مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران، گفت: از یک میلیون خودروی معاف از معاینه فنی (به لحاظ سن) حدود ۲۰۰ هزار دستگاه در آزمونهای داوطلبانه معاینه فنی مردود شدند. به گزارش مناقصهمزایده، شادی مالکی؛ با اعلام این خبر، اظهار کرد: حدود پنج درصد خودروهای معاف از معاینه فنی دارای نقص در سامانه ترمز هستند. […]
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران، گفت: از یک میلیون خودروی معاف از معاینه فنی (به لحاظ سن) حدود ۲۰۰ هزار دستگاه در آزمونهای داوطلبانه معاینه فنی مردود شدند. به گزارش مناقصهمزایده، شادی مالکی؛ با اعلام این خبر، اظهار کرد: حدود پنج درصد خودروهای معاف از معاینه فنی دارای نقص در سامانه ترمز هستند. وی ضمن تأکید بر نیاز به بازنگری سن معافیت خودروهای نو از انجام معاینه فنی، افزود: در قانون عموماً مدت زمان گارانتی خودروها دو سال تعیین شده در صورتی که اولین مراجعه خودرو به مراکز معاینه فنی پس از چهارسال از تولید انجام میشود. در این بازه دو ساله بین دو تا چهار سال پس از تولید، خودرو بدون هیچگونه پایشی در شهر تردد میکند. مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران، خاطرنشان کرد: البته خارج از بحث نیاز به پایش مستمر خودروها پس از فرآیند تولید، اصلاح زمان معافیت، هم به نفع مشتری و هم به نفع سازندگان خودرو است. درخصوص مشتری اگر زمان معافیت معاینه فنی کاهش یابد بخشی از نواقص و ایراداتی که در مراکز شناسایی میشود در دوره گارانتی بدون تحمیل هزینه به مشتری قابل برطرف شدن است. وی افزود: در مورد سازندگان و خدمات پس از فروش خودرو انجام معاینه فنی در دوره گارانتی بدون تردید میتواند در تشخیص درست و به هنگام ایراد مؤثر بوده و در کاهش برخی از هزینههای تحمیلی در این دوره به سازندگان خودرو جلوگیری کند. براساس گزارش سایت شهر، مالکی؛ با اشاره به مراجعه ۱۴۵ هزار دستگاه خودرو در مراجعه نخست در فروردین ماه امسال، افزود: بیش از یکچهارم از این تعداد خودرو به علت نقص فنی و ایمنی، موفق به اخذ معاینه فنی در مرتبه نخست نشدهاند.
دیدگاه بسته شده است.