جانشین رئیس پلیس راهور فراجا، یکی از نکات کلیدی در قانون هوای پاک را تعیین سن فرسودگی خودروها دانست و گفت: ابلاغیه تعیین مرز فرسودگی عملاً فرسودگی و اسقاط خودروها را غیرفعال و مخدوش کرد. به گزارش مناقصهمزایده، سردار حسینی؛ درخصوص لغو مصوبه ماده ۸ قانون هوای پاک و مسائل پیرامون آن، توضیح داد: پلیس […]
جانشین رئیس پلیس راهور فراجا، یکی از نکات کلیدی در قانون هوای پاک را تعیین سن فرسودگی خودروها دانست و گفت: ابلاغیه تعیین مرز فرسودگی عملاً فرسودگی و اسقاط خودروها را غیرفعال و مخدوش کرد. به گزارش مناقصهمزایده، سردار حسینی؛ درخصوص لغو مصوبه ماده ۸ قانون هوای پاک و مسائل پیرامون آن، توضیح داد: پلیس راهور با کمک و همراهی سازمان محیطزیست، راهداری و وزارت کشور به جدیت در پی حذف ابلاغیه جدید و بازگشت ماده ۸ با عنوان تعیین سن فرسودگی خودروهاست. جانشین رئیس پلیس راهور فراجا، با اشاره به لغو ماده ۸ قانون هوای پاک توسط یک شخص حقیقی در دیوان عدالت اداری و با بیان اینکه پلیس نمیخواهد در بحث اینکه آیا دیوان عدالت اداری مرجعیت تصمیمگیری درخصوص باطل کردن یک قانون را دارد یا خیر، گفت: پس از روال پیش گرفته درخصوص اجرای تعیین مرز فرسودگی و ابطال کامل مصوبه و بدون در نظر گرفتن مفاد داخل جدول قانون هوای پاک که باعث شد یک خودرو تا مادامی که بتواند از مراکز معاینه فنی دریافت کند اجازه دارد در تمامی معابر شهری و جادهها بهراحتی به تردد خود ادامه دهد. این مقام ارشد انتظامی کشور، در ادامه به مناسب نبودن زیر ساختهای مراکز معاینه فنی در تمامی کشور اشاره کرده و افزود: مراکز معاینه فنی در کشور هنوز نتوانسته است در حوزه ایمنی ترافیک درخصوص خودروها را عملیاتی و اجرا کنند. بنابراین باعث شدهاند تا ما با معضل بزرگ متوقف شدن آمار اسقاط خودرو در کشور مواجه شویم. سردار حسینی؛ تأکیدکرد: وقتی یک خودرو سن فرسودگی آن تنها میتواند بین ۱۰ تا ۱۵سال باشد چطور میتواند به راحتی معاینه فنی گرفته و بگوید خودرو از لحاظ فنی سالم است در سطح کشور تردد کند و همچنان باعث آلودگی و کاهش ایمنی شهرها شود؟ جانشین رئیس پلیس راهور فراجا، افزود: با توجه به حجم بالای ورود خودرو در سال به چرخه تردد و در مقابل نداشتن هیچگونه خروجی اسقاطی چه درخصوص خودروی شخصی، ناوگان عمومی و موتورسیکلت مطمئناً باید توجه ویژهای برای لغو ابلاغیه تعیین مرز فرسودگی خودرو شویم در غیر این صورت با حجم بالای خودروهای فرسوده و آلاینده و تردد آنها روبهرو خواهیم بود. جانشین پلیس راهور، در پایان با بیان این موضوع که ابلاغیه تعیین مرز فرسودگی خودرو سایه سنگینی بر اسقاط خودرو در کشور انداخته است، گفت: ابتدا باید زیر ساختهای مراکز معاینه فنی در سطح کشور بهگونهای پیش برود که تمام جوانب امر درخصوص اطمینان از سلامت فنی خودرو را پوشش دهد و پس از آن تلاش کنیم تا مصوبه گذشته با عنوان تعیین سن فرسودگی خودرو مجدد در دستور کار قرار بگیرد.
دیدگاه بسته شده است.