جزییات هدیه دوگیگابایتی اینترنت رایگان مشارکت‌کنندگان در سرشماری اینترنتی

جزییات هدیه دوگیگابایتی اینترنت رایگان مشارکت‌کنندگان در سرشماری اینترنتی رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات مرکز آمار ایران گفت: از هفته آتی فرم دریافت دو گیگابایت اینترنت مجانی در تارنمای همه اپراتورهای تلفن همراه قرار می‌گیرد. حسین‌تهرانی در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: طبق توافقی که مرکز آمار ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران […]

جزییات هدیه دوگیگابایتی اینترنت رایگان مشارکت‌کنندگان در سرشماری اینترنتی

رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات مرکز آمار ایران گفت: از هفته آتی فرم دریافت دو گیگابایت اینترنت مجانی در تارنمای همه اپراتورهای تلفن همراه قرار می‌گیرد.

حسین‌تهرانی در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: طبق توافقی که مرکز آمار ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران انجام داده‌اند قرار است همه کسانی که در سرشماری اینترنتی مشارکت کرده‌اند از دو گیگابایت اینترنت رایگان بهره‌مند شوند.

وی درباره جزییات این طرح گفت: افراد می‌توانند با وارد کردن کد آماری ۱۲ رقمی که پس از تکمیل اطلاعات سرشماری مرکز آمار ایران به آن‌‌ها داده شده است و همچنین شمار اعضای ثبت نام شده خانوار خود، به تارنمای اپراتورهای تلفن همراه وارد شوند.

وی ادامه داد: این اطلاعات در بانک اطلاعاتی مرکز آمار ایران کنترل و تأیید آن به اپراتور ارسال می‌شود.

تهرانی گفت: از طریق پیام‌رسان ۳۰۰٫۰۰۰ به همه کسانی که این فرم را پر کنند برای دریافت اینترنت رایگان اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: همچنین به کسانی که برای چند نفر فرم‌های سرشماری اینترنتی را پر کرده‌اند به تعداد خانوارهای پر شده، اینترنت مجانی داده می‌شود که سقف این میزان برابر با ۱۰گیگابایت است.

همه خانوارهایی که به شکل اینترنتی اطلاعات آماری خود را تکمیل کنند، از دو گیگابایت اینترنت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده، یک هزار نفر از افرادی که در سرشماری در قالب اینترنتی مشارکت کنند، با انجام قرعه‌کشی از جایزه ۱۰ میلیون ریالی برخوردار می‌شوند.

تاکنون دو مرحله قرعه کشی بین خانوارهای ثبت نام شده در سرشماری اینترنتی انجام شده که در هر مرحله ۱۰۰ خانوار از شهرهای مختلف کشور برنده جایزه ۱۰ میلیون ریالی شدند.

خانوار‌‌ها می‌توانند در مدت تعیین شده، اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir وارد کنند و همچنین از نتایج قرعه‌کشی‌‌ها باخبر شوند.

٥٠٠ جایزه ١٠ میلیون ریالی نیز برای مدیران مدارسی در نظر گرفته شده است که بتوانند خانوارهای دانش‌آموزان را به پرکردن اینترنتی سرشماری تشویق کنند.

براساس پیش‌بینی صورت گرفته، نتایج اولیه سرشماری امسال یکم تا ۱۵ دی ماه امسال و نتایج تفصیلی آن مردادماه ۱۳۹۶ منتشر می‌شود.

 

هفتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن دوم تا ۲۲آبان ماه سال ۱۳۹۰ با بسیج نزدیک به ۱۱۴ هزار نفر مأمور آمارگیر و نیروهای ستادی و پشتیبانی آموزش دیده در ۳۱ استان، یک هزار و ۱۳۹ شهر و ۹۶ هزار و ۵۴۹ آبادی کشور انجام شد.