صنعت خودرو که پایان سال گذشته و ابتدای امسال با آن مواجه بودیم بحث قیمتگذاری خودرو بود که متأسفانه علیرغم تلاشهای وزیر صمت و شورایرقابت برای اصلاح قیمت خودرو این موضوع با مخالفت دولت مواجه شد. در حالی که افزایش قیمتهای پیشنهاد شده از سوی شورایرقابت میتوانست مشکلات خودروسازان را تا حدی برطرف کند. عضو هیأت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعهسازان خودروی کشور، با بیان اینکه اعمال قیمتگذاری دستوری در صنعت خودرو با هیچ معیار اقتصادی مطابقت ندارد، تصریح کرد: صنعت خودرو در حالی مشمول قیمتگذاری دستوری است که سایر کالاها طی سالهای اخیر دستخوش قیمتگذاری نبودهاند و به همین دلیل است که شاهد افزایش روزافزون قیمت خودرو در حاشیه بازار و اختلاف بیش از دو برابر قیمت خودرو در کارخانه و بازار هستیم. حقیقی؛ در ادامه به عملکرد مثبت وزیر صمت در تحقق شعار سال گذشته در صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: با توجه به هدفگذاری دولت برای تحقق شعار سال مبنی بر تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین شاهد اتفاقهای خوبی در صنعت خودرو بودیم. از طرفی محدودیتهای ناشی از مسائل ارزی و تحریمها باعث شد حمایتهای خوبی از شرکتهای دانشبنیان صورت گیرد و بر این اساس همکاریها میان شرکتهای خودروساز و دانشبنیانها قوت گرفت. وی افزود: از آنجا که شرکتهای دانشبنیان برای تجاریسازی ایدههای خود نیاز به حمایتهای بیشتر دارند، پشتیبانی وزارت صمت از دانشبنیانها باعث شد سال گذشته شرکتهای بسیاری وارد عرصه خودروسازی شوند. البته نیاز است با شناسایی شرکتهای دانشبنیان واقعی حمایتهای مالی از این شرکتها در مسیر صحیحی قرار گیرد.
رئیس انجمن اقتصاد ایران، با بیان اینکه قیمتگذاری دستوری در بخش مسکن و اجارهبها توسط دولت، درست مثل این است که یک بمب در مرکز شهر قرار گرفته است و قرار است آن را نابود کند، گفت: دولت به جای سیاستهای دستوری در حوزه مسکن، باید روی کنترل تورم عمومی، کاهش کسری بودجه و کاهش […]
طبق برنامه هفتم توسعه، به منظور توسعه اشتغال و رشد اقتصادی از طریق سرمایهگذاری بخشخصوصی و تعاونی، قیمتگذاری دولتی به استثنای کالاهای اساسی یارانهای و کالاها و خدمات انحصاری و عمومی ممنوع است. همچنین این مصوبه سه تبصره دارد. به گزارش ایسنا، براساس این سه تبصره کالاهای اساسی یارانهای، کالاهایی است که از یارانه مستقیم […]
قیمتگذاری دستوریگروه خودرو- تولید خودرو در کشور طی سالهای گذشته با نوساناتی روبهرو شد و همین امر سبب آن شد که همزمان با کاهش تیراژ تولید خودرو، کیفیت قطعات تولیدی نیز کاهش پیدا کند که این کاهش کیفیت باعث شد تا بسیاری از مصرفکنندگان از خودروسازان داخلی رضایت خاطر نداشته باشند. اما با همه این […]
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی صنعت تایر، ضمن اشاره به افزایش ۲۵ درصدی نرخ تایرهای رادیال سواری، بیان کرد: نرخ تایرهای رادیال سواری باید متناسب با هزینههای تولید و به میزان ۵۰ درصد افزایش پیدا میکرد که متأسفانه با افزایش قیمت موردنظر تایرسازان موافقت نشد. به گزارش خبرخودرو، محمدرضا تقیگنجی؛ عنوان کرد: با توجه به […]
دیدگاه بسته شده است.