شرط حضور محصول فناورانه در نمایشگاه علم تا عمل

دبیر جشنواره علم تا عمل تشریح کرد شرط حضور محصول فناورانه در نمایشگاه علم تا عمل دبیر پنجمین جشنواره علم تا عمل از برگزاری این جشنواره در دی ماه امسال خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده است که ۳۲۰ محصول تجاری‌سازی شده در یک سال اخیر در این جشنواره عرضه شوند. اسماعیل قادری فر، مدیرکل […]

دبیر جشنواره علم تا عمل تشریح کرد

شرط حضور محصول فناورانه در نمایشگاه علم تا عمل

دبیر پنجمین جشنواره علم تا عمل از برگزاری این جشنواره در دی ماه امسال خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده است که ۳۲۰ محصول تجاری‌سازی شده در یک سال اخیر در این جشنواره عرضه شوند.

اسماعیل قادری فر، مدیرکل دفتر تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌و‌گو با مهر اظهار داشت: پنجمین جشنواره ملی علم تا عمل با شعار «فناوری ایرانی؛ کسب و کار ایرانی» از ۵ تا ۸ دی ماه در محل مصلی امام‌خمینی برگزار می‌شود.

دبیر پنجمین نمایشگاه و جشنواره علم تا عمل اظهار داشت: در این نمایشگاه ظرفیت‌های فناورانه استان‌های سراسر کشور که به مرحله تجاری‌سازی رسیده‌اند در معرض دید و عرضه برای مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که شرط حضور فناوری‌ها در این جشنواره این است که حداقل در یک سال گذشته سهم فروش مناسبی در بازار فناوری کشور داشته باشند، افزود: در حقیقت میزان فروش تعیین شده در رقابت برای کسب و کار دانش‌بنیان و توسعه محصول این شرکت‌ها شرط حضور در نمایشگاه و جشنواره ملی علم تا عمل است.

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری با اشاره به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه و جشنواره افزود: پیش‌بینی کرده‌ایم که از هر یک از استان‌های کشور ۱۰ شرکت دانش‌بنیان حضور بیابند و جدید‌ترین محصولات خود را در نمایشگاه عرضه کنند.

به گفته قادری‌فر، برای هر استان ۱۰ شرکت و استان تهران که سهم بیش‌تری از شرکت‌های دانش‌بنیان را به خود اختصاص داده است حدود ۲۰ شرکت انتخاب می‌شوند و در نمایشگاه حضور می‌یابند.

قادری فر خاطر نشان کرد: از استان‌ها ۳۰۰ فناوری و از استان تهران هم ۲۰ شرکت، جدید‌ترین محصولات فناورانه خود که به بازار عرضه شده را ارایه می‌کنند.

وی به یکی از برنامه‌های جنبی پنجمین نمایشگاه و جشنواره ملی علم تا عمل اشاره کرد و گفت: همزمان با این جشنواره دومین نشست فعالان اقتصاد دانش‌بنیان و نوآوری را برگزار خواهیم کرد.

 

وی افزود: یک هزار نفر از اصحاب علم، فناوری و نوآوری در این نشست حضور خواهند داشت تا به نقش‌آفرینی شرکت‌ها و توسعه اقتصاد مقاومتی براساس شرکت‌های دانش‌بنیان مروری داشته باشیم.