صادرات و قاچاق دام؛ دلیل افزایش قیمت گوشت

صادرات و قاچاق دام؛ دلیل افزایش قیمت گوشت استاندار اصفهان گفت: در ماه محرم شاهد افزایش کمی در قیمت گوشت قرمز بودیم که به دلیل صادرات و همچنین قاچاق دام سبک بود. به گزارش ایمنا، رسول‌زرگرپور در جلسه کمیسیون تعزیرات حکومتی استان اظهارکرد: قیمت حبوبات نیز با افزایشی روبه‌رو شد که به دلیل نظارت نکردن […]

صادرات و قاچاق دام؛ دلیل افزایش قیمت گوشت

استاندار اصفهان گفت: در ماه محرم شاهد افزایش کمی در قیمت گوشت قرمز بودیم که به دلیل صادرات و همچنین قاچاق دام سبک بود.

به گزارش ایمنا، رسول‌زرگرپور در جلسه کمیسیون تعزیرات حکومتی استان اظهارکرد: قیمت حبوبات نیز با افزایشی روبه‌رو شد که به دلیل نظارت نکردن کافی روی قیمت‌ها روی داد.

وی تصریح‌ کرد: در ماه محرم امسال از نظر فراوانی کالاهای مورد نیاز، مشکلی وجود ندارد.

وی در‌باره ساماندهی میادین میوه‌و تره‌بار و خوار و بار فروشی‌‌‌ها نیز اظهار‌کرد: با توجه به این‌که آمار دقیقی از واحدهای صنفی پروانه‌دار و بدون پروانه وجود ندارد، باید در برنامه زمان‌بندی مشخصی، آمار دقیق اخذ و ارایه شود.

زرگرپور بر لزوم احداث فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مناطق فاقد این نوع فروشگاه‌ها نیز تأکید و تصریح‌کرد: احداث و تاسیس فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای باید به شکل متوازن و با در نظر گرفتن صرفه و صلاح اصناف و همچنین رعایت حال اقتصاد خُرد انجام شود.

به گفته وی، اگر فروشگاه‌های بزرگ به مغازه‌داران کوچک واگذار شود، مقداری از مشکلات خود به خود رفع می‌شود.

 

وی با بیان این‌که در شش ماه نخست امسال ۱۲ هزار و ۴۹۵ پرونده تخلف در بخش کالا و خدمات به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است، گفت: حجم پرونده‌های ورودی در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد کاهش داشته است.