رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور، گفت: دولت میتواند مانند سایر کشورهای دنیا با ابزار مالیات و سایر ابزارهای نظارتی، در قامت یک ناظر و حامی، در این صنعت ایفای نقش کند؛ موضوعی که امروز فراموش شده و دولت در نقش خود کمتر دیده میشود. به گزارش آنا، محمدرضا نجفیمنش، رئیس هیأت مدیره […]
رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور، گفت: دولت میتواند مانند سایر کشورهای دنیا با ابزار مالیات و سایر ابزارهای نظارتی، در قامت یک ناظر و حامی، در این صنعت ایفای نقش کند؛ موضوعی که امروز فراموش شده و دولت در نقش خود کمتر دیده میشود. به گزارش آنا، محمدرضا نجفیمنش، رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور، با تأکید بر اینکه صنعت خودرو پاشنهآشیل وزارت صمت است، گفت: دولت میتواند مانند سایر کشورهای دنیا با ابزار مالیات و سایر ابزارهای نظارتی، در قامت یک ناظر و حامی، در این صنعت ایفای نقش کند؛ موضوعی که امروز فراموش شده و دولت به سراغ سایر کارهایی که در وظیفهاش نیست رفته و نقش اصلی دولت در صنعت خودرو کمتر دیده میشود. وی ادامه داد: صنعت خودرو در ابتدای شکلگیری، خصوصی بود. پس از انقلاب، این صنعت دولتی شد. به نظر میرسد بهتر است در وهله نخست، دولت خود را از مسؤولیت صنعت خودرو خلاص کرده و آن را بهطور حقیقی و تمام و کمال به بخشخصوصی بسپارد. البته دولت میتواند مانند سایر کشورهای دنیا با ابزار مالیات و سایر ابزارهای نظارتی، در قامت یک ناظر و حامی، در این صنعت ایفای نقش کند؛ موضوعی که امروز فراموش شده و دولت به سراغ سایر کارهایی که در وظیفهاش نیست رفته است. به گفته این فعال حوزه خودرو، دولت باید تلاش کند حداقل از بخش مدیریتی در صنعت خودرو فاصله بگیرد. به این ترتیب بهجای آنکه در مقام پاسخگو بودن باشد، خود مطالبهگر در این بخش میشود. نجفیمنش؛ با اشاره به آمار ثبت شده معاملات خودرو در حوزه نیرو انتظامی کشور، افزود: این آمار نشان میدهد در سال گذشته هفت میلیون معامله خودرو در کشور ثبت شده که از این میزان شش میلیون معاملات مربوط به خودروهای دستدوم و یک میلیون مربوط به خودروهای نو بوده است؛ بنابراین میتوان گفت؛ شش میلیون معامله موفق در کشور بدون حضور هیچ نهاد دولتی بدون مشکل و با رضایت ملی، انجام شده است. رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور، در پاسخ به اینکه آیا صنعت خودروسازی کشور توان ساخت یکمیلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در سال را دارد، توضیح داد: خودروسازان کشور در سال ۱۳۹۰، توانستند یک میلیون و ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو در یک سال تولید کنند، این درحالی است که اکنون پیشرفت قابلتوجهی در بخش تولید و تجهیزات و فناوری صنعت خودرو داشتهایم و بیشک بیش از این رقم را میتوانیم خودرو تولید کنیم. این فعال صنفی، با توجه به برکناری وزیر از وزارت صمت ادامه داد: تجربه تاریخی نشان میدهد همه وزرای صنعتی که به مجلس شورای اسلامی برای استیضاح احضار شدهاند، پیرامون پاسخگویی وضع و چالشهای صنعت خودرو بوده است.
گروه خودرو -دبیرکل اتاق بازرگانی تهران، گفت: واقعیت این است که صنعت خودرو ایران به سبب مداخلات بیحساب و کتاب دولت در خودروسازی دچار یک نفرت عمومی شده است. به گزارش مناقصهمزایده، بهمن عشقی؛ در نشست هماندیشی تحلیل سیاستی ناکامی صنعت ساخت خودروهای تجاری مصوبه واردات دوهزار دستگاه اتوبوس دستدوم به کشور را سند ناکارآمدی […]
دیدگاه بسته شده است.