محرمانه بودن قرارداد‌ها برای مجلس محلی از اعراب ندارد

محرمانه بودن قرارداد‌ها برای مجلس محلی از اعراب ندارد عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی قراردادهای جدید خودرویی در کمیسیون متبوعش خبرداد و گفت: شاید بخشی از اطلاعات و مفاد قرارداد‌ها برای مردم قابل طرح نباشد، اما محرمانه بودن قرارداد‌ها برای مجلس و کمیسیون صنایع و معادن محلی از اعراب ندارد. حمید گرمابی درگفت […]

محرمانه بودن قرارداد‌ها برای مجلس محلی از اعراب ندارد

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی قراردادهای جدید خودرویی در کمیسیون متبوعش خبرداد و گفت: شاید بخشی از اطلاعات و مفاد قرارداد‌ها برای مردم قابل طرح نباشد، اما محرمانه بودن قرارداد‌ها برای مجلس و کمیسیون صنایع و معادن محلی از اعراب ندارد.

حمید گرمابی درگفت وگو با خانه ملت، در خصوص قرارداد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با شرکت رنو فرانسه گفت: باید شرح اختیارات و مسؤولیت‌های ایدرو مشخص شود که آیا انعقاد قرارداد جزو وظایف و مسؤولیت‌های این سازمان توسعه‌ای بوده است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که کمیسیون صنایع و معادن با استفاده از بازوی نظارتی خود قراردادهای جدید خودرویی را بررسی می‌کند، افزود: باید متن قرارداد‌ها و مستندات کافی در خصوص انعقاد قراردادهای جدید خارجی در اختیار کمیسیون صنایع و معادن قرار بگیرد، تا اطمینان کافی از نوع قرارداد و میزان مشارکت حاصل شود.

کمیسیون صنایع مجلس در جریان قراردادهای خودروسازهای دولتی قرار می‌گیرد

گرمابی با تأکید بر این‌که شاید بخشی از اطلاعات و مفاد قرارداد‌ها برای مردم قابل طرح نباشد، اما محرمانه بودن قرارداد‌ها برای مجلس و کمیسیون صنایع و معادن معنایی ندارد، ادامه‌داد: قراردادهای جدید خودرویی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی می‌شود و کمیسیون در جریان قراردادهای خودروسازهای دولتی قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که خودروسازان داخلی با ارتباط با خودروسازان خارجی می‌توانند مشکل کیفیت خودروهای داخلی را حل کنند، یادآور شد: به دنبال همکاری با خودروسازان خارجی، خودروسازان باید تولید خودروهای قدیمی را متوقف کرده و کیفیت برخی دیگر از محصولات را نیز ارتقا دهند.

ورود خودروسازان جدید می‌تواند استانداردهای تولید خودروی داخلی را افزایش دهد

گرمابی با تأکید بر این‌که خودروسازان داخلی باید هدف خود را صادرات محصولاتشان به کشورهای خارجی قرار دهند، ادامه داد: درآن صورت کیفیت خودروهای تولیدی در کشور تضمین شده و مصرف‌کنندگان داخلی نیز می‌توانند از خودروهایی باکیفیت مناسب استفاده کنند.

وی با بیان این‌که ایران باید به قطب خودروسازی منطقه تولید شود، اظهارکرد: وجود نیروی کار متخصص یکی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ویژه ایران است و در همین راستا باید براساس استراتژی خاص کشور برحسب نیازها، شرایط و استعداد‌ها و ظرفیت‌های موجود، اقدام کرد و در طول زمان به توان تولید ساخت محصولات در کشور دست یافت.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح‌کرد: ورود خودروسازان جدید با رعایت اصل حفظ منافع ملی می‌تواند شرایط رقابتی در کشور ایجاد کرده و کیفیت و استانداردهای تولید خودروی داخلی را افزایش دهد.