عضو هیأت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعهسازان خودروی کشور، با اشاره به عملکرد مثبت وزیر صمت در تحقق شعار سال گذشته، عنوان کرد: با تلاشهای وزارت صمت در سال گذشته حمایتهای خوبی از شرکتهای دانشبنیان صورت گرفت و همکاریها میان شرکتهای خودروساز و دانشبنیانها تقویت شد. به گزارش خبرخودرو، یوسفیحیایی حقیقی؛ با […]
عضو هیأت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعهسازان خودروی کشور، با اشاره به عملکرد مثبت وزیر صمت در تحقق شعار سال گذشته، عنوان کرد: با تلاشهای وزارت صمت در سال گذشته حمایتهای خوبی از شرکتهای دانشبنیان صورت گرفت و همکاریها میان شرکتهای خودروساز و دانشبنیانها تقویت شد. به گزارش خبرخودرو، یوسفیحیایی حقیقی؛ با بیان اینکه وزیر صمت برنامههای قابل قبولی را در صنعت خودرو ارایه داده است، اظهار داشت: سال گذشته شاهد برنامههای خوبی از سوی وزیر صمت برای رفع مشکلات صنعت خودرو بودیم، ضمن اینکه برخی فشارها از سوی نمایندگان مجلس و ایجاد محدودیتها از جمله محدودیتهای ارزی در سال گذشته باعث شد بخشی از برنامههای ایشان محقق نشود. وی تلاش فاطمیامین برای حذف قیمتگذاری دستوری خودرو را اقدامی مثبت در صنعت خودرو عنوان و بیان کرد: یکی از مهمترین موضوعات در صنعت خودرو که پایان سال گذشته و ابتدای امسال با آن مواجه بودیم بحث قیمتگذاری خودرو بود که متأسفانه علیرغم تلاشهای وزیر صمت و شورایرقابت برای اصلاح قیمت خودرو این موضوع با مخالفت دولت مواجه شد. در حالی که افزایش قیمتهای پیشنهاد شده از سوی شورایرقابت میتوانست مشکلات خودروسازان را تا حدی برطرف کند. عضو هیأت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعهسازان خودروی کشور، با بیان اینکه اعمال قیمتگذاری دستوری در صنعت خودرو با هیچ معیار اقتصادی مطابقت ندارد، تصریح کرد: صنعت خودرو در حالی مشمول قیمتگذاری دستوری است که سایر کالاها طی سالهای اخیر دستخوش قیمتگذاری نبودهاند و به همین دلیل است که شاهد افزایش روزافزون قیمت خودرو در حاشیه بازار و اختلاف بیش از دو برابر قیمت خودرو در کارخانه و بازار هستیم. حقیقی؛ در ادامه به عملکرد مثبت وزیر صمت در تحقق شعار سال گذشته در صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: با توجه به هدفگذاری دولت برای تحقق شعار سال مبنی بر تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین شاهد اتفاقهای خوبی در صنعت خودرو بودیم. از طرفی محدودیتهای ناشی از مسائل ارزی و تحریمها باعث شد حمایتهای خوبی از شرکتهای دانشبنیان صورت گیرد و بر این اساس همکاریها میان شرکتهای خودروساز و دانشبنیانها قوت گرفت. وی افزود: از آنجا که شرکتهای دانشبنیان برای تجاریسازی ایدههای خود نیاز به حمایتهای بیشتر دارند، پشتیبانی وزارت صمت از دانشبنیانها باعث شد سال گذشته شرکتهای بسیاری وارد عرصه خودروسازی شوند. البته نیاز است با شناسایی شرکتهای دانشبنیان واقعی حمایتهای مالی از این شرکتها در مسیر صحیحی قرار گیرد.
گروه خودرو- با شروع سال جدید و تغییر نرخ محاسبه ارز مورد نیاز خودروسازان، باعث شده عملاً خودروسازان داخلی بیش از پیش در مرداب زیاندهی غرق شوند و همین موضوع سبب شده که طی چند روز اخیر شاهد گروکشیهایی از سوی خودروسازان داخلی باشیم و تا به هر نحو و ترتیبی است حرف خود را […]
مهدی قرهداغلی -با وجود تصمیم دولت برای واگذاری کامل سهام خود در صنعت خودرو و خروج از ترکیب مدیریت شرکتهای خودروساز، فرآیند قیمتگذاری این محصول همچنان تابع ضوابط و مقررات خاص و تحت نظارت نهادهای قانونی است. به گزارش مناقصهمزایده، این در حالی است که براساس مصوبه شورایرقابت در بهمن ۱۴۰۲، با اصلاح دستورالعمل تنظیم […]
مهدی قرهداغلی -قیمتگذاری دستوری همواره عامل زیانسازی صنایع به حساب میآید و بهطور کلی هر صنعتی با قیمتگذاری دستوری یک قدم به عقب برمیدارد. از اواخر دهه ۱۳۸۰ بود که برای کنترل قیمتها و حمایت از مصرفکننده قیمتگذاری دستوری در صنعت خودرو به اجرا در آمد. این اقدام طی این سالها نهتنها به نفع مصرفکنندگان […]
در حالی طی سالهای اخیر، صنعت خودرو با چالشهای مزمن تولید و زیان انباشته دستوپنجه نرم میکند که خرداد ۱۴۰۴ بهعنوان ماهی سرنوشتساز برای تعیینتکلیف، یکی از اصلیترین گرههای این صنعت یعنی قیمتگذاری دستوری مطرح شده است. به گزارش ایسنا، معاون وزیر صمت، در این خصوص ضمن انتقاد صریح از نظام قیمتگذاری دستوری خودرو، از […]
دیدگاه بسته شده است.