روایت جدید از واردات برنج در زمان ممنوعیت

روایت جدید از واردات برنج در زمان ممنوعیت دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: با توجه به قوانین خاص مناطق آزاد و تعاونی‌های مرزنشین به نظر می‌رسد عده‌ای از این طریق اقدام به واردات برنج در زمان ممنوعیت می‌کنند. حسن‌عباسی‌معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص واردات برنج در زمان ممنوعیت، […]

روایت جدید از واردات برنج در زمان ممنوعیت

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: با توجه به قوانین خاص مناطق آزاد و تعاونی‌های مرزنشین به نظر می‌رسد عده‌ای از این طریق اقدام به واردات برنج در زمان ممنوعیت می‌کنند.

حسن‌عباسی‌معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص واردات برنج در زمان ممنوعیت، اظهار ‌کرد: همزمان با فصل برداشت برنج واردات این محصول به مدت ۴ ماه ممنوع بوده و پس از این بازه زمانی برای تأمین نیاز داخلی بایستی نسبت به واردات اقدام کرد.

وی با اشاره به این‌که بازرگانی دولتی تنها برای حفظ ذخایر استراتژیک اقدام به واردات می‌کند، گفت: واردات برنج دست بخش خصوص است و ممکن است در زمان ممنوعیت تخلفاتی صورت گیرد.

عباسی‌معروفان با بیان این‌که سالانه ۳ الی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج در داخل مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیان‌کرد: از این میزان دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن در داخل تولید و مابقی نیاز داخل از طریق واردات تأمین می‌شود.

 ستاد تنظیم بازار مجوز واردات به بازرگانی دولتی داد

همچنین مسیح‌کشاورز، دبیر انجمن واردکنندگان برنج در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به این‌که سیاست وزارت جهاد‌کشاورزی در راستای حمایت از تولیدات داخل، ممنوعیت واردات همزمان با فصل برداشت است، افزود: اجرای این مصوبه با برخی قوانین خاص مواجه می‌شود به‌طوری‌که با توجه به قوانین خاص مناطق آزاد و تعاونی‌های مرزنشین ‌ی از این طریق اقدام به واردات برنج در زمان ممنوعیت می‌کنند.

وی در ادامه یادآور‌شد: در راستای حمایت از تولیدات داخلی لازم است که با لایحه جدید این بخش از قانون اصلاح شود به‌طوری‌که در خصوص کالاهای کشاورزی برخی افراد به استناد قوانین سهمیه‌ای نتوانند واردات را انجام دهند.

 

کشاورز در خصوص واردات برنج در زمان ممنوعیت بیان‌کرد: آمار گمرک بیانگر واردات ۳۰۰ تن برنج در مرداد ماه است و حال باید منتظر اعلام آمار گمرک در شهریور ماه باشیم.