طبق گفته وزیر ارتباطات، برای مشاهده کردن میزان اثر قابلیت اینترکانکشن یا اتصال متقابل میان پیامرسانهای داخلی حداقل باید یک ماه بگذرد اما براساس بررسیها، روزانه چند ده هزار کاربر جدید به این پلتفرمها اضافه میشود. به گزارش ایسنا، حمایت از پلتفرمها و پیامرسانهای داخلی با آغاز به کار فعالیت دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات […]
طبق گفته وزیر ارتباطات، برای مشاهده کردن میزان اثر قابلیت اینترکانکشن یا اتصال متقابل میان پیامرسانهای داخلی حداقل باید یک ماه بگذرد اما براساس بررسیها، روزانه چند ده هزار کاربر جدید به این پلتفرمها اضافه میشود. به گزارش ایسنا، حمایت از پلتفرمها و پیامرسانهای داخلی با آغاز به کار فعالیت دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و در راستای کمک به کسبوکارهای آسیب دیده، دولت حمایت ویژهای را از آنها انجام داده است. در آییننامه مربوطه که آبان سال گذشته رونمایی شد، در بخشهای گوناگون مانند مالیات، زیرساخت، تسهیلات و احراز هویت حمایت خوبی هم برای پلتفرمها و کسبوکارهای دیجیتال در نظر گرفته شد، بهگونهای که تعداد کاربران این پلتفرمها طی چند ماه گذشته افزایش پیدا کرده است و مسؤولان معتقدند که با گذشت چندین ماه کسبوکارهای اینترنتی مسیر خود را پیدا کردهاند. در این مدت، برخی کاربران بر این باور بودند که تعدد پیامرسانها بعضاً سبب سردرگمی آنها شده است بنابراین برای جلوگیری از انحصار و ادامه رقابت پلتفرمهای داخلی، بحث اتصال پیامرسانها به یکدیگر مطرح و سال گذشته مراحل آزمایشی خود را طی کرد. پس از در نظر گرفتن زمانهای گوناگون برای عملیاتی شدن این طرح در نهایت فاز اول آن هفته گذشته با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایندگان پیامرسانهای داخلی رونمایی شد. از سوی دیگر در همین مدت و با وجود ایجاد قابلیت اتصال متقابل میان پیامرسانها، این سؤال ایجاد شده که چقدر کاربران از پیامرسانهای داخلی استفاده کردهاند؟ عیسی زارع پور در این زمینه گفت: برای مشاهده کردن میزان اثر این قابلیت، حداقل باید یک ماه بگذرد اما اکنون آخرین آماری که داریم، تعداد کاربر فعال ماهانه پیامرسان ایتا، ۲۲ میلیون نفر شده است؛ یعنی در یک ماه حداقل یک بار از آن استفاده کردهاند. طبق گفته وی، پیامرسان بله، حدود ۱۶ونیم میلیون، سروش پلاس حدود ۱۰ونیم و روبیکا حدود ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. همچنین کاربر فعال روزانه آنها متفاوت است اما براساس بررسیها، روزانه چند ۱۰هزار کاربر جدید به این پلتفرمها اضافه میشود و این امیدواری وجود دارد که این مسیر تا پیوستن همه مردم و استفاده از پیامرسانها ادامه داشته باشد. پیش از این وزیر ارتباطات اواخر اسفند سال گذشته آماری از تعداد کاربران پیامرسانهای داخلی ارائه کرده بود.
براساس آخرین آمارها تا نیمه مهرماه امسال پیک کاربران فعال روزانه نسبت به شهریور ۱۴۰۰، در روبیکا ۴ برابر، در ایتا ۱۴ برابر، در بله ۶ برابر، در سروش پلاس ۸ برابر و درای گپ ۲ برابر و پهنای باند مصرفی در این پلتفرمها در قیاس با شهریور ۱۴۰۰ حدود پنج برابر رشد داشته است. […]
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: توسعه پیامرسانهای بومی امروز به حدی رسیده که هماکنون بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم ایران از آنها استفاده میکنند در صورتی که زمانی قابل تصور نبود که ما بتوانیم سکوهایی داشته باشیم که قابلیت میزبانی از دهها میلیون کاربر را داشته باشند. به گزارش ایرنا، عیسی زارعپور؛ […]
به دنبال اضافه شدن قابلیت تماس تصویری به برخی از پیامرسانهای داخلی، به تازگی قائم مقام مدیرعامل یک پیامرسان داخلی از افزایش ۴۰ درصدی تعداد تماس صوتی و تصویری در این پیامرسان خبر داده است. به گزارش ایرنا، پس از فیلتر شدن برخی پیامرسانهای خارجی در چندین مرحله و طی سالهای گذشته، مهاجرت کاربران ۵۰ […]
اقدامات مهم شرکت ارتباطات زیرساخت در توسعه خدمات زیرساخت ارتباطی، حمایت از پیامرسانها و توسعه قطب مراکز داده اعلام شد. به گزارش مهر، اهداف و اقدامات مهم شرکت ارتباطات زیرساخت در توسعه خدمات زیرساخت ارتباطی، حمایت از پیامرسانها و توسعه قطب مراکز داده اعلام شد. شرکت ارتباطات زیرساخت به منظور توسعهخدماتزیرساخت ارتباطی با هدف «کاهش […]
دیدگاه بسته شده است.