معاون سازمان راهداری و حملونقل جادهای، از فرسودگی آسفالت در نیمی از جادههای کشور خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، رضا اکبری؛ افزود: براساس برداشتهای انجام شده در نیمی از استانهای کشور ۱۷درصد از جادههای کشور در مرحله خرابی شدید و ۲۶ درصد در وضعیت نسبتاً خراب و مابقی در وضعیت خرابی کم قرار دارند و […]
معاون سازمان راهداری و حملونقل جادهای، از فرسودگی آسفالت در نیمی از جادههای کشور خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، رضا اکبری؛ افزود: براساس برداشتهای انجام شده در نیمی از استانهای کشور ۱۷درصد از جادههای کشور در مرحله خرابی شدید و ۲۶ درصد در وضعیت نسبتاً خراب و مابقی در وضعیت خرابی کم قرار دارند و نیاز به ترمیم دارند. وی اظهار داشت : براساس آخرین برداشتی که در سال ۱۳۹۹ و بهار ۱۴۰۰ انجام شده حدود ۶۰۰۰ کیلومتر از راهها ترمیم و به همان نسبت به خرابی آنها افزوده شده است. اکبری؛ گفت: بهطور میانگین هر سال حدود ۴۰۰۰ هزار کیلومتر روکش آسفالت برای خرابیهای شدید و حدود ۵۰۰۰ هزار کیلومتر آسفالتهای نازک و حفاظتی برای خرابیهای متوسط و ۶۰۰۰ هزار کیلومتر برای خرابیهای کم لکهگیری و درزگیری انجام میشود که در مجموع سالانه بین ۱۴ تا ۱۶ هزار کیلومتر تحت پوشش روکش آسفالت قرار میگیرند که در دستههای فوری اضطراری و کار اساسی قرار میگیرند. معاون سازمان راهداری و حملونقل جادهای، با تصریح بر اینکه اقدامات پیشگیرانه مانند اجرای یک لایه قیر میتواند مانع از نفوذ و ایجاد خرابی شود، گفت: در سال بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ هزار کیلومتر عملیات قیرپاشی انجام میشود. این در حالی است که این رقم باید تا ۱۰ هزار کیلومتر افزایش یابد. وی تأکید کرد: انجام به موقع اقداماتی همچون نگهداریهای پیشگیرانه و حفاظتی که کمهزینه هم هستند میتوانند بر عمر مفید آسفالت بیفزایند اما این اقدامات به علت مشکل تأمین بودجه به موقع انجام نمیشوند. اکبری؛ با اشاره به محدودیتهای اعتباری و تأمین قیر، گفت: سهمیههای قیری که به سازمان راهداری اختصاص میگیرد برای خرابیهای شدید کافی نیست. از اینرو دولت باید نسبت به تأمین بودجه برای این خرابیها توجه بیشتری داشته باشد.
دیدگاه بسته شده است.