روزانه چند کاربر به پیام‌رسان‌های داخلی افزوده می‌شود؟

طبق گفته وزیر ارتباطات، برای مشاهده کردن میزان اثر قابلیت اینترکانکشن یا اتصال متقابل میان پیام‌رسان‌های داخلی حداقل باید یک ماه بگذرد اما براساس بررسی‌ها، روزانه چند ده هزار کاربر جدید به این پلتفرم‌‌ها اضافه می‌شود. به گزارش ایسنا، حمایت از پلتفرم‌‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی با آغاز به کار فعالیت دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات […]

طبق گفته وزیر ارتباطات، برای مشاهده کردن میزان اثر قابلیت اینترکانکشن یا اتصال متقابل میان پیام‌رسان‌های داخلی حداقل باید یک ماه بگذرد اما براساس بررسی‌ها، روزانه چند ده هزار کاربر جدید به این پلتفرم‌‌ها اضافه می‌شود. به گزارش ایسنا، حمایت از پلتفرم‌‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی با آغاز به کار فعالیت دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و در راستای کمک به کسب‌وکارهای آسیب دیده، دولت حمایت ویژه‌ای را از آن‌ها انجام داده است. در آیین‌نامه مربوطه که آبان سال گذشته رونمایی شد، در بخش‌های گوناگون مانند مالیات، زیرساخت، تسهیلات و احراز هویت حمایت خوبی هم برای پلتفرم‌‌ها و کسب‌وکارهای دیجیتال در نظر گرفته شد، به‌گونه‌ای که تعداد کاربران این پلتفرم‌‌ها طی چند ماه گذشته افزایش پیدا کرده است و مسؤولان معتقدند که با گذشت چندین ماه کسب‌وکارهای اینترنتی مسیر خود را پیدا کرده‌اند. در این مدت، برخی کاربران بر این باور بودند که تعدد پیام‌رسان‌‌ها بعضاً سبب سردرگمی آن‌ها شده است بنابراین برای جلوگیری از انحصار و ادامه رقابت پلتفرم‌های داخلی، بحث اتصال پیام‌رسان‌‌ها به یکدیگر مطرح و سال گذشته مراحل آزمایشی خود را طی کرد. پس از در نظر گرفتن زمان‌های گوناگون برای عملیاتی شدن این طرح در نهایت فاز اول آن هفته گذشته با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایندگان پیام‌رسان‌های داخلی رونمایی شد. از سوی دیگر در همین مدت و با وجود ایجاد قابلیت اتصال متقابل میان پیام‌رسان‌ها، این سؤال ایجاد شده که چقدر کاربران از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کرده‌اند؟ عیسی زارع پور در این زمینه گفت: برای مشاهده کردن میزان اثر این قابلیت، حداقل باید یک‌ ماه بگذرد اما اکنون آخرین آماری که داریم، تعداد کاربر فعال ماهانه پیام‌رسان‌ ایتا، ۲۲ میلیون نفر شده است؛ یعنی در یک ماه حداقل یک بار از آن استفاده کرده‌اند. طبق گفته وی، پیام‌رسان بله، حدود ۱۶ونیم میلیون، سروش پلاس حدود ۱۰ونیم و روبیکا حدود ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. همچنین کاربر فعال روزانه آن‌ها متفاوت است اما براساس بررسی‌ها، روزانه چند ۱۰هزار کاربر جدید به این پلتفرم‌‌ها اضافه می‌شود و این امیدواری وجود دارد که این مسیر تا پیوستن همه مردم و استفاده از پیام‌رسان‌‌ها ادامه داشته باشد. پیش از این وزیر ارتباطات اواخر اسفند سال گذشته آماری از تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی ارائه کرده بود.