وعده زاکربرگ برای مقابله با سخنان نفرت انگیز در فیس‌بوک

  مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک می‌گوید با مهاجران به عنوان گروهی از مردم برخورد می‌کند که باید از آن‌ها در برابر اظهارنظرهای تنفربرانگیز در فضای مجازی محافظت شود. به گزارش فارس به نقل از رویترز، وی که در برلین به سر می‌برد به علت افزایش استفاده از فیس‌بوک برای توهین و تحقیر مهاجران به شدت […]

 

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک می‌گوید با مهاجران به عنوان گروهی از مردم برخورد می‌کند که باید از آن‌ها در برابر اظهارنظرهای تنفربرانگیز در فضای مجازی محافظت شود.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، وی که در برلین به سر می‌برد به علت افزایش استفاده از فیس‌بوک برای توهین و تحقیر مهاجران به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و می‌گوید در تلاش است راهی برای مقابله با حجم زیاد مطالب توهینآمیز خطاب به مهاجران جنگی سوریه و دیگر کشور‌ها بیابد.

برخی گروه‌های نئونازی مخالف مهاجران جنگ زده با حضور گسترده در فیس‌بوک مطالب نفرت‌انگیزی را بر ضد آن‌ها منتشر می‌کنند و این وضعیت روز به روز در حال گسترش است.

 

تعداد کاربران آلمانی فیس‌بوک ۲۱ میلیون نفر است که حدود یک چهارم جمعیت این کشور را شامل می‌شود. زاکربرگ قول داده برای حفظ حریم شخصی کاربران و امنیت آن‌ها در این شبکه اجتماعی به خصوص در آلمان بیش‌تر تلاش کند. وی در پاسخ به پرسشی در مورد علت عدم تلاش کافی فیس‌بوک برای مقابله با اظهارنظرهای مبتنی بر نفرت گفت: ابتکار عملی را با همکاری شرکای محلی در آلمان آغاز کرده تا با کمک آن‌ها چنین پیام‌هایی را شناسایی و پاک کند. قرار است ۲۰۰ نفر در این زمینه به فیس‌بوک و پلیس آلمان یاری رسانند.