اعمال قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو با هیچ معیار اقتصادی‌ مطابقت ندارد

عضو هیأت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور، با اشاره به عملکرد مثبت وزیر صمت در تحقق شعار سال گذشته، عنوان کرد: با تلاش‌های وزارت صمت در سال گذشته حمایت‌های خوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفت و همکاری‌ها میان شرکت‌های خودروساز و دانش‌بنیان‌ها تقویت شد. به گزارش خبرخودرو، یوسف‌یحیایی ‌حقیقی؛ با […]

عضو هیأت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور، با اشاره به عملکرد مثبت وزیر صمت در تحقق شعار سال گذشته، عنوان کرد: با تلاش‌های وزارت صمت در سال گذشته حمایت‌های خوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفت و همکاری‌ها میان شرکت‌های خودروساز و دانش‌بنیان‌ها تقویت شد. به گزارش خبرخودرو، یوسف‌یحیایی ‌حقیقی؛ با بیان اینکه وزیر صمت برنامه‌های قابل قبولی را در صنعت خودرو ارایه داده است، اظهار داشت: سال گذشته شاهد برنامه‌های خوبی از سوی وزیر صمت برای رفع مشکلات صنعت خودرو بودیم، ضمن اینکه برخی فشار‌ها از سوی نمایندگان مجلس و ایجاد محدودیت‌ها از جمله محدودیت‌های ارزی در سال گذشته باعث شد بخشی از برنامه‌های ایشان محقق نشود. وی تلاش فاطمی‌امین برای حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو را اقدامی مثبت در صنعت خودرو عنوان و بیان کرد: یکی از مهم‌‌ترین موضوعات در صنعت خودرو که پایان سال گذشته و ابتدای امسال با آن مواجه بودیم بحث قیمت‌گذاری خودرو بود که متأسفانه علی‌رغم تلاش‌های وزیر صمت و شورای‌رقابت برای اصلاح قیمت خودرو این موضوع با مخالفت دولت مواجه شد. در حالی که افزایش قیمت‌های پیشنهاد شده از سوی شورای‌رقابت می‌توانست مشکلات خودروسازان را تا حدی برطرف کند. عضو هیأت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور، با بیان اینکه اعمال قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو با هیچ معیار اقتصادی مطابقت ندارد، تصریح کرد: صنعت خودرو در حالی مشمول قیمت‌گذاری دستوری است که سایر کالا‌ها طی سال‌های اخیر دست‌خوش قیمت‌گذاری نبوده‌اند و به همین دلیل است که شاهد افزایش روزافزون قیمت خودرو در حاشیه بازار و اختلاف بیش از دو برابر قیمت خودرو در کارخانه و بازار هستیم. حقیقی؛ در ادامه به عملکرد مثبت وزیر صمت در تحقق شعار سال گذشته در صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: با توجه به هدف‌گذاری دولت برای تحقق شعار سال مبنی بر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین شاهد اتفاق‌های خوبی در صنعت خودرو بودیم. از طرفی محدودیت‌های ناشی از مسائل ارزی و تحریم‌ها باعث شد حمایت‌های خوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گیرد و بر این اساس همکاری‌ها میان شرکت‌های خودروساز و دانش‌بنیان‌ها قوت گرفت. وی افزود: از آنجا که شرکت‌های دانش‌بنیان برای تجاری‌سازی ایده‌های خود نیاز به حمایت‌های بیشتر دارند، پشتیبانی وزارت صمت از دانش‌بنیان‌ها باعث شد سال گذشته شرکت‌های بسیاری وارد عرصه خودروسازی شوند. البته نیاز است با شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان واقعی حمایت‌های مالی از این شرکت‌ها در مسیر صحیحی قرار گیرد.